Grafa, prefix PIC.*

Forum, na którym możemy pogadać o wszelakim oprogramowaniu na C64, grach, programach.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

Grafa, prefix PIC.*

#1 Post autor: wackee »

Podpowiedzcie, co to za format grafiki, plik ma prefix PIC.*, np. PIC.SRATATATA?
Rozmiar 10-12 bloków, co sugeruje jakąś kompresję jeżeli to hires lub multi...

Ma ktoś jakieś teorie? KMEG? :)

Btw. polecacie jakiś viewer który sam rozpoznawałby takie pliki i je wyświetlał? Może być na komie jak i na pece :)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

kotrobot
Posty: 2381
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: ŁYSI

#2 Post autor: kotrobot »

Micro Illustrator

Ale głowy nie daję.
Chyba te pliki z MI były większe.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#3 Post autor: wackee »

Dobry strzał Kreszu - dzięki!
Udało mi się odpalić te pliki.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#4 Post autor: carrion »

@Wacek
To zapodawaj na CSDB to zgaduję że to jakieś wykopaliska?
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#5 Post autor: wackee »

Wykopaliska - zgadza się, ale na CSDb się nie nadają :)

Generalnie od jakiegoś czasu staram się być bardzo ostrożny przy wrzucaniu niepublikowanych rzeczy które mam w swojej kolekcji. Już parę razy okazało się że autorzy byli w niezłym szoku odnośnie tego co mam i niekoniecznie szczęśliwi ze to upubliczniłem (np. part z Mona Lisą z dema 'Zeros and Ones' czy ostatnio zaki Cleve'a).

;)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

kotrobot
Posty: 2381
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: ŁYSI

#6 Post autor: kotrobot »

Scenowy standard. Rzeczy "no spread" rozchodziły się najszybciej. ;)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

brush
Posty: 261
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

#7 Post autor: brush »

wackee pisze:Już parę razy okazało się że autorzy byli w niezłym szoku odnośnie tego co mam i niekoniecznie szczęśliwi ze to upubliczniłem (np. part z Mona Lisą z dema 'Zeros and Ones' czy ostatnio zaki Cleve'a).
;)
Jak sie cykasz to 2 opcje:

a) Ogłoś się dziennikarzem. Ukrywaj źródła i publikuj w imię wolności słowa
b) załóż grupe a'la "Remember" która będzie się specjalizować w archeologii demo sceny

Information want's to be free!

A tak na serio to uważam, że nie wypuszczenie tego to strata dla sceny.
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#8 Post autor: carrion »

amen

wacek trzech na jednego....
poddaj się!
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
at0mic
Posty: 82
Rejestracja: 02 gru 2011, 14:55

#9 Post autor: at0mic »

może macie jakiś prosty trik jak dodawać do programów dane np:

takich graficzek bez przerysowywania ich w charpad'zie punkt po punkcie ?Obrazek
At0mic

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#10 Post autor: carrion »

jeśli to jest gif albo png to kick assembler potrafi je importować i konwertować. w examplach (oraz w pdf) do kick assemblera jest jak to robić.

tm
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
at0mic
Posty: 82
Rejestracja: 02 gru 2011, 14:55

#11 Post autor: at0mic »

:)

próbowałem i nie wiem co źle robię - starałem się zgodnie z opisem a importuje jakiś kosmos z tych samych danych

Kod: Zaznacz cały

.pc =$2000 "kulka"
.var logo=LoadPicture("kulka.gif",
					List().add( $373836,$666865,$9a9c99,$f0f2ef))
.fill $400, logo.getMulticolorByte(4,31)
wartości RGB sprawdzałem gimp'em i jeszcze z .png zrobiłem .gif jak mówi instrukcja
At0mic

Awatar użytkownika
at0mic
Posty: 82
Rejestracja: 02 gru 2011, 14:55

#12 Post autor: at0mic »

Kod: Zaznacz cały

.pc =$2000 "kulka"
.var logo=LoadPicture("kulka.gif",
					List().add( $373836,$666865,$9a9c99,$f0f2ef))
.for (var y=0; y<4; y++)
	.for (var x=0; x<5; x++)
		.for (var charPosY=0; charPosY<8;charPosY++)
			.byte logo.getMulticolorByte(x,charPosY+y*8)
dzięki zakumałem - byłem trochę rozkojarzony rozliczeniami za mieszkanie i koncentracja nie zadziała żeby zrozumieć
At0mic

ODPOWIEDZ