Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

Dyskusje n/t artykułów, newsów i innych treści na portalu
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#1 Post autor: carrion »

Nazywa się Robot Jest action.
I narazie opisana i pokazana jest zabawkowo tutaj.
https://c64portal.pl/2020/05/08/robot-j ... portal-pl/

Będzie się działo!
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 887
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#2 Post autor: Steffan »

Brawo! Gfx i sfx prawilne. Koder mało znany, ale obiecujący :lol: :shock: :lol: . Pograłbym. Piszę się na testera-oblatywacza.
pozdro
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
[TEDDY BEER C=64 PARTY]

mike
Posty: 30
Rejestracja: 01 mar 2020, 14:55

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#3 Post autor: mike »

Super, ja też się piszę na testy - fajna by była kooperacja na 2 joye :lol: :lol: jeszcze jak by można było wybrać poziom trudności i np. "przeszkadzajki" zwolnić, pograł bym z dziećmi :mrgreen: :mrgreen:

kotrobot
Posty: 2381
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: ŁYSI

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#4 Post autor: kotrobot »

Fajne.
Szkoda, że nie gram.
Zmień link do CharPad na http://www.subchristsoftware.com/
Tu jest najnowsza wersja, ta darmowa i ta płatna.
Daj jakiś mikro prv. w prg.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#5 Post autor: Nitro »

Wow, wygląda naprawdę dobrze, tryb ECM wymiata :) Podczas nauki kodowania C64 zetknąłem się z nim ale totalnie olałem temat chyba właśnie z braku narzędzi...

Okej, dwie sprawy(nadal nie obejrzałem kursu :/):
1. Z chęcią poczytałbym co jest zrobione w ASM. Czy kompilator nadaje się wyłącznie do pisania logiki czy też w asm są tylko kluczowe rzeczy typu mnożenie/dzielenie etc.
2.Uwaga do samego gameplayu, pomysł bardzo spoko ale zdecydowanie popracowałbym nad fizyką/ruchem postaci - coś co imo decyduje o grywalności platformówek. Jak coś, to mogę podesłać parę linków na temat.

Awatar użytkownika
yugorin
Posty: 193
Rejestracja: 09 paź 2016, 18:48
Grupa: Samar Productions
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#6 Post autor: yugorin »

Nitro pisze:
10 maja 2020, 19:12

2.Uwaga do samego gameplayu, pomysł bardzo spoko ale zdecydowanie popracowałbym nad fizyką/ruchem postaci - coś co imo decyduje o grywalności platformówek. Jak coś, to mogę podesłać parę linków na temat.
Zapewniam, że grywalność na mega wysokim poziomie :) Chociaż znam na razie te kilka plansz na pamięć, to dzień bez skończenia Robo jest dniem straconym. Kawa, Robo i można ewentualnie wrócić do obowiązków :P

Dobrego dnia!
Nie gniewam się nigdy na nikogo. Żadna istota ludzka nie jest w stanie uczynić nic na tyle ważnego, żeby wywołać mój gniew. Na ludzi można się gniewać jedynie wówczas, gdy uważa się, że ich czyny mają istotne znaczenie. Ja tak nie uważam.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#7 Post autor: carrion »

@Nitro
W assemblerze na ten moment są: muzyka - oczywiste, i depacker do byteboozera. są też jakieś pomniejsze wstawki gdy uznałem że zrobię coś szybciej w asm (np czytanie joya). używam też, bo można sporo samej składni i języka skryptowego z Kickassma np do generowania tabel. Fajna sprawa to łączenie C - kickassma

co do grywalność to to jest oczywiście priorytet. podeślij materiały "na temat" ;)
na pewnie nie będę chciał aby gra była za prosta ale i nie za trudna.

[edit]
logika w zasadzie jest w grze prosta, a C tylko przyspieszyło napisanie tego. Przydało się możliwość pisania wielu if, else if i else.
albo operacje na 16 bitych wskaźnikach na tablicach. levele to z kolei tablica struktur i też C tutaj się fajnie wprawdza i przyspiesza pisanie.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#8 Post autor: carrion »

Hej
Odpaliliśmy dedykowaną stronę dla gry Robot Jet Action.
https://c64portal.pl/robotjetaction/

Przy okazji jest też mały update i, chyba, fajne newsy. Zapraszam
https://c64portal.pl/2020/05/30/rja-new ... ega-newsy/

więcej newsów już wkrótce.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 887
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#9 Post autor: Steffan »

Pozwolę sobie zacytować mojego imiennika Stefana 'Siare' Siarzewskiego:

majo rozmach.png
majo rozmach.png (35.17 KiB) Przejrzano 8888 razy

Trzymam kciuki! Aaaaaa i zamawiam boxa z numerem 1.

pozdro
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
[TEDDY BEER C=64 PARTY]

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#10 Post autor: carrion »

@Steffan,
Dzięki!

Koledzy!
Dzisiaj wypuszczamy kolejny preview gry. Oceńcie i komentujcie. Tutaj, Na YT albo na portalu :D
Miłego oglądania i czytania

https://c64portal.pl/2020/06/25/rja-new ... ia-komiks/
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#11 Post autor: Nitro »

No no
Obrazek
gra zyskała na każdym polu, powtórzę się, że grafika w ECM rulez.

Awatar użytkownika
rebok
Posty: 229
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:32
Grupa: BooM!

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#12 Post autor: rebok »

Jest szum. "Tomasz Mielnik and Pierwsze Wypociny" w najnowszym kwartalniku Zzap!64
Załączniki
20210317_143600.jpg
20210317_143600.jpg (3.55 MiB) Przejrzano 6176 razy
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
TEDDY BEER C=64 PARTY [csdb]

Awatar użytkownika
Steffan
Posty: 887
Rejestracja: 04 maja 2019, 19:43
Grupa: BooM!

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#13 Post autor: Steffan »

Wyżej jest "c64portl.pl". Domena wolna jak ktoś? coś? :lol:
Pan Pierwsze Wypociny pozamiatał!

@Carrion
nie ważne jak tłumaczą, ważne że wydrukują! :lol: Będzie Pan zadowolony!
B O O M !
we are the commodore terrorists
-------------------------------------
[TEDDY BEER C=64 PARTY]

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#14 Post autor: carrion »

ooo proszę a jednak się ukazało...
JAzzcat pisał że nie wie czy wejdzie do ZZapa bo miejsca już mają mało, ale weszło.

A jak by kogo to interesowało to prace trwają. w ostatnich dwóch tygodniach nawet mocno, ale nie na c64 ;) musiałem sprawdzić pare rzeczy. na c64 natomiast powolne dodawanie plansz. czasami mi już po prostu pomysłów brakuje.
więcej info będzie pewnie dopiero w maju.
c64portal.pl, retronavigator.com

comankh
Posty: 1651
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#15 Post autor: comankh »

tak mi się jakoś skojarzyło... a możę tą chmurkę z odrzutu jakby tak wyświetlac co drugą ramkę żeby była 'przezroczysta'?
smoke.jpg
smoke.jpg (38.81 KiB) Przejrzano 6141 razy

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#16 Post autor: carrion »

ooo widzisz... czasem gadasz z sensem :) ;)
przetestuje jak to będzie wyglądało. a tak w ogóle to chciałem te chmurkę lekko przerobić na taką bardziej odrzutową... i chyba to zrobię.
c64portal.pl, retronavigator.com

comankh
Posty: 1651
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#17 Post autor: comankh »

carrion pisze:
18 mar 2021, 14:23
przerobić na taką bardziej odrzutową...
no obecnie jest taki trochę Robot Puff Action :>

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#18 Post autor: carrion »

uff
dobrze że nie Robot Fart Action ;)
znaczy się, że jest nadziej jeszcze to naprawić ;)
c64portal.pl, retronavigator.com

comankh
Posty: 1651
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#19 Post autor: comankh »

carrion pisze:
18 mar 2021, 20:26
dobrze że nie Robot Fart Action ;)
:lol: :P :lol: :P

Gordian
Posty: 318
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: Robot Jet Action. Piszemy Grę - Na serio!

#20 Post autor: Gordian »

Czy coś wiadomo o przewidywanej premierze gry?
Chętnie bym zakupił.

ODPOWIEDZ