P1 Converter
P1 Converter
Powolutku biorę się za nową wersje w/w narzędzia. Obecna wersja:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=102364
Jakby ktoś miał jakieś zapotrzebowania na funkcję to proszę się podzielić.
Obecnie zgłoszone potrzeby:
- konwersją między natywnymi formatami P1 v0.5 <-> P1 v0.6
- wsparcie dla konwersji z P1 v0.6
- wsparcie dla multicoloru (Koala)
- wsparcie dla AFLI (P1 umie obsługiwać?)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=102364
Jakby ktoś miał jakieś zapotrzebowania na funkcję to proszę się podzielić.
Obecnie zgłoszone potrzeby:
- konwersją między natywnymi formatami P1 v0.5 <-> P1 v0.6
- wsparcie dla konwersji z P1 v0.6
- wsparcie dla multicoloru (Koala)
- wsparcie dla AFLI (P1 umie obsługiwać?)
P1 vs Timanthes - nie wiem, nie znam się, dla mnie jeden i drugi jest dziwny Konwerter to kilka godzin roboty a jak dzięki niemu powstanie trochę fajnych grafik to się opłaca.
Grajka robię po woli ale z szajsungiem jest ten problem, że blokują dostęp do aplikacji na Bada 2.0 dla starych urządzeń a to osłabia motywacje.
Z tego co pamiętam to Mirage chyba odpowiada za Tiamanthesa?kotrobot pisze:To chyba raczej martwy projekt (P1)?
No i chyba też Mirage robi jakiś nowy edytor/konwerter?
Piotrek, zrób lepiej tego grajka na Badę.
Grajka robię po woli ale z szajsungiem jest ten problem, że blokują dostęp do aplikacji na Bada 2.0 dla starych urządzeń a to osłabia motywacje.
Ja używam P1.
Lubię go właśnie za prostotę. Do pixelowania jest wystarczający, a do timanthesa jakoś nie mogę się przekonać (może ma dużo funkcji - dla mnie zbytecznych ).
Nie wydaje mi się, żeby P1 był martwym programem, jedynie Oswald mógłby jeszcze skusić się o dopracowanie istniejących funkcji i dodać kilka nowych.
Ja obrazki zapisuję w bmp.
Potem używam programu, który odkryłam dosłownie kilka dni temu: Gang Edit:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=19831
Programik jest o tyle fajny, że nie dość, że przerzuca pliki do formatu c64, to jeszcze od razu można je uruchomić. Wcześniej prosiłam kolegów o zrobienie pliku samo-uruchamiającego się.
Na temat P1 więcej może powiedzieć Isildur, który go używa.
Lubię go właśnie za prostotę. Do pixelowania jest wystarczający, a do timanthesa jakoś nie mogę się przekonać (może ma dużo funkcji - dla mnie zbytecznych ).
Nie wydaje mi się, żeby P1 był martwym programem, jedynie Oswald mógłby jeszcze skusić się o dopracowanie istniejących funkcji i dodać kilka nowych.
Ja obrazki zapisuję w bmp.
Potem używam programu, który odkryłam dosłownie kilka dni temu: Gang Edit:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=19831
Programik jest o tyle fajny, że nie dość, że przerzuca pliki do formatu c64, to jeszcze od razu można je uruchomić. Wcześniej prosiłam kolegów o zrobienie pliku samo-uruchamiającego się.
Na temat P1 więcej może powiedzieć Isildur, który go używa.
8 bit rulez:)
MOIM ZDANIEM: Timanthes vs P1.
Timanthes gdyby działał, to byłby proporcjonalnie do P1 tak jak GIMP do Photoshopa, a tak mamy P1 i photoshopa, które to zestawienie miażdży Timanthesa pod każdym względem. Kropka. Jeśli zna się photoshopa w 30%, to nie ma rzeczy niemożliwych w połączeniu z P1.
Pisałem już Kmeg'owi, że widziałbym wspaniałe, a nieco zapomniane AFLI, automatyczne rozpoznanie wersji P1, bo to stanowi obecnie problem no i bezproblemowy zapis (z możliwością wyboru - a co trzeba wiedzieć co się robi! - trybu do zapisu)
Timanthes gdyby działał, to byłby proporcjonalnie do P1 tak jak GIMP do Photoshopa, a tak mamy P1 i photoshopa, które to zestawienie miażdży Timanthesa pod każdym względem. Kropka. Jeśli zna się photoshopa w 30%, to nie ma rzeczy niemożliwych w połączeniu z P1.
Pisałem już Kmeg'owi, że widziałbym wspaniałe, a nieco zapomniane AFLI, automatyczne rozpoznanie wersji P1, bo to stanowi obecnie problem no i bezproblemowy zapis (z możliwością wyboru - a co trzeba wiedzieć co się robi! - trybu do zapisu)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 00:07 przez isildur, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawdzales IMOS?wegi pisze:przydatną funkcją byłaby możliwość konwersji wybranego obszaru (prostokąta) do multikolorowych sprajtów
http://www.c64scene.pl/viewtopic.php?t=531
że co?isildur pisze:MOIM ZDANIEM: Timanthes vs P1.
Timanthes gdyby działał, to byłby proporcjonalnie do P1 tak jak GIMP do Photoshopa,
1. Timanthes działa
2. timanthes -> p1 to tak jak photoshop do paint'a
no bo co p1 potrafi oprócz stawiania kropek?
pewnie że nie ma rzeczy niemożliwych, ale po co robić coś w 2 programach jak można w jednym.isildur pisze: a tak mamy P1 i photoshopa, które to zestawienie miażdży Timanthesa pod każdym względem. Kropka. Jeśli zna się photoshopa w 30%, to nie ma rzeczy niemożliwych w połączeniu z P1.
W T1 masz m.in
1. warstwy w dowolnym trybie (nawet ze sprajtami) multi, hires, fli, afli, ifli
2. gradienty
3. palety
4. pędzle o dowolnej (DOWOLNEJ) wielkości
5. zaznaczenia tak jak w photoshopie
6. narzędzia konwerterskie
7. proste filtry, które działają nawet na palecie c64
8. podgląd PAL
9. podstawowe figury
10. color replace (nie mógł bym bez tego nic zrobić)
a w P1?
1. pixlowanie ?
2. podstawowe figury?
Dodatkowo T. zgrywa exeki w każdym wspieranym w warstwach trybie.
a na samo koniec pozwala pixlować w dowolnej palecie co nie jest bez znaczenia jak się pixulje np dla C+4
c64portal.pl, retronavigator.com
Sorry, ale mnie się nigdy nie udało popracować w nim dłużej niż 5 minut, po tym czasie wywala serię błędów, powiedziałbym, że losowo, więc nie mogę powiedzieć, że jest to działający program. Czy Twoja wersja, to jest ta dostępna na csdb? Pod jakim systemem używasz Timanthesa?carrion pisze: że co?
1. Timanthes działa
Szczerze mówiąc, odkąd mam Timanthesa to nie używam już photoshop-ów,paintshop-ów itp bo na moje potrzeby, posiada wszystkie funkcje do obróbki obrazków i zdjęć + funkcje czysto commodorowskie.
Chcesz mieć poustawiane pary bitów w multicolorze - masz.
Chcesz obraz podzielić na sprites - masz.
Wyznaczyć który to kolor tła - masz.
Chcesz zrobić fonty - masz.
Ograniczyć kolory, dowolnie skalować powiększenie, porównywać warstwy, pisać tekstem, itd.
Niestety biada, jeśli pewne operacje zrobimy w nieodpowiedniej kolejności...
Chcesz mieć poustawiane pary bitów w multicolorze - masz.
Chcesz obraz podzielić na sprites - masz.
Wyznaczyć który to kolor tła - masz.
Chcesz zrobić fonty - masz.
Ograniczyć kolory, dowolnie skalować powiększenie, porównywać warstwy, pisać tekstem, itd.
Niestety biada, jeśli pewne operacje zrobimy w nieodpowiedniej kolejności...
Bo pecet to zwykły banan...
Ok. Jak w weekend nie będzie mi się chciało robić roboty z e-kołchozu to wyjdzie nowa wersja. Mam jeszcze prośbę: wcieło mi gdzieś instalke/zip p1 v0.6 a z internetu nie idzie tego obecnie ściągnąć - jakby mógł się ktoś podzielić to będę wdzięczny.
Na koniec mogę dodać taką funkcję ale tylko pod warunkiem, że ten IMOS się nie nadaje/nie działa/etc.wegi pisze:Właśnie KMEG przydatną funkcją byłaby możliwość konwersji wybranego obszaru (prostokąta) do multikolorowych sprajtów - jak byś zrobił taki smart konwert to byłbym naprawdę szczęśliwy jest to możliwe, że by Ci się chciało?
Dodaj, proszę taką opcję, bo IMOS ma iterface jak od ruskiego satelity.kmeg pisze: Na koniec mogę dodać taką funkcję ale tylko pod warunkiem, że ten IMOS się nie nadaje/nie działa/etc.
Tuaj masz najnowszy P1 i fix do niego, ale nie pamiętam już czy ten fix nie pogarsza czasem sprawy.
https://rapidshare.com/files/3378791749/p1_06.zip
(Poprawcie mnie jeśli się mylę). Natywny format P1 jest całkowicie zgodny między wersjami 0.5 i 0.6 - nie wiem dlaczego wcześniej wydawało mi się, że są niekompatybilne.
Nie chciało mi się robić fabrycznej roboty to zrobiłem nową wersje konwertera (nie mówcie szefowi!
Zmiany:
- możliwość wymuszenia formatu/trybu
- wczytywanie ładniejszych kontrolek (jeśli ktoś wcześniej miał te toporne)
Nie chciało mi się robić fabrycznej roboty to zrobiłem nową wersje konwertera (nie mówcie szefowi!
Zmiany:
- możliwość wymuszenia formatu/trybu
- wczytywanie ładniejszych kontrolek (jeśli ktoś wcześniej miał te toporne)
- Załączniki
-
- P1Converter.zip
- P1 Converter v1.1.1B
- (123.79 KiB) Pobrany 376 razy