coś by się tam dało podkolorować pewnie duszkami i na DLI?
Tony na C64
Re: Tony na C64
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Tony na C64
Tak oczywiście Żartowałem, no i nie chciałbym być w skórze kodera wersji dla Atari. Nasza decyzja wynika z presji środowiska Jak widać presja ma sens. Mam też pomysł, aby wersja mono była na jednej stronie a color na drugiej stronie dyskietki no i aby dało się przekładając dyskietkę zmieniać wersję poszczególnych leveli. Zobaczymy jak to wyjdzie.
Re: Tony na C64
To można iść za ciosem i przygotować dwie etykiety na dyskietkę i/lub pudełko z dwiema różnymi okładkami:)
Re: Tony na C64
Wszystkie opcje są rozważane!
W wersji mono gotowe jest intro oraz prawie gotowy jest nowy, interaktywny ekran tytułowy. Zapewne pojawią się też kolorowa wersja (hires bitmap).
Re: Tony na C64
Wow! Zaczyna to bardzo fajnie wyglądać! Trzymaj tak dalej! Super!
. : dream : .
Boom!
Boom!
Re: Tony na C64
Powiem krótko, premiera gry na PixelHeaven 2024. Zapraszam
Re: Tony na C64
No to widzimy się na PH!
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
[TEDDY BEER C=64 PARTY]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
[TEDDY BEER C=64 PARTY]
Re: Tony na C64
Gratuluję!
A czy wiesz coś więcej w sprawie kolorowej wersji Tony'ego?
Re: Tony na C64
Wiem, ale nie powiem
A tak na serio: wersja kolorowa jest wykonalna, jest w planach, ale wziąłem na siebie całą robotę z kolorami włącznie z gruntownym przerobieniem wszystkich bitmap (sama gra włącznie ze sprajtem Tony'ego jest, że tak powiem banalna). Ta wersja na pewno się pojawi, ale nie na PH 2024.
Re: Tony na C64
Zdecydowałem w wersji Mono zostawić możliwość zmiany schematów kolorystycznych, dodałem dodatkowe schematy z niższym kontrastem, które powinny zaowocować wyraźniejszym obrazem w niektórych sytuacjach. Jest wersja sterowania z klawiatury oraz dodatkowo wersja sluggish pozwalajaca na łatwiejsze wykonywania skoków dla tych, co nie opanowali Montezuma's Revenge
Gra ma też efekty dźwiękowe alternatywnie dla muzyki z dźwiękami "tła" w niektórych komnatach. Liczba zgniatających kamieni, które są wyświetlane na raz na ekranie wzrosła do 6 (aczkolwiek aktualnie gra wykorzystuje max 5). W ostatnim poziomie z murów strzelają strzałki, jak w Rick Dangerous. Wszystko działa płynnie, nawet na NTSC, więc chyba jest to sukces. Jestem też bardzo zadowolony z ekranu tytułowego - szczyt projektu UX na C64
Oprócz edycji fizycznej na cartridge/dysku 5.25'' dostępna będzie wersja elektroniczna w formatach: CRT (Magic Desk) oraz 2xD64. Wersja dyskowa ma wbudowany fastloader, jeszcze nie testowałem z wszystkimi urządzeniami, ale powinno działać wszędzie - zobaczymy. W późniejszym terminie zrobię też wersję obrazu na EasyFlash, gdyż bardzo lubię to urządzenie.
Gra ma też efekty dźwiękowe alternatywnie dla muzyki z dźwiękami "tła" w niektórych komnatach. Liczba zgniatających kamieni, które są wyświetlane na raz na ekranie wzrosła do 6 (aczkolwiek aktualnie gra wykorzystuje max 5). W ostatnim poziomie z murów strzelają strzałki, jak w Rick Dangerous. Wszystko działa płynnie, nawet na NTSC, więc chyba jest to sukces. Jestem też bardzo zadowolony z ekranu tytułowego - szczyt projektu UX na C64
Oprócz edycji fizycznej na cartridge/dysku 5.25'' dostępna będzie wersja elektroniczna w formatach: CRT (Magic Desk) oraz 2xD64. Wersja dyskowa ma wbudowany fastloader, jeszcze nie testowałem z wszystkimi urządzeniami, ale powinno działać wszędzie - zobaczymy. W późniejszym terminie zrobię też wersję obrazu na EasyFlash, gdyż bardzo lubię to urządzenie.
Re: Tony na C64
Wygląda to absolutnie fantastycznie! Piękne!
Talking about grafix - a co byś powiedział na taki ficzer, żeby w menu dać możliwość włączenia inwersji ekranu? Od strony kodu to banał natomiast gra mogłaby nabrać nowych rumieńców.
Walę czołem w podłogę że Ci się chce... (moje koty patrzą na mnie z wyniosłym obrzydzeniem....)
Talking about grafix - a co byś powiedział na taki ficzer, żeby w menu dać możliwość włączenia inwersji ekranu? Od strony kodu to banał natomiast gra mogłaby nabrać nowych rumieńców.
Walę czołem w podłogę że Ci się chce... (moje koty patrzą na mnie z wyniosłym obrzydzeniem....)
Oczko się urwało! Temu misiu!
Re: Tony na C64
Nie zdążę już raczej, zresztą zobaczę. Poza tym, mam błąd który mi taką inwersję robi (białe tło, czarne Pixele) i prawdziwy Vic strasznie mi sieje po audio przy czymś takim.
Re: Tony na C64
Przy okazji, Rafał zrobił fajny filmik z przeglądem wszystkich levelu:
https://youtu.be/B5TlrIp4uQI?si=6bAEPSGounOxBlge
https://youtu.be/B5TlrIp4uQI?si=6bAEPSGounOxBlge
Re: Tony na C64
Co to jest "sluggish controls" i na czym polega obsługa tego?
Re: Tony na C64
Dodałem to specjalnie dla Borga bo nie radził sobie ze skokami na arcade sticku. W skrócie tak opcja zbiera sygnały z joysticka przez trzy kolejne ramki i dopiero potem reaguje. Nie ma potrzeby korzystania z tej opcji przy dobrej jakości joysticku z fire w rękojeści. Dobrej jakości joystick to nie tylko Unithor (miałem okazję przetestować, jak tym razem się chłopakom uda to wyprodukować, będzie super zabawka), ale nawet wystarczy w miarę sprawny 30-to letni Quickshot/Quickjoy.
Tu masz historię tej opcji
https://youtu.be/XV-TbSDoMQ8?si=KBXQDx8gwcElhmYs&t=308
Re: Tony na C64
Sluggish control jest ponoć zbawienny dla oryginalnego Joya z The64 mini. Tak mi doniesiono...
Re: Tony na C64
Ogólnie świetna robota.
Jesteś bardzo dobrym koderem.
Gratulacje
Jesteś bardzo dobrym koderem.
Gratulacje