Srodowisko programistyczne C64 na PC

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#41 Post autor: Nitro »

Okej, więc tak.
6502-asm wrzucamy do katalogu spec, w opcjach dodajemy nowy syntax i go ustawiamy.
Dalej tools->user tools i load tools, ładujemy c64.cmd. Ustawiamy własne ścieżki do plików.
build.bat to wsadowy kompilujący źródło i odpalający je w vice, przekazuje także labele.
bulidd.bat to przykład budowania dysku, nie jest to szczyt elegancji ale mi wystarczał.
Załączniki
Desktop.rar
(2.37 KiB) Pobrany 828 razy

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#42 Post autor: nes »

Jak pod KickAssem z Relaunch i Vice zaznaczyć początek kodu w pamięci ?

Daję

.pc = $1000
sei
lda #$01
sta $d220
sta $d221
jmp *

i sys4096 pod Vice i lipa..

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#43 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

moze pod vicem uruchamiasz plik asm?

ja koduje pod kickassem ale nie uzywam relaucha, skompilowalem twoj programik, pod vicem uruchomilem plik prg, wgral sie pod $1000 i dziala przez sys4096
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#44 Post autor: nes »

Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#45 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

musisz zbudowac sobie plik bat do kompilowania asm i uruchamiania prg pod vice
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

DJ Gruby

#46 Post autor: DJ Gruby »

nes pisze:Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje
Możesz od razu w linii komend podać parametr dla VICE-a w postaci nazwy pliku D64 i nazwy pliku PRG do załadowania. Dodatkowo możesz w takiej komendzie używać wildcards (tj. gwiazdki, pytajniki):

Kod: Zaznacz cały

x64 'tools.d64:?irmas*'

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#47 Post autor: skull »

nes pisze:Ba.. no faktycznie.. trzeba wyszukać plik na dysku, załadować i odpalić
Myślałem że to taki full automat z Relauncha jest że "Compile and run" i startuje.. A tu pusty Vice startuje
Tu masz gotowca - relaunch+vice+compilator+exomizer i inne - wszystko pokonfigurowane i od razu możesz programować - ale compilator to 64tass (składnia taka sama jak w TurboAssemblerze) - najwyżej sobie tylko to zmień.

http://ca-fan.pl/files/dodatki/06/C64_Programowanie.zip
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#48 Post autor: nes »

Też pusty Vice wyskakuje a wcześniej taki komunikat
Coś nie teges..


Obrazek

W Vice.ini te permlinki są złe w paczce, jak się nie ma F: jako hdd

AutostartPrgDiskImage="F:\C64Project\emulator\autostart-C64.d64"
FliplistName="F:\C64Project\emulator\fliplist-C64.vfl"

a i tak po zmianie Vice startuje pusty, tyle że komunikatu o braku F: nie ma.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#49 Post autor: skull »

nes pisze:
Też pusty Vice wyskakuje a wcześniej taki komunikat
Coś nie teges..


Obrazek

W Vice.ini te permlinki są złe w paczce, jak się nie ma F: jako hdd

AutostartPrgDiskImage="F:\C64Project\emulator\autostart-C64.d64"
FliplistName="F:\C64Project\emulator\fliplist-C64.vfl"

a i tak po zmianie Vice startuje pusty, tyle że komunikatu o braku F: nie ma.
eee ten dysk F nie ma znaczenia (u mnie startuje i tak z E)
ważnie jest żeby katalog C64Project (ten główny z zipa) rozpakować w głównym na jakiejs partycji (albo na pendrive)
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#50 Post autor: nes »

OK, znalazłem - trzeba dać save źródła przed kompilacją. śmiga.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#51 Post autor: skull »

nes pisze:OK, znalazłem - trzeba dać save źródła przed kompilacją. śmiga.
a to jeszcze lepiej :)
chociaż pisałem o tym w artykule.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#52 Post autor: nes »

nie czytałem :) był link do zipa tylko
jej, ale ulga - pisać kod w asmie i nie szukać po klawiszach gdzie co jest :D i się nie bać że zniknie wszystko jak się zwiesi emu

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#53 Post autor: nes »

Pytanie - czy da się wprowadzić w Relaunch automatyczną tabulację mnemoników? tak jak w TASS na C64 jest.. żeby etykiety zostawały przy lewym brzegu a mnemoniki wcięte.. albo jakiś skrót klawiaturowy do detabulacji pojedyńczej linii?

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#54 Post autor: skull »

nes pisze:Pytanie - czy da się wprowadzić w Relaunch automatyczną tabulację mnemoników? tak jak w TASS na C64 jest.. żeby etykiety zostawały przy lewym brzegu a mnemoniki wcięte.. albo jakiś skrót klawiaturowy do detabulacji pojedyńczej linii?
raczej o takiej opcji mi nie wiadomo - tabulacja jest utrzymywania przy pisaniu kodu, ale automatyczne przesuwanie etykiet do lewej to nie.
Relaunch to edytor tekstowy z dodatkami dla piszących dla c64 - ale również dla wszystkich plików tekstowych.
Tego typu udogodnienia (chociaż nie wiem, czy bym się ucieszył gdyby ta opcja była w standardzie) radzę zgłosić autorowi bo coś wspominał o nowej wersji tu.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
nes
Posty: 509
Rejestracja: 21 maja 2010, 22:03
Grupa: Impact

#55 Post autor: nes »

a mógłbyś dać link do artykułu a którym wspominałeś?

interesuje mnie np. jak zrobić jeszcze żeby nie linkowało do pustego pliku, tylko żeby tam już sobie powrzucać jakieś sprajty, fonty, muzyke

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#56 Post autor: skull »

nes pisze:a mógłbyś dać link do artykułu a którym wspominałeś?

interesuje mnie np. jak zrobić jeszcze żeby nie linkowało do pustego pliku, tylko żeby tam już sobie powrzucać jakieś sprajty, fonty, muzyke
Artukuł wprowadzający jest w ostatnim numerze C&A Fan - ściągnij sobie (na górze forum jest link).
Aby dodać do własnego programu dane z grafiką muzyka itd. używaj dyrektyw .binary . Więcej w katalogu HELP i manualu do compilatora.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
at0mic
Posty: 82
Rejestracja: 02 gru 2011, 14:55

#57 Post autor: at0mic »

mam pytanie jak sobie radzicie z tym żeby np za pomocą KickAss
napisać program na stronie zerowej i skompilować skoro prg załaduje się od $0801 ?

jak kompiluję pod inny adres i przepisuję na stronę zerową to niestety adresowanie jest standardowe a nie Strony Zerowej (szybsze o bajt i krótsze). (nie wspominam już o relokowalności bo też mogą wystąpić problemy z samo-modyfikującym kodem po takim przeniesieniu)

Chodzi mi o sytuację całkowitego odłączenia OS i wykorzystania strony zerowej na krytyczne części programu i tylko zmianie $1 jeśli korzystam z IO

czy raczej tego się nie praktykuje?
At0mic

Awatar użytkownika
at0mic
Posty: 82
Rejestracja: 02 gru 2011, 14:55

#58 Post autor: at0mic »

ok juz wiem:

Kod: Zaznacz cały

.pc = $1000 “Program to be relocated at $0002”
.pseudopc $0002{

} 
At0mic

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#59 Post autor: wegi »


rezygnacja z OS, wykorzystywanie całego ramu, zero page - w demach to norma

Do pisania kodu z offsetem służy w TASM komenda .Logical (kończy to .Here)

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#60 Post autor: kenji »

Czy udało się komuś sprzęgnąć tandem Notepad++ + kick assembler? Tak żeby nacisnąć np. F6 i edytowany plik żeby się kompilował i uruchomił w emulatorze.

Od kilku dni się z tym męczę i ciągle bez efektu. Wymiękam powoli. Może ktoś pomóc?
. : dream : .
Boom!

ODPOWIEDZ