ten dzial jest zbedny bo...

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Raf
Posty: 584
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:30
Grupa: Vulture Design

ten dzial jest zbedny bo...

#1 Post autor: Raf »


Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#2 Post autor: skull »

właśnie marzy mi się polska wersja....
Bo pecet to zwykły banan...

teos
Posty: 2
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:44

#3 Post autor: teos »

Dokładnie , polska wersja + art. których na codebase nie ma (czerwony kolor)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#4 Post autor: Nitro »

Generalnie ten dział miał być przeznaczony nie tylko do postowania swoich problemów koderskich, ale także do ogłaszania jakiś swoich projektów i drobnej pomocy przy nich, zapomniałem o tym zupełnie i źle oznaczyłem dział, zaraz zmienię opis i nazwę forum na poprawną.

Polskiej wersji codebase nie ma w żadnym wypadku robić, lepiej poświęcić swój czas na napisanie artów, których nie ma.

Awatar użytkownika
Ramos
Posty: 152
Rejestracja: 13 wrz 2008, 15:34
Grupa: Samar/HVSC Crew

#5 Post autor: Ramos »

Czy taki zbędny to się okaże. Może ktoś kiedyś o coś zapyta? Lepiej jest porozmawiać z kimś kto dokładnie wyjaśni co i jak. Tu chodzi o rozmowe i dyskutowanie nad pewnymi problemami w kodowaniu.
- Ramos/Samar/HVSC Crew -

Awatar użytkownika
Raf
Posty: 584
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:30
Grupa: Vulture Design

#6 Post autor: Raf »

teos pisze:Dokładnie , polska wersja + art. których na codebase nie ma (czerwony kolor)
a) po co polski
b) te ktorych nie ma lepiej zamiescic tam

teos
Posty: 2
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:44

#7 Post autor: teos »

Raf pisze:
teos pisze:Dokładnie , polska wersja + art. których na codebase nie ma (czerwony kolor)
a) po co polski
b) te ktorych nie ma lepiej zamiescic tam
Polski po to by wygodniej sie czytalo i trafialo do wiekszej rzeczy ciekawskich tematu , nic nie szkodzi by zamiescic tu i tam

ps. cos negatywnie chyba nastawiony jestes

Awatar użytkownika
Izaak Berenbaum
Posty: 185
Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
Grupa: Tel Aviv

#8 Post autor: Izaak Berenbaum »

skull pisze:właśnie marzy mi się polska wersja....
spelniam marzenia.

a powazniej to polska wersja istniala jeszcze zanim powstal codebase64 ale nikt sie tym nie interesowal i projekt upadl. zreszta teraz kazdy zna angielski wiec po co tworzyc cos dla garstki gdy mozna zrobic wiecej w duzo szerszym gronie ? nawet niemcy ktorzy maja komodorowskie fora aktywniejsze niz csdb sie na to nie porywaja.

Awatar użytkownika
Raf
Posty: 584
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:30
Grupa: Vulture Design

#9 Post autor: Raf »

Izaak Berenbaum pisze: zreszta teraz kazdy zna angielski wiec po co tworzyc cos dla garstki gdy mozna zrobic wiecej w duzo szerszym gronie ? nawet niemcy ktorzy maja komodorowskie fora aktywniejsze niz csdb sie na to nie porywaja.
Dokladnie to mialem na mysli...
Pisanie (tylko) po polsku jedynie _zaweza_ grono odbiorcow.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#10 Post autor: skull »

no ale idąc dalej tym tokiem myślenia wychodzi bezsens tworzenia tego forum wgóle po polsku

@Izaak Berenbaum : :wink: dowcipne

"VICII sprzętu sztuczki
Ta sekcja powinna być nieco przerobionych w celu skoncentrowania się bardziej szczegółowo na niektóre sposoby błahy z VIC rejestrów i tak dalej. Obecnie nagłówki w tej sekcji rozmywa rozróżnienie między niestandardowe tryby grafiki i sztuczki vic trochę za dużo. "

...ale mój angielski w zasadzie jest bardzo podobny
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Izaak Berenbaum
Posty: 185
Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
Grupa: Tel Aviv

#11 Post autor: Izaak Berenbaum »

skull pisze:no ale idąc dalej tym tokiem myślenia wychodzi bezsens tworzenia tego forum wgóle po polsku
nie badz taki nagły, to wyjdzie dopiero za jakis czas.

splatterpunk
Posty: 1464
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#12 Post autor: splatterpunk »

Trzeba zrobić jakieś ostre promo dla tego forum, mam na myśli odniesienia ze wszystkich obecnie działających polskich witryn o C64,
no REKLAME TRZEBA ZROBIĆ!

a Nitro to ja podziwiam za zapał, żebym ja taki złapał... eh...

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#13 Post autor: Nitro »

Trzeba zrobić jakieś ostre promo dla tego forum, mam na myśli odniesienia ze wszystkich obecnie działających polskich witryn o C64,
no REKLAME TRZEBA ZROBIĆ!
Jedynym mi znanym polskim serwisem jeszcze działającym jest c64power, i tam anons jest.
Jedyną słuszną drogą promocji tego forum jest wg.mnie komunikacja międzyludzka, została nas jedynie garstka i spokojnie info o tym forum do tych ludzi dojdzie. Kwestia tylko, czy zechcą go używać.
Skończmy offtopic w tym temacie, do dyskusji na temat forum jest osobny dział.

Awatar użytkownika
Izaak Berenbaum
Posty: 185
Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
Grupa: Tel Aviv

#14 Post autor: Izaak Berenbaum »

splatterpunk pisze:Trzeba zrobić jakieś ostre porno dla tego forum
popieram.

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#15 Post autor: fenek »

codebase moze i istnieje tylko sledzac zycie tej strony widac ze powiela wiele rzeczy ktore byly dostepne (tylko trzeba bylo szukac lub pytac o nie). pozytwna jej strona jest to ze zbiera to wszystko do kupy, ale jak widac koderzy jednak mimo uplywu lat nie sa skorzy do tego aby łopatologicznie krok po kroku tłumaczyc jak zrobić dany efekt działa od strony teoretycznej jak go zrobić i jak go uruchomić i jestem na 99% przekonany że to się nie zmieni. No sorry, ale jeżeli dobrze pamiętam to najbardziej ambitnym efektem który został opisany na codebase to chyba multiplexer :)
Leniwy jestemy poprostu:)
Jak bardzo chciałbym się mylić :)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#16 Post autor: Nitro »

Nie no, nie jest tak źle, na codebase64 są artykuły o 3D, świetnie napisane podstawy VIC'a, i kilka innych przydatnych rzeczy. Sam planuje w najbliższym czasie podzielić się choć trochę swoją malutką wiedzą na temat kodowania i skrobnąć artykuł albo dwa na trochę bardziej zaawansowane tematy.

Znowu nie może być strony z opisami i kodem wszystkich efektów, bo wtedy cała zabawa w kodowanie przestaje mieć sens.
Satysfakcja z własnoręcznie napisanego efektu to świetne uczucie.

k.

#17 Post autor: k. »

@fenek ..zacznij po mału np. Jak działa program kostka służący do przemieszczania pionka w grze planszowej ;P

śmigło .::.
Posty: 7
Rejestracja: 15 wrz 2008, 21:22
Grupa: blowjobb

#18 Post autor: śmigło .::. »

Znowu nie może być strony z opisami i kodem wszystkich efektów, bo wtedy cała zabawa w kodowanie przestaje mieć sens.
Scena 8-bitowców jest już dosyć rozwinięta i standardowe gourady na sześcianach czy tunele 2d raczej nie zrywają kasku. Dzisiaj to są już powszechne efekty i dlatego ja bym się zastanawiał, czy zatajanie źródłówek w imię dobrej zabawy jest uzasadnione. Istnieje dużo fx'ów które na c64 czy atari pojawiały się sporadycznie albo wcale i dlatego trzeba dać ludziom możliwość zabrania się za te rzeczy bez konieczności rozpoczynania od kompletnego zera...

Z drugiej strony jednak przyznam ci rację - rzeczywiście nie należy przesadzać z łopatologią, ewentualny tutorial powienien zostawiać miejsce na inwencję odbiorcy - widzę to tak, że dotykając tematu wektorków, wystarczyłoby poprzestać na cieniowaniu i wytłumaczyć na chłopski rozum jak to działa od strony matematycznej, tak żeby czytelnik dostając następne wzory potrafił już samodzielnie napisać teksturowanie. Podobnie ze wspomnianym tunelem - pokazujemy najprostszy wariant, a jako pracę domową zostawiamy zrobienie wersji z teksturą większą niż 16x16.

To taka teoria oczywiście. :)

Awatar użytkownika
Ramos
Posty: 152
Rejestracja: 13 wrz 2008, 15:34
Grupa: Samar/HVSC Crew

#19 Post autor: Ramos »

Śmigło ma racje. Takie coś jest najlepszym rozwiązaniem.
- Ramos/Samar/HVSC Crew -

Flash
Posty: 5
Rejestracja: 14 wrz 2008, 10:44

#20 Post autor: Flash »

A ja bym chciał zobaczyć źródłówki Crossbowa :-)

ODPOWIEDZ