Witam,
To jest mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość Czy możecie mi pomóc w zdiagnozowaniu problemu z C64?
Komputer zakuiony na lokalnej aukcji niestety nie ładuje gier w ostatnim kroku.
1. C64 startuje poprawnie
2. ABC Turbo ładuje poprawnie z kasety
3. Startuje poprawnie z cartridga BlackBox
4. Odnajduje gry zapisane na kasecie,
5* Po odnalezieniu gry, wyświetla komunikat "Loading..", a później widzę tylko migający ekran. Dołączam poglądowe zdjęcie w załączeniu.
Dodam jeszcze, że ten sam problem występuje w przypadku ładowania gry przez ABC Turbo na kasecie oraz przez BlackBox.
Bardzo proszę o poradę od czego mógłbym zacząć diagnozę przyczyny problemu.
Dziękuję
C64 migający obraz zamiast załadowanej gry
C64 migający obraz zamiast załadowanej gry
- Załączniki
-
- migający obraz przy próbie załadowania odnalezionej gry
- IMG_20220206_171634.jpg (3.26 MiB) Przejrzano 1094 razy
Re: C64 migający obraz zamiast załadowanej gry
Moment, moment. BlackBox ma już swoje turbo, więc wgrywanie ABC Turbo nie ma sensu. Niech mnie tutaj któryś z kolegów poprawi jeśli mówię źle, ale większość kaset magnetofonowych z grami była nagrana w Turbo ROM. Nie wiem czy to ABC Turbo jest z tym kompatybilne. Co to za kaseta z grami tak w ogóle?
Od razu spróbuj wgrać grę. Sprawdź też czy głowica w magnetofonie jest dobrze zestrojona. Nie wiem jaką wersję BB posiadasz, ale jeśli mnie pamięć nie myli te carty były dedykowane do magnetofonu więc będzie tam korektor ustawienia głowicy (robisz to małym wkrętakiem delikatnie kręcąc śrubką w magnetofonie).
Od razu spróbuj wgrać grę. Sprawdź też czy głowica w magnetofonie jest dobrze zestrojona. Nie wiem jaką wersję BB posiadasz, ale jeśli mnie pamięć nie myli te carty były dedykowane do magnetofonu więc będzie tam korektor ustawienia głowicy (robisz to małym wkrętakiem delikatnie kręcąc śrubką w magnetofonie).
. : dream : .
Boom!
Boom!
Re: C64 migający obraz zamiast załadowanej gry
Miałem na myśli to, że problem istnieje w obydwu przypadkach:Moment, moment. BlackBox ma już swoje turbo, więc wgrywanie ABC Turbo nie ma sensu.
1) Kiedy wgrywam grę od razu z kasety (bez BB), a z użyciem ABC Turbo, które jest na kasecie.
2) Z BB ale bez wgrywanie ABC Turbo, które jest na kasecie
Prawdopodobnie nieywstarczająco dokładnie się wyraziłem, ale nie używam obydwu naraz, lecz albo BB albo ABC Turbo z kasety.
Ciężko powiedzieć - po prostu nagrane gry, a na pierwszej pozycji ABC Turbo.Co to za kaseta z grami tak w ogóle?
Re: C64 migający obraz zamiast załadowanej gry
A głowice masz dobrze ustawioną ?
Re: C64 migający obraz zamiast załadowanej gry
Cześć Luqo33 - to jest mój drugi wątek w którym biorę udział na tym forum - wczoraj przeglądałem jakąś stronę z popularnymi błędami wizual/audio na c64 /c/g/[] i czy stanowią problem sprzętu czy softu czy nie stanowią problemów commodore (problem RF telewizora itp) - przekleję jak wrócę do domu.
Widziałem też fajne info na jakimś forum - że oryginalne gry miały kolorowe paski ładowania a takie spiracone / przegrywane miały tylko czarno czerwone - ale to wiedza mityczna, bez uzasadnienia i w sumie chyba bez znaczenia jak "głowica jest pod dobrym kątem "
Widziałem też fajne info na jakimś forum - że oryginalne gry miały kolorowe paski ładowania a takie spiracone / przegrywane miały tylko czarno czerwone - ale to wiedza mityczna, bez uzasadnienia i w sumie chyba bez znaczenia jak "głowica jest pod dobrym kątem "
Re: C64 migający obraz zamiast załadowanej gry
Dla mnie symptomy odpowiadają "CIA2 Faults U2" - podobno CIA często się psuło bo nie miało zabezpieczeń inputu
Ale obrazki dla "PLA Problem" też podobnie wyglądają - PLA to odpowiednik memory management unit
Pomogłem? Kliknij Like i zapisz się na moonshineparty
Taką listę znalazłem wczoraj: https://retrocomputerverzamelaar.nl/com ... -problems/
żeby nie zmuszać do klikania zamieszczam spis treści:
>Non-fault #1 Red/Green Bars<
>Non-fault #2 Graphical errors in Games<
>Non-fault #3 Video out of sync<
>Non-fault #4 fuzzy colors<
>CIA1 Faults U1<
>Basic ROM Fault U3<
>Basic KERNAL Fault U4<
>Character ROM Fault U5<
>Color RAM fault U6<
>CPU fault U7<
>Logic fault U8<
>RAM Problems U9 U12, U21 U24<
>Logic problem U13<
>Logic problem U14<
>PLA problem U17<
>SID problems U18<
>VIC problems U19<
>Logic problem U25<
>Logic problem U26<
>Oscillator problem U31<
>MOS 8701 Clock generator<
>4066 CMOS QUAD SWITCH<
>CT1 Trimmer capacitor near VIC<
>Bad trace<
Ale obrazki dla "PLA Problem" też podobnie wyglądają - PLA to odpowiednik memory management unit
Pomogłem? Kliknij Like i zapisz się na moonshineparty
Taką listę znalazłem wczoraj: https://retrocomputerverzamelaar.nl/com ... -problems/
żeby nie zmuszać do klikania zamieszczam spis treści:
>Non-fault #1 Red/Green Bars<
>Non-fault #2 Graphical errors in Games<
>Non-fault #3 Video out of sync<
>Non-fault #4 fuzzy colors<
>CIA1 Faults U1<
>Basic ROM Fault U3<
>Basic KERNAL Fault U4<
>Character ROM Fault U5<
>Color RAM fault U6<
>CPU fault U7<
>Logic fault U8<
>RAM Problems U9 U12, U21 U24<
>Logic problem U13<
>Logic problem U14<
>PLA problem U17<
>SID problems U18<
>VIC problems U19<
>Logic problem U25<
>Logic problem U26<
>Oscillator problem U31<
>MOS 8701 Clock generator<
>4066 CMOS QUAD SWITCH<
>CT1 Trimmer capacitor near VIC<
>Bad trace<