The mother of all games
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55
The mother of all games
Witam wszystkich bardzo ponuro.
Chciałbym zaprezentować przeróbkę pewnej dosowej gierki, w którą namiętnie młóciłem w dzieciństwie. Niedawno sobie o niej przypomniałem i postanowiłem stworzyć jej komodorowski odpowiednik.
Nie jest to stuprocentowa konwersja, bo ograniczona jest możliwościami C64. Jednak 386 (na którym chyba w to grałem dawno temu) jest tak ze 100x wydajniejszy, stad wiele uproszczeń, wielu rzeczy tez brakuje względem oryginału.
Całość mieści się w jednym pliku *.prg
Zanim go opublikuje, muszę jeszcze pousuwać trochę drobnych błędów (co jest już bardzo trudne ze względu na brak wolnego ramu), no i przede wszystkim uzupełnić grę o dźwięki, które są tu tylko symbolicznie (zresztą tak jak w oryginale).
Stąd moje pytanie – jest jakieś źródło – nazwijmy to – ciągów danych wpisywanych do Sida pozwalających na uzyskiwanie różnych efektów dźwiękowych ? – korzystałem tylko z przykładów zamieszczonych w oryginalnej instrukcji do C64 (nie mam pojęcia o programowaniu Sida).
Na razie obrazek z gry, niebawem plik.
Chciałbym zaprezentować przeróbkę pewnej dosowej gierki, w którą namiętnie młóciłem w dzieciństwie. Niedawno sobie o niej przypomniałem i postanowiłem stworzyć jej komodorowski odpowiednik.
Nie jest to stuprocentowa konwersja, bo ograniczona jest możliwościami C64. Jednak 386 (na którym chyba w to grałem dawno temu) jest tak ze 100x wydajniejszy, stad wiele uproszczeń, wielu rzeczy tez brakuje względem oryginału.
Całość mieści się w jednym pliku *.prg
Zanim go opublikuje, muszę jeszcze pousuwać trochę drobnych błędów (co jest już bardzo trudne ze względu na brak wolnego ramu), no i przede wszystkim uzupełnić grę o dźwięki, które są tu tylko symbolicznie (zresztą tak jak w oryginale).
Stąd moje pytanie – jest jakieś źródło – nazwijmy to – ciągów danych wpisywanych do Sida pozwalających na uzyskiwanie różnych efektów dźwiękowych ? – korzystałem tylko z przykładów zamieszczonych w oryginalnej instrukcji do C64 (nie mam pojęcia o programowaniu Sida).
Na razie obrazek z gry, niebawem plik.
- Załączniki
-
- scorchC64.JPG (17.98 KiB) Przejrzano 15230 razy
-
- Posty: 1464
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04
Się grywało.
Powodzenia!
Nie wiem, może tu znajdziesz odpowiedź:
http://codebase64.org/doku.php?id=base:sid_programming
Ale uwaga - chyba .PL jest (chwilowo?) zablokowane. Użyj TORa, etc.
Powodzenia!
Nie wiem, może tu znajdziesz odpowiedź:
http://codebase64.org/doku.php?id=base:sid_programming
Ale uwaga - chyba .PL jest (chwilowo?) zablokowane. Użyj TORa, etc.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55
Ciekawa strona, szkoda, ze wcześniej jej nie znalazłem.
Co do Sida nie sądziłem, ze synteza dźwięku z wykorzystaniem zasobów tego układu będzie na tyle prosta, że po 17 latach uda mi się za pierwszym razem wygenerować jakieś piski i trzaski. Generatory rożnych fal, filtry, wzajemna modulacja, wszystko co potrzebne. Nie to co - nie przymierzając - np. w Atari : )
Najważniejsze ze giera praktycznie skończona. Ewentualne poprawki itp. nie są już możliwe - out of memory error.
Co do Sida nie sądziłem, ze synteza dźwięku z wykorzystaniem zasobów tego układu będzie na tyle prosta, że po 17 latach uda mi się za pierwszym razem wygenerować jakieś piski i trzaski. Generatory rożnych fal, filtry, wzajemna modulacja, wszystko co potrzebne. Nie to co - nie przymierzając - np. w Atari : )
Najważniejsze ze giera praktycznie skończona. Ewentualne poprawki itp. nie są już możliwe - out of memory error.
- Załączniki
-
- scorchC64.rar
- (24.05 KiB) Pobrany 386 razy
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55
Kolejna wersja - poprawiona, przyspieszona, dodane trochę drobiazgów, obsługa joysticka, poprawione bronie, w szczególności moje ulubione - mirv i sandhog (działają jak pod Dos);
większość procedur napisana od nowa w asm.
Jednak C dla 6502 nadaje się tylko do złożonych działań na tablicach itp., co trudno było by zrobić w kodzie proc.
Tak z rozbiegu to tak do końca nie powstało, na co dzień używam współczesnych osmiobitowców, a za C64 wziąłem się z ciekawości jaki kod powstaje spod kompilatora (chociaż np. do świetnej optymalizacji avr-gcc to cc65 jeszcze bardzo daleko)
Dema - patrząc na komodorowskie dema mam wrażenie że już wszystko zrobiono, szczególnie produkcje ostatnich - powiedzmy - 10 lat powodują mimowolne rozdziawienie się szczęki
Csdb – tak, tak zrobię.
większość procedur napisana od nowa w asm.
Jednak C dla 6502 nadaje się tylko do złożonych działań na tablicach itp., co trudno było by zrobić w kodzie proc.
Tak z rozbiegu to tak do końca nie powstało, na co dzień używam współczesnych osmiobitowców, a za C64 wziąłem się z ciekawości jaki kod powstaje spod kompilatora (chociaż np. do świetnej optymalizacji avr-gcc to cc65 jeszcze bardzo daleko)
Dema - patrząc na komodorowskie dema mam wrażenie że już wszystko zrobiono, szczególnie produkcje ostatnich - powiedzmy - 10 lat powodują mimowolne rozdziawienie się szczęki
Csdb – tak, tak zrobię.
- Załączniki
-
- scorchc64.rar
- (20.2 KiB) Pobrany 430 razy
no i jest na csdb
http://csdb.dk/release/?id=142602
http://csdb.dk/release/?id=142602