Mario C64

Forum, na którym możemy pogadać o wszelakim oprogramowaniu na C64, grach, programach.
Wiadomość
Autor

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

Re: Mario C64

#2 Post autor: wackee »

Szczerze, sorry nie rozumiem tego że pół komodorowskiego fejsbuka jara się tym faktem jak norweski kościół.
Dla mnie to był zawsze punkt dumy, że zamiast Mario mieliśmy swojego zajebistego klona w postaci Giana Sisters, który jest po prostu lepszy.
Poza tym ktoś kiedyś przecież podmienił sprajty na mariowe, więc fanatycy już mieli co chcieli ;)

Nie kumam podjarki na klony, porty i rimejki. Więcej oryginalnego kontentu na naszą wspaniałą maszynę, a nie odgrzewane kotlety i przenosiny kupiastych gier z pecetów i mobilków.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

starymarabut
Posty: 363
Rejestracja: 05 lip 2010, 22:25

Re: Mario C64

#3 Post autor: starymarabut »

Nie ma co hejtowac
Na bezrybiu i rak ryba.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

starymarabut
Posty: 363
Rejestracja: 05 lip 2010, 22:25

Re: RE: Re: Mario C64

#4 Post autor: starymarabut »

starymarabut pisze:Nie ma co hejtowac
Na bezrybiu i rak ryba.

 "2 SID support"
Ciekawe.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Mario C64

#5 Post autor: Nitro »

Dołączam do 'jarających się jak norweski' kościół, wychowałem się na NES'owym Mario[via Pegazus] i to, że na C64 wychodzi praktycznie idealny port mega grzeje moje serducho. Przeszedłem 4 plansze i konwersja jest praktycznie idealna minus miejscowe spowolnienia przy dużej ilości ruchomych obiektów.
Soundtrack oddany perfekcyjnie i do tego wmixowywane są SFXy. Pewnie do tego mamy opcję 2sid - aby mieć osobny kanał na SFXy - NES ma 4 kanały plus 5 na sample.
Co do Giana Sisters, grałem, miodne ale fizyka nie ta, gorsza grafika, płynność. Zdecydowanie wolę sequel - Hard'n'Heavy, świetna platformówka z oryginalnymi patentami zamiast klona.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Re: Mario C64

#6 Post autor: carrion »

zgodzę się i z Wackiem i z Nitro.
Tzn tak...
Mario na NESie jest dużo bardziej grywalne (pewnie to ta fizyka) - jest jakieś takie żwawsze/dynamiczniejsze
Natomiast nie rozumiem po co robić tego klona. Tzn rozumiem że ktoś dla funu sobie to sklecił bo, powiedzmy, to było jego marzenie z dzieciństwa... na dodatek coś tam udowodnił - że np się da.
Ale grać będę na NESie w Mario a na C64 w Gianę

Traktuję to jako właśnie taki bardziej "demoscenowy" achievement - patrzecie, da się.
To trochę jak kiedyś ta kolekcja NESowej muzyki z gier. Nie powiem, te kawałki brzmią naprawdę nieźle na starym SIDzie i wzbudzają nostalgię bo wiele z tych gierek znam i grywam na NESie właśnie.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
pajda
Posty: 341
Rejestracja: 20 wrz 2008, 03:42
Grupa: faith des16n
Kontakt:

Re: Mario C64

#7 Post autor: pajda »

Nigdy nie rozumiałem podniety na Mario. Jest dziesiątki ciekawszych gier z tych czasów ale ilekroć z kimś rozmawiam o starych grach to prawie zawsze wspominają właśnie o Mario ;) Do tego jeszcze ta wkurwiająca muzyka ;) Więc po części trochę zgodzę się z Wackiem ;)

Ale z tego też powodu doceniam, że po latach w końcu wyszło na C64. Ktoś pogra i będzie miał fun, autorzy też mają fun, że sobie coś udowodnili. To tak jak remake Desert Dream. Na Amidze jest jedyna i ostateczna wersja, do dziś z przyjemnością oglądam to demo. Ale jak Chorus i Resource zrobili to na C64 to nikt nie pyszczył, że po co jak na Amidze jest oryginał tylko się wszyscy cieszyli, że na słabszym ośmiobitowcu mamy kultowe demo z uwielbianej A500. Więc po części nie zgodzę się z Wackiem ;)

BTW. Zastanawiam się, kiedy na scenę wkroczy Nintendo ;) O głupią Giane Sisters robili aferę a tu mają nielegalnego klona ;)
Była ciemna, burzliwa noc.

starymarabut
Posty: 363
Rejestracja: 05 lip 2010, 22:25

Re: Mario C64

#8 Post autor: starymarabut »

Przez te spowolnienia wyszło tak sobie.
Fajnie, że rozpoznaje drugi fire.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

ch0mik
Posty: 28
Rejestracja: 05 kwie 2019, 18:19
Kontakt:

Re: Mario C64

#9 Post autor: ch0mik »


comankh
Posty: 1652
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

Re: Mario C64

#10 Post autor: comankh »

wackee pisze: Nie kumam podjarki na klony
No to z oryginalnego contentu pograłem ostatnio w Age Of Heroes, mocne 2/10.
Imo lepszy dobry i wierny port / konwersja niż oryginalna porcja mizerii :D.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Mario C64

#11 Post autor: Nitro »

Co do spowolnień to odpaliłem pod emu C128 w trybie C64 i z pomocą ekstra performance C128 spowolnienia są praktycznie wyeliminowane.
Pograłem jeszcze trochę i myślę, że ten port to jeden z lepszych releasów na C64 w tym roku, wszystko sportowane perfekcyjnie z mocniejszego[często mocno] sprzętu.

Awatar użytkownika
pajda
Posty: 341
Rejestracja: 20 wrz 2008, 03:42
Grupa: faith des16n
Kontakt:

Re: Mario C64

#12 Post autor: pajda »

Była ciemna, burzliwa noc.

starymarabut
Posty: 363
Rejestracja: 05 lip 2010, 22:25

Re: Mario C64

#13 Post autor: starymarabut »

I pojawia się pytanie.
Czy N zyskuje czy traci po takich akcjach.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

Re: Mario C64

#14 Post autor: Nitro »

Myślałem, że oleją sprawę ale widać prawnicy N nie głodują... Autor mógłby zamieścić coś ala patch biorący oryginalny ROM i produkujący port.
Generalnie liczę na
https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Streisand[

heniek29cr
Posty: 101
Rejestracja: 12 maja 2016, 22:40

Re: Mario C64

#15 Post autor: heniek29cr »

Bardzo fajna gra przy której trochę czasu spędziłem na pegazusie a teraz zamierzam w wolnej chwili nacieszyć się nią znowu na C64 :-) oczywiście jak tylko znajdę czas aby uruchomić mój zestaw do nagrywania dyskietek (A600 + Easy 1541+ 1541)

heniek29cr
Posty: 101
Rejestracja: 12 maja 2016, 22:40

Re: Mario C64

#16 Post autor: heniek29cr »

Mój zestaw do nagrywania d.64 wczoraj zawiódł. Miałem wolne popołudnie i chciałem odpalić te Mario na C64 ale po 3 godzinach kopania się ze sprzętem na Ami ciągle wyskakiwało "device not present" i się poddałem:-(.
Niby wszystko ok -po resecie Ami stacja 1541 zgłasza gotowość, kabel EASY 1541 sprawdzony(nic przy wtykach nie urwane), stacja z C64 pracuje normalnie na hdd w Ami wszystko poinstalowane (komendy IEC) ale żeby coś nagrać lipa....szkoda:-(
Muszę chyba zainwestować w inne rozwiązanie dla mojego komcia.
Pozdro.

heniek29cr
Posty: 101
Rejestracja: 12 maja 2016, 22:40

Re: Mario C64

#17 Post autor: heniek29cr »

Wina była kabla ale dzięki koledze z sąsiedztwa już naprawione i działa:-)
Dzisiejszy wieczór spędzam z Marianem:-)
Załączniki
IMAG2985-20190530-201045296-20190530-201122816.jpg
IMAG2985-20190530-201045296-20190530-201122816.jpg (181.83 KiB) Przejrzano 9472 razy

ODPOWIEDZ