Ogólnie widzę że chcąc nie chcąc wywołałem dość długą dyskusje. Ja podsumuję to na razie tak, że mam już zrobione obracanie i eksport do kodu asemblera.
Obracanie zrobiłem tak prostą metodą jak opisał Gordian (może nawet jeszcze prostszą) - owszem nie działa to idealnie dla trybu multikolor, ale lepszy rydz niż nic, być może nie możliwe nawet wymyśleć nic lepszego. Poza prostokątnymi pikselami trybu multikolor trzeba zauważyć jeszcze inne problemy:
- ogólnie bardzo niska rozdzielczość - obrót o dowolny, inny niż 90 stopni, kąt zawsze będzie sporym przybliżeniem
- duszki nie są kwadratowe tylko zawsze trochę szersze niż wyższe - obrócony sprite może nie mieścić się w swoich ramach
Także jestem i tak zadowolony z tego co jest.
Tylko następna wersja
nie tak prędko - chcę uzbierać trochę więcej zmian, przede wszystkim ten podgląd animacji.