Srodowisko programistyczne C64 na PC

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#21 Post autor: splatterpunk »

I od razu zapytam. Skąd wziąć pliki:

tslink.exe

i

maketape.exe

?

Awatar użytkownika
Stg
Posty: 84
Rejestracja: 13 gru 2008, 22:09
Grupa: Albion Crew

#22 Post autor: Stg »

splatterpunk pisze:I od razu zapytam. Skąd wziąć pliki:
tslink.exe
http://noname.c64.org/csdb/getinternalf ... 02tass.zip
splatterpunk pisze: maketape.exe
jest dostępny jako tool do c64s:
http://www.elysium.filety.pl/index.php? ... 18f7aca469
Stg/Albion Crew

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 224
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

#23 Post autor: Hornet »

wszyscy jestescie chorzy....tracicie klimat komcia...ja bawilem sie takim czyms jak Amica (NIE Amiga), prostego displaya robilem pod AR a wiekszy kod pod TASSem....a Wy tu wydziwiacie, jakieś cuda z lutownicą, jakieś oporniki i inne cuda....nie, to mi sie nie podoba
Oczko się urwało! Temu misiu!

splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#24 Post autor: splatterpunk »

Hornet pisze:wszyscy jestescie chorzy....tracicie klimat komcia...ja bawilem sie takim czyms jak Amica (NIE Amiga), prostego displaya robilem pod AR a wiekszy kod pod TASSem....a Wy tu wydziwiacie, jakieś cuda z lutownicą, jakieś oporniki i inne cuda....nie, to mi sie nie podoba
Ja np prowadzę trochę żywot nomada i trudno byłoby mi przemieszczać się z całym sprzętem. Nadeszła nowa era laptopowa. Klimat to sobie można zrobić kilka razy w roku (i wtedy to dopiero jest nostalgia pełna). No i zawsze jest Silesia na której jak to ongiś na partiesach bywało też wysmarują pastą do zębów...

splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#25 Post autor: splatterpunk »

Odnośnie mojego wątku:

Problem z plikami typu .bat okazał się trywialny, po prostu miałem włączone kodowanie znaków Unicode zamiast ANSI w Notepadzie, stąd command.com nie mógł zinterpretować poleceń mimo, że ja je widziałem.

Po załączeniu plików tslink.exe i maketape.exe wszystko działa poprawnie.

THX Stg.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#26 Post autor: carrion »

command.com ?
hello! my tu XXI wiek mamy...
fenomen win/dos nigdy nie przestatanie mnie zadziwiać.

tak tylko głośno wzdycham.....

btw: przegrywamy 0:1 ze słowacją - zajebiście po prostu

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#27 Post autor: Nitro »

Któż mówi, że programy muszą używać DOS'a, po prostu pracują bez GUI w konsoli...

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#28 Post autor: carrion »

Nitro pisze:Któż mówi, że programy muszą używać DOS'a, po prostu pracują bez GUI w konsoli...
nie mam nic przeciwko programom działającym z konsoli - a nawet popieram, ale

nitro:
są trochę bardziej zaawansowane interpretery plików wsadowych niż command.com. na unixie (a nadużywając zaliczę tutaj wszystkie linuxy i mac os x'y, a nawet na windowsie) mamy: sh, bash, csh, ksh, zsh itp, tid...

ale command.com - c'mon, give me a break!

splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#29 Post autor: splatterpunk »

carrion pisze:btw: przegrywamy 0:1 ze słowacją - zajebiście po prostu
Słowaccy kibice mało nie pozabijali się zbiegając z trybun na boisko po meczu aby świętować awans :)
A Polacy... cóż, mogliby chociaż strzelić normalnego gola na pożegnanie, tzn. nie-samobója, ehh...

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#30 Post autor: Nitro »

nitro:
są trochę bardziej zaawansowane interpretery plików wsadowych niż command.com. na unixie (a nadużywając zaliczę tutaj wszystkie linuxy i mac os x'y, a nawet na windowsie) mamy: sh, bash, csh, ksh, zsh itp, tid...

ale command.com - c'mon, give me a break!
Skoro wszystko co potrzeba mogę nim zrobić, to po co mi inny :) A poza tym to jest już retro ;)

Jacek31
Posty: 230
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:33

#31 Post autor: Jacek31 »

He.. He .. taki mały offtop, w sprawie meczu. Dzisiaj w pracy padło pytanie. Dla czego nasi sobie strzelili samobója ?? Jedna pomyślał i odpowiedział. Chcieli widocznie jak najszybciej skończyć i iść do szatni, bo im w jajca zimno było.
A szóstego dnia Bóg stworzył człowieka ... Aby mógł się napić.

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#32 Post autor: joodas »

Witam,

Probuje skompilowac pierwszy program w asemblerze z wykorzystaniem Tass, Crimsona, VICE ale tass sygnalizuje blad dotyczacy --m6502.TAS. Co to jest --m6502.TAS?

Komunikat:

Kod: Zaznacz cały


C:\C64>C:\C64\6502tass\tass.exe --m6502  -o compiled.o64
6502 Turbo Assembler  Shareware Version  Copyright (c) 1997 Taboo Productions
This program HASN'T BEEN REGISTERED for use in commercial purposes!

Assembling file:   --m6502.TAS  to  -o.O64
**Fatal** Can't locate file: --m6502.TAS
Error messages:    1
Warning messages:  None
Passes:            1
Range:             None
Remaining memory:  450k

C:\C64>C:\c64\6502tass\tslink.exe compiled.prg compiled.o64
Turbo Linker 64  Version 1.0  Copyright (c) 1996 Taboo Productions

*** Can't read file: compiled.o64 ***

C:\C64>del tape.t64

C:\C64>C:\c64\6502tass\maketape.exe tape compiled.PRG
Creating file: tape.T64
Can't open: compiled.PRG
O.K.

C:\C64>C:\c64\WinVICE\x64.exe -autostart "tape.t64:compiled.prg"
zawartosc pliku run.bat:

C:\C64\6502tass\tass.exe --m6502 %1 -o compiled.o64
C:\c64\6502tass\tslink.exe compiled.prg compiled.o64
del tape.t64
C:\c64\6502tass\maketape.exe tape compiled.PRG
C:\c64\WinVICE\x64.exe -autostart "tape.t64:compiled.prg"

Cos zle poustawialem?[/code]

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#33 Post autor: skull »

weź sciągnij to co przygotowałem razem z ostatnim numerem c&a fun, i sprawdz czy Ci działa.
Bo pecet to zwykły banan...

DJ Gruby

#34 Post autor: DJ Gruby »

joodas pisze:Komunikat:

Kod: Zaznacz cały

C:\C64>C:\C64\6502tass\tass.exe --m6502  -o compiled.o64
...
zawartosc pliku run.bat:

Kod: Zaznacz cały

C:\C64\6502tass\tass.exe --m6502 %1 -o compiled.o64
...
Cos zle poustawialem?
Może spróbuj uruchomić swój plik run.bat z parametrem w postaci pliku źródłowego:

Kod: Zaznacz cały

C:\C64>run.bat source.asm

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#35 Post autor: joodas »

Eksperymentowalem troche z roznymi parametrami tassa. Okazalo sie, ze zmiana linii w run.bat dotyczacej tassa na:

C:\C64\6502tass\tass.exe %1 compiled.o64

rozwiazal problem.

--m6502 - Na stronie Singular Crew jest info, ze jest to parametr, ktory podaje sie zeby kompilator kompilowal na architekture procesora podanego jako parametr.

Skull: Twoj pakiecik do programowania przestestuje w nastepny weekend.

splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#36 Post autor: splatterpunk »

joodas pisze:Eksperymentowalem troche z roznymi parametrami tassa. Okazalo sie, ze zmiana linii w run.bat dotyczacej tassa na:

C:\C64\6502tass\tass.exe %1 compiled.o64

rozwiazal problem.

--m6502 - Na stronie Singular Crew jest info, ze jest to parametr, ktory podaje sie zeby kompilator kompilowal na architekture procesora podanego jako parametr.
Mi wszystko działa właśnie przy takim pliku run.bat:

Kod: Zaznacz cały

D:\C64\tass\64tass.exe %1 -o compiled.o64

D:\C64\tass\TSLINK.EXE compiled.prg compiled.o64
 
del tape.t64
 
D:\C64\tass\MAKETAPE.EXE tape compiled.PRG
 
D:\C64\emulatory\WinVICE-2.1\x64.exe -autostart "tape.t64:compiled.prg"

czyli bez parametru "--m6502".

Takie małe podsumowanie, żeby było dla potomnych.

Ja tam przerzucam się na Relaunch + KickAss + Vice.

splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#37 Post autor: splatterpunk »

splatterpunk pisze: Ja tam przerzucam się na Relaunch + KickAss + Vice.
No właśnie. Trochę musiałem się pobawić zanim doszedłem do momentu w którym wszystkie ustawienia Relauncha były poprawne, katalogi skonstruowane prawidłowo itd. i w końcu skompilowałem kawałek kodu a następnie skompilowany program został automatycznie uruchomiony pod Vice. Poza ustawieniami i strukturą katologów miałem jeszcze początkowo problem z wersją Relauncha. Chcę to podkreślić bo jeśli ktoś np ściąga Relaunch 64 v2.0 z CSDB to automatycznie nikt mu nie powie "słuchaj koleś a wiesz wogóle, że ta wersja nie obsługuje KickAssa?" i później są jaja, bo można się męczyć miesiącami ale ni ch*ja...
Aby więc skorzystać z KickAssa jako kompilatora należy użyć Relaunch 64 v.2.1 beta 2 albo beta 3.

Wiem, że dla niektórych z Was to oczywiste ale chciałem te informacje dodać do tego wątku na wypadek gdyby ktoś zaczynał z tym stuffem (a wierzę, że będą takie osoby).

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#38 Post autor: Nitro »

Ja używałem starego Relauncha z prostym skryptem wsadowym, nowszy jest zabugowany, zresztą stary też, wyklinałem na niego równo. Jeśli ktoś myśli o napisaniu komfortowo trackma, to własne baty to podstawa.
Przesiadka na Crimson Editor naprawdę sporo ulżyła, jak ktoś ma dość Relauncha, to niech napisze, wrzucę swoją paczkę ze wszystkim co potrzeba aby wygodnie tworzyć :)

k.

#39 Post autor: k. »

Ty nie czekaj tylko wrzucaj ;) Crimson też vhdl daje radę. miły.

splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#40 Post autor: splatterpunk »

Nitro, wrzucaj.

ODPOWIEDZ