samplowaniu muzyki na komciu

Forum, na którym możemy pogadać o wszelakim oprogramowaniu na C64, grach, programach.
Wiadomość
Autor
joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

samplowaniu muzyki na komciu

#1 Post autor: joodas »

Witam,

Można jakoś zrobić sampling muzyki z wykorzystaniem oprogramowania na komcia oraz VICE? Tzn. robić sample, które potem będzie można odtwarzać na komciu

Pozdro

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#2 Post autor: Nitro »

? To strasznie okrężna droga, potrzebujesz dobrego edytora audio, wiedzy o tym jak działają sample i osiągniesz lepsze efekty, niż korzystając z najlepszego samplera.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#3 Post autor: wegi »

Sam temat samplowania jest w mojej opinii bardzo nudny i denny - czym ma to uwieść widza (słuchacza) ? nie jest żadną sztuką postawić sampler i zaczytywać próbki a potem je odtwarzać - dema z samplingiem były dobre za pierwszym razem jako coś nowego ale potem to było po prostu nudne - kolekcja sampli - czyli jak zrobić coś nie robiąc nic...

Awatar użytkownika
at0mic
Posty: 82
Rejestracja: 02 gru 2011, 14:55

#4 Post autor: at0mic »

wielokanałowe trackery na samplach + głosy sid'a to co innego - to wymaga niezłej wiedzy

http://noname.c64.org/csdb/getinternalf ... -fanta.zip
http://oxyron-party.untergrund.net/fanta_in_space.mp3
At0mic

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#5 Post autor: wegi »

Sample na C64 - to jest tak, że albo włączony jest ekran i marniejsza ich jakość albo wyłączony przy poprawionej jakości (i tak mizernej). Do wyboru są zatem dwie drogi - albo oglądasz coś i słuchasz żałosnych pocharkiwań albo serwujesz widzowi (słuchaczowi) skaczące nieregularnie paski na ekranie i odsłuch mniej żałosnych pocharkiwań (aczkolwiek i tak kiepskich). W obu przypadkach nie jest to warte zajęcia uwagi setki widzów (słuchaczy) na party. Nie ma tu nic twórczego - istnieją gotowe toolsy do zaczytywania sampli i playery do nich.
Odgłosy piosenek (sampli) nie są także niczym twórczym tylko odtwórczym.
Muzyka sid'a z samplami też nie została standardem z uwagi na bardzo długi czas jej programowej obsługi i da się żyć bez tych sampli:)
Jak chcę posłuchać dobrej muzy i jednocześnie widzieć dobre efekty, to włączam sobie np. Tower Power 92% i nie narzekam na brak sampli.
Co do wiedzy: STA $d418 (może jeszcze PWM)

zyga
Posty: 186
Rejestracja: 05 gru 2008, 08:58
Grupa: Alliance

#6 Post autor: zyga »

wegi pisze:W obu przypadkach nie jest to warte zajęcia uwagi setki widzów (słuchaczy) na party.
Jest jeszcze nowatorskie podejście do sampli zaprezentowane w Sid Vicios: http://noname.c64.org/csdb/release/?id= ... otes#notes Godne uwagi zgromadzonych na party :)

BTW. Też nie lubię modów Reflextrackera.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#7 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

wegi pisze:nie jest żadną sztuką postawić sampler i zaczytywać próbki a potem je odtwarzać - dema z samplingiem były dobre za pierwszym razem jako coś nowego ale potem to było po prostu nudne
Podobnie jest z kodowaniem wektorow, plazm czy innych niesmiertelnych efektow ktorzy zakodowali juz chyba wszyscy koderzy na scenie i wydaje sie troche nudne ogladanie kolejnych prob, ale mimo wszystko ciagle ktos probuje zakodowac je po swojemu.
wegi pisze:Odgłosy piosenek (sampli) nie są także niczym twórczym tylko odtwórczym.
A jak ktos sampluje swoje wlasne instrumenty (gitare, pianinko, perkusje) i potem za pomoca tych wlasnych instrumentow stworzy w reflextrackerze originalny utwor? Nawet jesli to bedzie kiepskiej jakosci to jednak jest to tworcze.
wegi pisze:Muzyka sid'a z samplami też nie została standardem z uwagi na bardzo długi czas jej programowej obsługi i da się żyć bez tych sampli:)
Tak samo jest z kodowaniem efektow w 100% realtime, nie zostały standardem z uwagi na bardzo długi czas programowej obsługi. I da sie zyc bez tego realtime :)

Wedlug mnie sample to takie tabelki uzywane do kodowania efektow, mozna robic efekty wogole bez tabelek, efekty na samych tabelkach, albo efekty z uzyciem zsamplowanych tabelek np tylko z sinusami albo dodawaniami.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
SUDi
Posty: 1393
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:03

#8 Post autor: SUDi »

wegi pisze:Sam temat samplowania jest w mojej opinii bardzo nudny i denny - czym ma to uwieść widza (słuchacza) ? nie jest żadną sztuką postawić sampler i zaczytywać próbki a potem je odtwarzać
Powinien w końcu wystąpić z szeregu Ramos i opieprzyć z góry na dół kolegę z grupy. W końcu pół scenowego życia poświęcił na twórczość zwaną samplowaniem...

randall
Posty: 292
Rejestracja: 04 mar 2009, 19:37
Grupa: msl/esm

#9 Post autor: randall »

było jeszcze to:
http://csdb.dk/release/?id=18605
łyka ośmiobitowe sample w formacie raw. polecam przed załadowaniem wywalić z nich equalizerem wszystko poniżej 80 Hz i powyżej 8 kHz, dość mocno je skompresować, uciąć ogony (szumią) i przejechać delikatnym flangerem.
fajna zabawka. acz player THCM'a fajniejszy.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#10 Post autor: wackee »

A ja postawiłem sobie za cel pokazanie, że można i warto :)

Bawię się samplami i trackerami jedyne 20 lat, w końcu jest na C64 narzędzie które daje satysfakcjonującą jakość... keep your ears wide open.

Randall, a Ty do cholery nie pisz na forach tylko wysyłaj mi zaległe ściechy!!!!
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#11 Post autor: wegi »

Nowatorskie podejście owszem - to robi wrażenie jakość jest dobra jakkolwiek static screen albo paski ala turbo ABC są efektem wiodącym :P

Chcecie? To róbcie sobie sample :) :P

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 470
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#12 Post autor: kmeg »

Kiedyś, gdy na party było sample compo to po prostu wychodziłem. Teraz daje się tego słuchać i to już totalnie inny poziom. Z samplami można zrobić wiele ciekawych rzeczy i długo szukać nie trzeba:
http://www.csdb.dk/release/?id=94453
http://www.csdb.dk/release/?id=102930

randall
Posty: 292
Rejestracja: 04 mar 2009, 19:37
Grupa: msl/esm

#13 Post autor: randall »

Wacku przepraszam, ale okazało się, że nie mam ścieżek w .wav, a w studiu - żeby przewalić protoolsową sesję do .wav właśnie - jeszcze od Piernika nie byłem. ale keep your ears wide open, w końcu tam pojadę :|

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#14 Post autor: wackee »

Spoko, all good things come to those who wait ;)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

ODPOWIEDZ