Cześć, zostawiłem tę informację (z grubsza) jako komentarz pod dwoma art. na portalu, ale, że postanowiłem spróbować swoich sił w programowaniu dla Plus/4 to zakładam ten wątek.
Od paru miesięcy Mad Pascal ma podstawowe wsparcie dla C64 a od 2 dni także dla Plus/4.
@zbyti
fajny pomysł. Chętnie popatrzę jak to wychodzi w Pascalu. I chociaż nie zamierzam w nim programować to dobrze jak będą gdzieś w sieci gotowe przykłady dla tych co Pascala lubią.
Ciekawe ile wspólnych procedur (bibliotek) można wykorzystać wspólnie dla Atari i C+4.
Tak, w takim samym zakresie jak dla Plus/4 (a nawet ciut większym, bo aktualnie dla Plus/4 trzeba napisać parę procedur w modułe SYSTEM, które dla C64 już są) ale tak naprawdę masz mniej więcej to samo jak sobie zrobiłeś w KickC target dla Plus/4 czyli szybki kompilator ale brak bibliotek graficznych i innych specyficznych dla danej platformy. Mi to nie przeszkadza bo i tak zamierzam napisać swoje.
Ogólnie chcę napisać kiedyś engine szachowy, to wtedy wypuszczę to na A8 i Plus/4 bo 6502 jest na tych platformach fajnie taktowany.
Kolorowy hires z Plus/4 (jak coś napiszę) jeżeli chciałbym przenosić na A8 to już chyba tylko opcja gdyby chciało mi się opanować VBXE a na to się nie zanosi.
Porównanie wydajności kompilatorów KickC i Mad Pascal można obadać na Atari za pomocą:
Testowałem P65Pas, Pas6502, TRSE a teraz czas na Mad-Pascal. Jako fan języka Pascal (i pochodnych) słyszałem już wcześniej o MP, ale w kontekście kompilatora dla 8 bitowych Atari. Nie wiedziałem, że dodano wsparcie dla C64 i dopiero teraz swoim postem mnie uświadomiłeś. Skompilowałem przed chwilą przykład "pas6502_test" i uzyskałem plik z rozszerzeniem .obx, no i pytanie co dalej, jak uzyskać PRG ?
Dzięki, pobrałem programy bezpośrednio z repozytorium, teraz wygląda to dobrze. Poniższe zostawiam dla tych którzy też szukają niższego progu wejścia ;-D
Dzięki, pobrałem programy bezpośrednio z repozytorium, teraz wygląda to dobrze. Poniższe zostawiam dla tych którzy też szukają niższego progu wejścia ;-D
bo chyba dla C64 trzeba podać inne miejsce dla programowego stosu niż jest domyślnie dla A8, spojrzę jeszcze do kodu czy target to rozróżnia, ale ja używam flagi "z" i "o".
@rime tak, dla C64 i C+4 musisz posłużyć się flagą "z" i określić początek stosu programowego dla MP na stronie zerowej, proponuję 10 (czyli $10).
Z tym 10 to pewnie chodzi o $a?
Tak nie bardzo kumam o co chodzi z tym stosem programowym. Jeśli będziemy tam zapisywać "swój" odrębny stos (bo tak to rozumiem) nadpiszemy sobie komórki strony zerowej i będzie zonk. Pewnie coś kręcę, więc mnie popraw.
Steffan
B O O M !
we are the commodore terrorists
------------------------------------- [TEDDY BEER C=64 PARTY]
Z tym 10 to pewnie chodzi o $a?
Tak nie bardzo kumam o co chodzi z tym stosem programowym. Jeśli będziemy tam zapisywać "swój" odrębny stos (bo tak to rozumiem) nadpiszemy sobie komórki strony zerowej i będzie zonk. Pewnie coś kręcę, więc mnie popraw.
MP od razu zakłada, że podajesz liczbę szesnastkowo, więc pisząc -z 10 chodzi i 16 komórkę na stronie zerowej.
Nie jestem ekspertem od C+4 ale on chyba ma stronę zerową z grubsza podzieloną tak jak C64, czyli $0-$7f zmienne BASIC, nie używamy BASIC, więc możemy nadpisywać, $80-$ff system, do póki nie wyłączymy OS nie ruszamy
Stos programowy jest wykorzystywany przy np. rekurencji, są też na stronie zerowej zmienne pomocnicze MP wykorzystywane przy obliczeniach.
Powyższe benchmarki były w PAL. W PAL A8 podbija zegar 1/50 sekundy a podobno C+4 i C64 robią to 1/60 także jak ktoś chce mieć prawidłowe wyniki musi puścić to w NTSC.
---
Czytam właśnie Writing Strategy Games On Your Atari Computer i postanowiłem napisać sobie jaką piaskownicę do testowania pomysłów na AI.
Powyższe benchmarki były w PAL. W PAL A8 podbija zegar 1/50 sekundy a podobno C+4 i C64 robią to 1/60 także jak ktoś chce mieć prawidłowe wyniki musi puścić to w NTSC.
Chociaż może i nie są niepoprawne, te zegary na C64 i C+4 to chodzą w PAL zawsze 60x na sekundę chyba tylko przy wyłączonym ekranie. Przy włączonym wynik wydaje się miarodajny.
Generalnie skończyłem piaskownice dla AI i wykonałem boty tak, że już można z nimi pograć, do zera raczej się nie dadzą ograć :] Może w wolnej chwili dopiszę jakieś bardziej wyrafinowane
Nooo. Bardzo ładnie wyszło. Gratulacje.
Nie zrażaj się że nie ma odpowiedzi bo te wątki o C+4/16/116 to nadal nisza, ja czytam i pewnie w weekend sprawdzę grę na real-sprzęcie.
Czy pisałeś już na Plus4World.com z informacją że powstała nowa gra?
Ja spróbuje i może pokuszę się o jakiś mini filmik na kanale portalu.
Jeszcze raz gratulacje skończenia pierwszego projektu na commodore !