samplowaniu muzyki na komciu
samplowaniu muzyki na komciu
Witam,
Można jakoś zrobić sampling muzyki z wykorzystaniem oprogramowania na komcia oraz VICE? Tzn. robić sample, które potem będzie można odtwarzać na komciu
Pozdro
Można jakoś zrobić sampling muzyki z wykorzystaniem oprogramowania na komcia oraz VICE? Tzn. robić sample, które potem będzie można odtwarzać na komciu
Pozdro
Sam temat samplowania jest w mojej opinii bardzo nudny i denny - czym ma to uwieść widza (słuchacza) ? nie jest żadną sztuką postawić sampler i zaczytywać próbki a potem je odtwarzać - dema z samplingiem były dobre za pierwszym razem jako coś nowego ale potem to było po prostu nudne - kolekcja sampli - czyli jak zrobić coś nie robiąc nic...
wielokanałowe trackery na samplach + głosy sid'a to co innego - to wymaga niezłej wiedzy
http://noname.c64.org/csdb/getinternalf ... -fanta.zip
http://oxyron-party.untergrund.net/fanta_in_space.mp3
http://noname.c64.org/csdb/getinternalf ... -fanta.zip
http://oxyron-party.untergrund.net/fanta_in_space.mp3
At0mic
Sample na C64 - to jest tak, że albo włączony jest ekran i marniejsza ich jakość albo wyłączony przy poprawionej jakości (i tak mizernej). Do wyboru są zatem dwie drogi - albo oglądasz coś i słuchasz żałosnych pocharkiwań albo serwujesz widzowi (słuchaczowi) skaczące nieregularnie paski na ekranie i odsłuch mniej żałosnych pocharkiwań (aczkolwiek i tak kiepskich). W obu przypadkach nie jest to warte zajęcia uwagi setki widzów (słuchaczy) na party. Nie ma tu nic twórczego - istnieją gotowe toolsy do zaczytywania sampli i playery do nich.
Odgłosy piosenek (sampli) nie są także niczym twórczym tylko odtwórczym.
Muzyka sid'a z samplami też nie została standardem z uwagi na bardzo długi czas jej programowej obsługi i da się żyć bez tych sampli:)
Jak chcę posłuchać dobrej muzy i jednocześnie widzieć dobre efekty, to włączam sobie np. Tower Power 92% i nie narzekam na brak sampli.
Co do wiedzy: STA $d418 (może jeszcze PWM)
Odgłosy piosenek (sampli) nie są także niczym twórczym tylko odtwórczym.
Muzyka sid'a z samplami też nie została standardem z uwagi na bardzo długi czas jej programowej obsługi i da się żyć bez tych sampli:)
Jak chcę posłuchać dobrej muzy i jednocześnie widzieć dobre efekty, to włączam sobie np. Tower Power 92% i nie narzekam na brak sampli.
Co do wiedzy: STA $d418 (może jeszcze PWM)
Jest jeszcze nowatorskie podejście do sampli zaprezentowane w Sid Vicios: http://noname.c64.org/csdb/release/?id= ... otes#notes Godne uwagi zgromadzonych na partywegi pisze:W obu przypadkach nie jest to warte zajęcia uwagi setki widzów (słuchaczy) na party.
BTW. Też nie lubię modów Reflextrackera.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3962
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Podobnie jest z kodowaniem wektorow, plazm czy innych niesmiertelnych efektow ktorzy zakodowali juz chyba wszyscy koderzy na scenie i wydaje sie troche nudne ogladanie kolejnych prob, ale mimo wszystko ciagle ktos probuje zakodowac je po swojemu.wegi pisze:nie jest żadną sztuką postawić sampler i zaczytywać próbki a potem je odtwarzać - dema z samplingiem były dobre za pierwszym razem jako coś nowego ale potem to było po prostu nudne
A jak ktos sampluje swoje wlasne instrumenty (gitare, pianinko, perkusje) i potem za pomoca tych wlasnych instrumentow stworzy w reflextrackerze originalny utwor? Nawet jesli to bedzie kiepskiej jakosci to jednak jest to tworcze.wegi pisze:Odgłosy piosenek (sampli) nie są także niczym twórczym tylko odtwórczym.
Tak samo jest z kodowaniem efektow w 100% realtime, nie zostały standardem z uwagi na bardzo długi czas programowej obsługi. I da sie zyc bez tego realtimewegi pisze:Muzyka sid'a z samplami też nie została standardem z uwagi na bardzo długi czas jej programowej obsługi i da się żyć bez tych sampli:)
Wedlug mnie sample to takie tabelki uzywane do kodowania efektow, mozna robic efekty wogole bez tabelek, efekty na samych tabelkach, albo efekty z uzyciem zsamplowanych tabelek np tylko z sinusami albo dodawaniami.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Powinien w końcu wystąpić z szeregu Ramos i opieprzyć z góry na dół kolegę z grupy. W końcu pół scenowego życia poświęcił na twórczość zwaną samplowaniem...wegi pisze:Sam temat samplowania jest w mojej opinii bardzo nudny i denny - czym ma to uwieść widza (słuchacza) ? nie jest żadną sztuką postawić sampler i zaczytywać próbki a potem je odtwarzać
było jeszcze to:
http://csdb.dk/release/?id=18605
łyka ośmiobitowe sample w formacie raw. polecam przed załadowaniem wywalić z nich equalizerem wszystko poniżej 80 Hz i powyżej 8 kHz, dość mocno je skompresować, uciąć ogony (szumią) i przejechać delikatnym flangerem.
fajna zabawka. acz player THCM'a fajniejszy.
http://csdb.dk/release/?id=18605
łyka ośmiobitowe sample w formacie raw. polecam przed załadowaniem wywalić z nich equalizerem wszystko poniżej 80 Hz i powyżej 8 kHz, dość mocno je skompresować, uciąć ogony (szumią) i przejechać delikatnym flangerem.
fajna zabawka. acz player THCM'a fajniejszy.
A ja postawiłem sobie za cel pokazanie, że można i warto
Bawię się samplami i trackerami jedyne 20 lat, w końcu jest na C64 narzędzie które daje satysfakcjonującą jakość... keep your ears wide open.
Randall, a Ty do cholery nie pisz na forach tylko wysyłaj mi zaległe ściechy!!!!
Bawię się samplami i trackerami jedyne 20 lat, w końcu jest na C64 narzędzie które daje satysfakcjonującą jakość... keep your ears wide open.
Randall, a Ty do cholery nie pisz na forach tylko wysyłaj mi zaległe ściechy!!!!
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.
Kiedyś, gdy na party było sample compo to po prostu wychodziłem. Teraz daje się tego słuchać i to już totalnie inny poziom. Z samplami można zrobić wiele ciekawych rzeczy i długo szukać nie trzeba:
http://www.csdb.dk/release/?id=94453
http://www.csdb.dk/release/?id=102930
http://www.csdb.dk/release/?id=94453
http://www.csdb.dk/release/?id=102930