Najnowszy 64tass kontra Acme
Najnowszy 64tass kontra Acme
Ja też wracam powoli do kodowania po prawie 20 latach i jak widziałem inne posty w temacie "powrotu" do C64 to również mogę powiedzieć, że zapomniałem prawie wszystko ale nie o tym chcę porozmawiać w tym temacie. Mam na myśli najnowszy 64tass improved by Soci/Singular, który sobie wybrałem jako podpięty pod Relaunch. Wygodnie mi się koduje i już zacząłem się przyzwyczajać do tego kompilatora ale się tak zastanawiam czego brakuje w tej wersji 64tass, że inni ludzie np. kodują w Acme ? Próbowałem różnych rzeczy, fukcji aby sprawdzić czy 64tass sobie nie poradzi ale jednak po przemyśleniu, poczytaniu instrukcji 64tass to jakoś dawał radę. Ja nawet zauważyłem, że w którejś tam ostatniej wersji Acme dodali + i - tzn. backward i forward i się zastanawiam czy to nie zostało odgapione od 64tass ? . Rozmawiałem z samym Soci/Singular to mi napisał, że 64tass nie nadaje się do tworzenia dem, tylko Acme jest do tego stworzony ale jakoś do końca nie chciałem się z tym zgodzić, więc może ktoś ma większe pojęcie i doradzi dlaczego ? A to w sensie, że rozwieje moje wątpliwości tak, abym porzucił 64tass i zaczął kodować w Acme ? Pozdrawiam
Z tym wyborem kompilatora to odwieczny problem.
Ja tam korzystam 64tass (+relaunch), i wiele osób np. z csdb też z niego korzysta. Co prawda dopiero niedawno zaczął być ponownie rozwijany, ale poprzez 100% składnię z turboass i tak był też często wybierany przez koderów.
Uważam również że w każdym kompilatorze można uzyskać pożądany efekt, po prostu w niektórych jest to bardziej ułatwione. Nie rozumiem stwierdzenia, że 64tass się nie nadaje do dem - to do czego się nadaje i po co go dalej rozwijają?
A za takiego najbardziej "elastycznego" to uważam kickass-a.
ACME w zasadzie jest zupełnie przeciętny, ale...
Jest dobrze supportowany przez inne narzędzia, np. z C64Studio - tworzy niezłe środowisko programistyczne, w stylu "ms visuala" z edytorami grafiki, nieprzeciętnej współpracy z emulatorem Vice (watch-e) itd.
Ja tam korzystam 64tass (+relaunch), i wiele osób np. z csdb też z niego korzysta. Co prawda dopiero niedawno zaczął być ponownie rozwijany, ale poprzez 100% składnię z turboass i tak był też często wybierany przez koderów.
Uważam również że w każdym kompilatorze można uzyskać pożądany efekt, po prostu w niektórych jest to bardziej ułatwione. Nie rozumiem stwierdzenia, że 64tass się nie nadaje do dem - to do czego się nadaje i po co go dalej rozwijają?
A za takiego najbardziej "elastycznego" to uważam kickass-a.
ACME w zasadzie jest zupełnie przeciętny, ale...
Jest dobrze supportowany przez inne narzędzia, np. z C64Studio - tworzy niezłe środowisko programistyczne, w stylu "ms visuala" z edytorami grafiki, nieprzeciętnej współpracy z emulatorem Vice (watch-e) itd.
Bo pecet to zwykły banan...
Re: Najnowszy 64tass kontra Acme
Witam.
Który assembler polecacie (albo który jest popularniejszy)? KickAssembler, Acme czy 64tass?
Aktualnie piszę sobie proste procedurki testowe, kompiluję Kickiem lub ACME i odpalam w WinVice.
Problem który napotkałem to różne składnie przykładów z sieci. Przełączanie pomiędzy assemblerami powoduje że miesza mi się składnia
Który assembler polecacie (albo który jest popularniejszy)? KickAssembler, Acme czy 64tass?
Aktualnie piszę sobie proste procedurki testowe, kompiluję Kickiem lub ACME i odpalam w WinVice.
Problem który napotkałem to różne składnie przykładów z sieci. Przełączanie pomiędzy assemblerami powoduje że miesza mi się składnia
C= C64 Breadbin, C= 1541, C= 1802; Atari 8/16/32/64bit;
http://260ste.atari.org
http://260ste.atari.org
Re: Najnowszy 64tass kontra Acme
Ja korzystam z 64tass ale myślę, że chyba najlepiej będzie jak sam zdecydujesz który Ci najbardziej odpowiada.
READY.
◼
◼
Re: Najnowszy 64tass kontra Acme
po jednym dniu ciężko stwierdzić który bardziej mi pasuje
Sprawdzę 64Tass
KickAsss ma fajnę opcje tworzenia nagłówka autostartu bezpośrednio w pliku .asm i bez sekwencji .byte - "BasicUpstart2(start)".
Czy 64Tass ma coś podobnego?
Sprawdzę 64Tass
KickAsss ma fajnę opcje tworzenia nagłówka autostartu bezpośrednio w pliku .asm i bez sekwencji .byte - "BasicUpstart2(start)".
Czy 64Tass ma coś podobnego?
C= C64 Breadbin, C= 1541, C= 1802; Atari 8/16/32/64bit;
http://260ste.atari.org
http://260ste.atari.org
Re: Najnowszy 64tass kontra Acme
Polecam KickAss
Ma dużo więcej niż tworzenie nagłówka.
Ja np lubię w nim wszystkie operacje matematyczne gdzie możesz sobie np tablice sinusów tworzyć dosłownie dowolnie
Lubię namespace'y na procedury - znika problem podobnie nazwanych etykiet
Lubię macro i pseudo opcody, pętle itp
Uważam że to zupełnie nowy wyższy poziom assemblerów. Gorąco polecam.
Ma dużo więcej niż tworzenie nagłówka.
Ja np lubię w nim wszystkie operacje matematyczne gdzie możesz sobie np tablice sinusów tworzyć dosłownie dowolnie
Lubię namespace'y na procedury - znika problem podobnie nazwanych etykiet
Lubię macro i pseudo opcody, pętle itp
Uważam że to zupełnie nowy wyższy poziom assemblerów. Gorąco polecam.
c64portal.pl, retronavigator.com
Re: Najnowszy 64tass kontra Acme
ok dzięki
C= C64 Breadbin, C= 1541, C= 1802; Atari 8/16/32/64bit;
http://260ste.atari.org
http://260ste.atari.org
Re: Najnowszy 64tass kontra Acme
jakby co to znalazłem ciekawy wątek na ten temat:
What's your favorite Assembler (standalone or suite/studio)?
What's your favorite Assembler (standalone or suite/studio)?
C= C64 Breadbin, C= 1541, C= 1802; Atari 8/16/32/64bit;
http://260ste.atari.org
http://260ste.atari.org