Witam
Skończyłem nową wersję konwertera video dla C64 i Super CPU. Dodany został dźwięk 4bit - 4,4 kHz oraz nowy algorytm wyznaczający zestaw znaków bazujący na klatkach kluczowych konwertowanego filmu. Nowy zestaw znaków nie jest widoczny na podglądzie.
Aplikacja jest napisana w Javie i niestety wymaga sporej (ok 1 GB) biblioteki która służy do odczytu strumieni audio i wideo ale powinna sobie radzić z dowolnym filmem.
https://github.com/marlow75/retrovid
https://www.c64scene.pl/download/file.p ... ew&id=2669
Pozdrawiam
Nowa wersja konwertera VIDEO dla C64
Nowa wersja konwertera VIDEO dla C64
- Załączniki
-
- commando0.jpg (9.04 KiB) Przejrzano 2406 razy
- =TRIANGULAR=
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 wrz 2022, 11:11
Re: Nowa wersja konwertera VIDEO dla C64
Wow!
To jest genialny program. Dawno na tym forum już nie byłem (ostatnio jesienią 2022 roku!!!) i dzisiaj dopiero zobaczyłem twoje tematy i posty, marlow75. Szczególnie godny uwagi jest twój konwerter retrovid; a i retropic też jest super.
Widzę, że C64 w zderzeniu z retrovid dostał zadyszki, więc szukasz pomocy w Super CPU .
Ja rozwijam TRIANGULAR μOS:
http://triangular-uos.blogspot.com/
Jestem jeszcze na etapie C128 (PET, VIC-20, C64, CBM-II i Plus/4 mam już za sobą). Jeszcze porozwijam go trochę na tej platformie, a jak skończę to przenoszę się na C65 i ostatecznie na MEGA65.
Na razie mój μOS jest w 100% napisany w BASICU, jednak w wersji na MEGA65 planuje przejść (przynajmniej częściowo) na ML.
Zainspirowałeś mnie retrovidem i pewnie będę chciał skorzystać z twojej technologii na MEGA65.
Nie jest to Super CPU z 16 bitowym 65816, ani nie jest to też 100% C64, tylko jeszcze bardziej rozbudowane C65, niemniej jednak chodzi w 40 MHz zamiast 16 MHz. Fajnie byłoby zobaczyć filmy PETSCII na MEGA65 szczególnie, że można uzyskać na nim obszar tekstowy 80x50 znaków (odpowiednik 640x480) w więcej jak 16, bo 256 kolorach z palety 4096. Do tego ma on 4 SIDy i DSP, więc dźwiękowo też to wygląda całkiem nieźle.
Jeśli jednak chcesz coś wycisnąć z 1 Mhz Commodora to może spróbuj VIC-20, tam jest 2 mniejszy obszar tekstowy niż w C64, bo 22x23 znaki (odpowiednik 184x176) w 8 kolorach. VIC-20 ma też słabsze możliwości dźwiękowe.
To jest genialny program. Dawno na tym forum już nie byłem (ostatnio jesienią 2022 roku!!!) i dzisiaj dopiero zobaczyłem twoje tematy i posty, marlow75. Szczególnie godny uwagi jest twój konwerter retrovid; a i retropic też jest super.
Widzę, że C64 w zderzeniu z retrovid dostał zadyszki, więc szukasz pomocy w Super CPU .
Ja rozwijam TRIANGULAR μOS:
http://triangular-uos.blogspot.com/
Jestem jeszcze na etapie C128 (PET, VIC-20, C64, CBM-II i Plus/4 mam już za sobą). Jeszcze porozwijam go trochę na tej platformie, a jak skończę to przenoszę się na C65 i ostatecznie na MEGA65.
Na razie mój μOS jest w 100% napisany w BASICU, jednak w wersji na MEGA65 planuje przejść (przynajmniej częściowo) na ML.
Zainspirowałeś mnie retrovidem i pewnie będę chciał skorzystać z twojej technologii na MEGA65.
Nie jest to Super CPU z 16 bitowym 65816, ani nie jest to też 100% C64, tylko jeszcze bardziej rozbudowane C65, niemniej jednak chodzi w 40 MHz zamiast 16 MHz. Fajnie byłoby zobaczyć filmy PETSCII na MEGA65 szczególnie, że można uzyskać na nim obszar tekstowy 80x50 znaków (odpowiednik 640x480) w więcej jak 16, bo 256 kolorach z palety 4096. Do tego ma on 4 SIDy i DSP, więc dźwiękowo też to wygląda całkiem nieźle.
Jeśli jednak chcesz coś wycisnąć z 1 Mhz Commodora to może spróbuj VIC-20, tam jest 2 mniejszy obszar tekstowy niż w C64, bo 22x23 znaki (odpowiednik 184x176) w 8 kolorach. VIC-20 ma też słabsze możliwości dźwiękowe.
Re: Nowa wersja konwertera VIDEO dla C64
Witam
Widziałem twój system, robi wrażenie, kupa roboty. Próbowałeś to kompilować Blitzem? To nie prawdziwy kompilator bo generuje pcode ale przyspiesza pracę basica najmniej 2 razy.
Co do samego BASICA zapewne oglądałeś 8-bit show and tell, ma kapitalne patenty na optymalizację i da się całkiem sprawnie w basicu pisać więc to nie jest zły pomysł, jedynie krytyczne fragmenty pisz w ML.
Retrovid dostaje zadyszki przy dźwięku, samo odtwarzanie obrazu daje radę. Dzwięk jest wymagający, kilka tysięcy razy na sekundę musisz sidowi zmienić głośność i zostaje mało czasu na cokolwiek bardziej wymagającego. W końcu to tylko około 300 tys instrukcji na sekundę.
Widziałem twój system, robi wrażenie, kupa roboty. Próbowałeś to kompilować Blitzem? To nie prawdziwy kompilator bo generuje pcode ale przyspiesza pracę basica najmniej 2 razy.
Co do samego BASICA zapewne oglądałeś 8-bit show and tell, ma kapitalne patenty na optymalizację i da się całkiem sprawnie w basicu pisać więc to nie jest zły pomysł, jedynie krytyczne fragmenty pisz w ML.
Retrovid dostaje zadyszki przy dźwięku, samo odtwarzanie obrazu daje radę. Dzwięk jest wymagający, kilka tysięcy razy na sekundę musisz sidowi zmienić głośność i zostaje mało czasu na cokolwiek bardziej wymagającego. W końcu to tylko około 300 tys instrukcji na sekundę.