Wydawanie gier - niemożliwe? a jednak:czyli Hobgoblin na JIL
No więc, od wewnątrz to stoi całkiem nieźle (przynajmniej tak mi się wydaje) to co jest przedstawione na screen-ie to rozgrywka w trybie multiplayer i w zasadzie oprócz poprawienia paru drobnych błędów jest już ukończona. Jest oczywiście też zaimplementowana cała masa efektów, których oczywiście na statycznym obrazie ciężko pokazać.
Elementem który ewentualnie dodałbym do tego trybu to sztuczna inteligencja graczy sterowanych przez komputer. W tej chwili rozgrwka może się toczyć tylko przy udziale ludzi (2 joy-e normalne + 2 z CGA adapter Protovision [Bombmania] + klawiatura ).
Oczywiście liczbę graczy się ustala (max 5).
@Fenek - to wszystko są sprite graczy, dwuwarstwowe jak widać. Wszystko działa fajnie (multiplekser) do puki wszyscy nie staną w jednym wierszu (w sumie musiałoby być 10 sprite, a c64 ma tylko , wtedy się włącza tryb który nazwałem semi-interlace i działa to tak, że co 5 ramkę któryś z graczy znika na jedną ramkę. W sumie efekt nie jest aż taki dokuczliwy (na pewno lepiej od interlace), a po za tym informuje wszystkich, że są blisko siebie, co można wykorzystać w rozgrywce stawiając odpowiednio bombę;-). Oczywiście w trybie od 4 graczy w dół tego problemu nie ma.
A może znasz jakiś sposób żeby uzyskać więcej sprite w jednej linii rastra - z chęcią bym to dołożył
Co do reszty (single player) pomysły się nie kończą, a pamięć niestety co chwila, jest już loader i działa całkiem ładnie ale jeszcze muszę dopisać jakiś moduł do koordynacji pamięci.
Elementem który ewentualnie dodałbym do tego trybu to sztuczna inteligencja graczy sterowanych przez komputer. W tej chwili rozgrwka może się toczyć tylko przy udziale ludzi (2 joy-e normalne + 2 z CGA adapter Protovision [Bombmania] + klawiatura ).
Oczywiście liczbę graczy się ustala (max 5).
@Fenek - to wszystko są sprite graczy, dwuwarstwowe jak widać. Wszystko działa fajnie (multiplekser) do puki wszyscy nie staną w jednym wierszu (w sumie musiałoby być 10 sprite, a c64 ma tylko , wtedy się włącza tryb który nazwałem semi-interlace i działa to tak, że co 5 ramkę któryś z graczy znika na jedną ramkę. W sumie efekt nie jest aż taki dokuczliwy (na pewno lepiej od interlace), a po za tym informuje wszystkich, że są blisko siebie, co można wykorzystać w rozgrywce stawiając odpowiednio bombę;-). Oczywiście w trybie od 4 graczy w dół tego problemu nie ma.
A może znasz jakiś sposób żeby uzyskać więcej sprite w jednej linii rastra - z chęcią bym to dołożył
Co do reszty (single player) pomysły się nie kończą, a pamięć niestety co chwila, jest już loader i działa całkiem ładnie ale jeszcze muszę dopisać jakiś moduł do koordynacji pamięci.
Bo pecet to zwykły banan...
Da się władować 9 sprite'ów na linię, patrz Krestology 3 by Crest, ale to raczej sztuka dla sztuki, da się chyba tylko ten trik wykonać w dolnej ramce.A może znasz jakiś sposób żeby uzyskać więcej sprite w jednej linii rastra - z chęcią bym to dołożył Smile
Są jeszcze software sprite'y, które można miksować z hardware'owymi, ale to w przypadku gry chodzącej na znakach nie wypali.
Co do sztucznej inteligencji, to mogę poradzić zobaczenie źródeł jakiś Bombermanów napisanych na PC czy tam dla przeglądarki.
- Izaak Berenbaum
- Posty: 185
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
- Grupa: Tel Aviv
Jak się komuś chce zgłębić ten efekt, to tutaj jest dosyć dokładne wyjaśnienie:
http://noname.c64.org/csdb/forums/?room ... 0763#60271
do wyświetlania w ramce dochodzi jeszcze wymóg wyświetlania sprite'ów co drugą linię, tak więc dużego zastosowania tak jak mówiłem ta metoda nie ma.
http://noname.c64.org/csdb/forums/?room ... 0763#60271
do wyświetlania w ramce dochodzi jeszcze wymóg wyświetlania sprite'ów co drugą linię, tak więc dużego zastosowania tak jak mówiłem ta metoda nie ma.
Witam wszystkich :]
"Timtris" - grupa Agony, wydawca : Timsoft
grafika Astaroth
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=27953
"Coldiarus" - pod szyldem Bad Bytes, wydawca : Magna Media (DE)
grafika Cruise / ESM
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=10875
oraz ostatni produkt:
"Arthema" - Inflexion Development, wydawca : Timsoft
grafika Carrion / ESM + Comanche
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=34395
Niestety Arthema nie została już wydana przez Pana Timsofta ale gra jako taka została skończona.
Tak do tego zrobiliśmy jeszcze:fenek pisze:"Later" - grupa:Agony, pełna wyszła
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=2889
"Timtris" - grupa Agony, wydawca : Timsoft
grafika Astaroth
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=27953
"Coldiarus" - pod szyldem Bad Bytes, wydawca : Magna Media (DE)
grafika Cruise / ESM
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=10875
oraz ostatni produkt:
"Arthema" - Inflexion Development, wydawca : Timsoft
grafika Carrion / ESM + Comanche
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=34395
Niestety Arthema nie została już wydana przez Pana Timsofta ale gra jako taka została skończona.
No to były ciekawe czasy. Myślę że sporą wiedzą mogli by się tu pochwalić Zephyr i Morris.elban pisze:Moze czytaja to koledzy, ktorzy mogli by napisac wiecej o tworzeniu gier w Polsce przez scenowcow. O wspolpracy z panem Timsoftem, probach sprzedazy gier zagranice, albo z czasow nowozytnych o Protovision
Tak tak, mam go nawet w domu.elban pisze:na koniec ciekawostka: edytor Hardtrack Longhaira zostal wydany komercyjnie.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2008, 12:25 przez Druid, łącznie zmieniany 1 raz.
Tea Drinkers
no to dalej no nitro na co czekasz zamiast tyle pic w weekendy to bys sie wzial za jakies kólko i krzyzyk =]
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3962
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Samber / Lepsi, rok 1996
kupione i wydane przez Eagleware International
kod Zielok, grafika Stone, muzyka Gregfeel
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=35158
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=20373
kupione i wydane przez Eagleware International
kod Zielok, grafika Stone, muzyka Gregfeel
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=35158
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=20373
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
- Izaak Berenbaum
- Posty: 185
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
- Grupa: Tel Aviv
eee, z tego co pamietam to Eagleware International chcialo druga cześć... Nawet zaczalem robic levele ale jakoś ich nie dokonczylem (nie pamietam dlaczego).. Reasumuja to nie ma Samber2.Izaak Berenbaum pisze:sebaloz,wiesz moze czy powstal samber2 ? nie potrafie tego znalezc na sieci a wydaje mi sie ze mialem to kiedys na dysku.
ps. Mam w planach (gdzie od około roku ) zrobic port Samber'a na PocketPC, GP2x, PSP, Windows i Smartphony. Moze cos z tego wyjdzie.
- Izaak Berenbaum
- Posty: 185
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
- Grupa: Tel Aviv