Amaurote izometr 3d na c64
Re: Amaurote izometr 3d na c64
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?
- KB777reborn
- Posty: 218
- Rejestracja: 12 lut 2020, 08:30
- Grupa: 1100°Crew
- Kontakt:
Re: Amaurote izometr 3d na c64
Z atarionline:brush pisze: ↑01 kwie 2022, 22:55Trochę to trawało ale się udało
http://atarionline.pl/v01/index.php?sub ... ct=nowinki
"C128 i VDC... [...] o tyle przepisywanie danych z pamięci c64 do RAMu vdc idzie już wolniej a w wypadku Amaurote będzie to konieczne.
[...]
Alternatywnie można pomyśleć jeszcze o Commodore +4. 2mhz ale brak sprajtów i sid'a."
Alternatywnie: DTV ?
Mam ich nadmiar.
1100°C
Re: Amaurote izometr 3d na c64
VDC to ślepa uliczka.
Ale jak dla mnie szybkość jest naprawdę dobra. A jak komuś mało:
Ale jak dla mnie szybkość jest naprawdę dobra. A jak komuś mało:
A ogólnie gratulacje!Jeśli "Amaurote" uruchomimy na Commodore 128 (w trybie C64), gra wykorzysta tryb 2MHz procesora (poza ekranem), co daje 30% wzrostu prędkości gry i wszystko zaczyna być już naprawdę dość płynne. Wybierając odpowiednią opcję w czasie startu można też uruchomić wersję przeznaczoną na akceleratory SCPU, Turbo Chameleon oraz Ultimate64 - wszystkie w trybie 20MHz. W tym wypadku musiałem grę nieco spowolnić, by dało się grać oraz przepisać procedurę przerwań konstruującą ekran, by wszystko poprawnie się wyświetlało. To jedyna wersja "Amaurote" na platformy 8-bitowe bez spowolnień.
Re: Amaurote izometr 3d na c64
@Nitro - dziękuję. Już myślałem, że forum umarło bo to było jedyne miejsce bez reakcji a w sumie (dla mnie) tutaj to się wszystko zaczęło - dokładnie w tym wątku. Tylko gdzie jest @at0mic by to docenić?
VDC nie jest do konca ślepą uliczką i może coś z tego nawet będzie -> korzystając z VDC można na c128 wyłączyć vicka w ogóle, na stałe włączyć 2mhz i wtedy będzie szybciej niż na Atari (nawet biorąc pod uwagę overhead z przepisywaniem do VDC). Nic nie obiecuję ale też nie odżegnuje się.
@KB777reborn DTV w dobrym stanie chętnie (odpłatnie) przytulę.
VDC nie jest do konca ślepą uliczką i może coś z tego nawet będzie -> korzystając z VDC można na c128 wyłączyć vicka w ogóle, na stałe włączyć 2mhz i wtedy będzie szybciej niż na Atari (nawet biorąc pod uwagę overhead z przepisywaniem do VDC). Nic nie obiecuję ale też nie odżegnuje się.
@KB777reborn DTV w dobrym stanie chętnie (odpłatnie) przytulę.
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?
- KB777reborn
- Posty: 218
- Rejestracja: 12 lut 2020, 08:30
- Grupa: 1100°Crew
- Kontakt:
Re: Amaurote izometr 3d na c64
Odpaliłem to pod debuggerem Slajerka, w kodzie najebane jak cyganka w tobołku
Tym bardziej podziw, że Ci się chciało, ale w sumie jak się uda doprowadzić kolejny projekt do końca to jest radocha ni?
Z innej beczki: teraz masz wiedzę jak to fika, jakby to od początku pisać od zera pod specyfikację C64 to myślisz, że udałoby się coś więcej z prędkością wycisnąć? Nie bez powodu jedynie wersja na komcia wyszła pierwotnie jaka wyszła...
Tym bardziej podziw, że Ci się chciało, ale w sumie jak się uda doprowadzić kolejny projekt do końca to jest radocha ni?
Z innej beczki: teraz masz wiedzę jak to fika, jakby to od początku pisać od zera pod specyfikację C64 to myślisz, że udałoby się coś więcej z prędkością wycisnąć? Nie bez powodu jedynie wersja na komcia wyszła pierwotnie jaka wyszła...
Była ciemna, burzliwa noc.
Re: Amaurote izometr 3d na c64
Specjalnie pod c64 to nic specjalnego mi nie przychodzi do glowy tak wprost ale:
- napisalbym inaczej procki do malowania i dane trzymal z przeplotem (opisalem to na portalu atari w komentarzach)
- innerloopa do blitowania sprajtow zrobilbym na stronie zerowej i urwal tez troche cykli. Tutaj jest tych loopow wiecej + nie chcialem robic totalnej ropierduchy w kodzie bo walczylem by miec dzialajcy kod jak w oryginale a im dalej odchodzilbym od oryginaly tym trudniej - w sumie teraz mozna by sie pobawic bo jest juz wersja 100% na c64 ktora mozna uzyc jako referencje.
- pewnie jakbym recznie cyzelowam procki i je do konca rozumial to jeszcze w innych miejscach cos by sie udalo urwac
- napisalbym inaczej procki do malowania i dane trzymal z przeplotem (opisalem to na portalu atari w komentarzach)
- innerloopa do blitowania sprajtow zrobilbym na stronie zerowej i urwal tez troche cykli. Tutaj jest tych loopow wiecej + nie chcialem robic totalnej ropierduchy w kodzie bo walczylem by miec dzialajcy kod jak w oryginale a im dalej odchodzilbym od oryginaly tym trudniej - w sumie teraz mozna by sie pobawic bo jest juz wersja 100% na c64 ktora mozna uzyc jako referencje.
- pewnie jakbym recznie cyzelowam procki i je do konca rozumial to jeszcze w innych miejscach cos by sie udalo urwac
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?
Re: Amaurote izometr 3d na c64
No przeczytałem całość na AO, tytaniczna robota, podziw. A ja się cieszę, jak 2h znajdę na introbrush pisze: ↑06 kwie 2022, 20:28Specjalnie pod c64 to nic specjalnego mi nie przychodzi do glowy tak wprost ale:
- napisalbym inaczej procki do malowania i dane trzymal z przeplotem (opisalem to na portalu atari w komentarzach)
- innerloopa do blitowania sprajtow zrobilbym na stronie zerowej i urwal tez troche cykli. Tutaj jest tych loopow wiecej + nie chcialem robic totalnej ropierduchy w kodzie bo walczylem by miec dzialajcy kod jak w oryginale a im dalej odchodzilbym od oryginaly tym trudniej - w sumie teraz mozna by sie pobawic bo jest juz wersja 100% na c64 ktora mozna uzyc jako referencje.
- pewnie jakbym recznie cyzelowam procki i je do konca rozumial to jeszcze w innych miejscach cos by sie udalo urwac
Była ciemna, burzliwa noc.
Re: Amaurote izometr 3d na c64
Gratuluję artykułu w najnowszym PIXEL`u. Teraz nie tylko nasz zaścianek ma szansę dowiedzieć się o tym wyczynie. Mam nadzieję, że liczba pobrań dzięki temu diametralnie wzrośnie:)
Ciekawy czy Zephyr zdąży jeszcze zamieścić wzmiankę w swoim najnowszym opracowaniu. Warto by było...
Ciekawy czy Zephyr zdąży jeszcze zamieścić wzmiankę w swoim najnowszym opracowaniu. Warto by było...
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
Re: Amaurote izometr 3d na c64
Zdąży
ps. to mock, tam się jeszcze coś pozmienia - w tytule też już błędu nie będzie
- Załączniki
-
- ama.jpg (310.28 KiB) Przejrzano 5724 razy
zep/esm
Re: Amaurote izometr 3d na c64
Zephyr, rewelacyjnie, dziadek Brush czytając wnukom do poduszki będzie mógł się pochwalić że kiedyś był sławny:)
Poświęciłem wczorajszy wieczór na zabawę z tym majstersztykiem. Faktycznie, jedyny bug jaki mi się objawił to czasami pozostający sprite po zabiciu muchy. Na 3h gry zdarzyło się to dwa razy.
Z początku miałem wrażenie, że grę opracował jakiś sadysta. Ale nawet szybko można zaznajomić się z mechaniką gry i bez nerwów oczyszczać kolejne dystrykty. Może przy kilku godzinach wolnego pokuszę się o przejście gry. Na intro zabrakło miejsca, ale może outro się pojawi
Poświęciłem wczorajszy wieczór na zabawę z tym majstersztykiem. Faktycznie, jedyny bug jaki mi się objawił to czasami pozostający sprite po zabiciu muchy. Na 3h gry zdarzyło się to dwa razy.
Z początku miałem wrażenie, że grę opracował jakiś sadysta. Ale nawet szybko można zaznajomić się z mechaniką gry i bez nerwów oczyszczać kolejne dystrykty. Może przy kilku godzinach wolnego pokuszę się o przejście gry. Na intro zabrakło miejsca, ale może outro się pojawi
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]
Re: Amaurote izometr 3d na c64
rebok pisze: ↑07 kwie 2022, 13:55Gratuluję artykułu w najnowszym PIXEL`u. Teraz nie tylko nasz zaścianek ma szansę dowiedzieć się o tym wyczynie. Mam nadzieję, że liczba pobrań dzięki temu diametralnie wzrośnie:)
Ciekawy czy Zephyr zdąży jeszcze zamieścić wzmiankę w swoim najnowszym opracowaniu. Warto by było...
Dzięki. Jakbym miał wyżyć z tych downloadów to musiałbym żyć krótko Ale przecież nie dlatego się w scene bawimy!
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?
Re: Amaurote izometr 3d na c64
na ultimate64 turbo należy ustawic na 'manual', ustawienie turbobit enable (do31, zgaduję) powoduje bagi.
Re: Amaurote izometr 3d na c64
@brush
podziwiam za "chcenie"
podziwiam za "chcenie"
Re: Amaurote izometr 3d na c64
W końcu dotarłem do Pixela i też tutaj. Brush gratulacje! I to potrójne: za efekt końcowy, za tytaniczną pracę, za upór przez te wszystkie lata.
Przypominam innym, że "gdzieś tam przy okazji i po drodze" był jeszcze "The Great Escape 115% "
chapeau bas!
Przypominam innym, że "gdzieś tam przy okazji i po drodze" był jeszcze "The Great Escape 115% "
chapeau bas!
. : dream : .
Boom!
Boom!
Re: Amaurote izometr 3d na c64
@brush to jest voll Stoß. Gratulacje!
Re: Amaurote izometr 3d na c64
Dzięki Kenji. Great Escape to była w sumie relatywnie prosta wprawka w porównaniu z Amaurote, ale tak, było po drodze. Ja ogólnie jestem słaby w czytaniu czyjegoś kodu dlatego mi tego typu projekty idą powoli. Jestem pewien, że znalazłoby się paru koderów którzy by to szybciej zrobili.
Dzięki TheVoid!
Dzięki TheVoid!
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?