nanosidplay na c64?

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Raf
Posty: 584
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:30
Grupa: Vulture Design

nanosidplay na c64?

#1 Post autor: Raf »

http://www.c64.no/nanosidplay/

czy w/g Was, praktycznych koderow... da rade te pliki odrywac na C64 realtime? trzeba je rozpakowywac w locie z ramu, jest to zdaje sie gzipowany plik, gdzie kolejno prawdopobnie sa ulozone:

adres rejestru | wartosc

+ dodatkowe dane typu interwaly czasowe, ale ja zakladam ze mamy zaka 50hz i zapisujemy tylko grupe adres/rejestr (nie zapisujemy liniowo - zachowujemy kolejnosc wpisow do sida wiec kawalek bedzie brzmial zamierzenie), konczymy ja np wartoscia FF (koniec sekwencji dla jednego wywolania przerwania odgrywajacego muze).

zakladam ze srednio nie wiecej jak 16 rejestrow sida podczas wywolania przerwania grajacego muze zostanie zmienionych (ale to czysto teoretyczne zalozenie) czyli jedno wywolanie to 32 bajty x 50 wywolan daje 1600 bajtow do dekodowania na sekunde - czy dekodowanie gzipa na c64 z taka wydajnoscia jest realne?

moog
Posty: 153
Rejestracja: 26 wrz 2008, 17:41
Grupa: Agony

#2 Post autor: moog »

Dodam od siebie ze pomysl byl wykorzystany tez tutaj:

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=35912

Z tymze nie jestem pewien czy byla tutaj jakas kompresja w locie.

Phobos
Posty: 40
Rejestracja: 28 wrz 2008, 11:48

#3 Post autor: Phobos »

Pomysł jest świetny i w sumie nie potrzeba zagłębiać się w strukturę Zsida - wystarczy po prostu powielić jego rozwiązanie i stworzyć własny kod.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#4 Post autor: carrion »

z tego co wiem to xbow pare razy tak robił - tzn streamował muze prosto do sida - np w bluereu tak jest na 100%
c64portal.pl, retronavigator.com

moog
Posty: 153
Rejestracja: 26 wrz 2008, 17:41
Grupa: Agony

#5 Post autor: moog »

No, nie watpie ze przy 16mb nie trzeba sie szczypac w kompresje :) tutaj bardziej chodzi o to czy komodorek da rade w locie depakowac gzipa.

.. poniewaz jest niecny plan, aby napisac VSTka kontrolowanego 3ma sciezkami midi (z obsluga wszelkich cudow w stylu program change, pitch bendow itp) + jakas w miare przyzwoita rutyna. Docelowo jednak to ten VST ma poprostu generowac i eksportowac serie wpisow do rejestrow $D4xx, aby potem moc to odtworzyc na komie.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#6 Post autor: booker »

carrion pisze:z tego co wiem to xbow pare razy tak robił - tzn streamował muze prosto do sida - np w bluereu tak jest na 100%
Nie prosto w SIDda Tomek. Nie jest to stabilne. W ram i stamtąd łopatą w SIDa.
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

k.

#7 Post autor: k. »

@moog depakowanie d64 z zip-a trwa ok 60s (po odliczeniu I/O), co daje coś koło 3kB/s. Trzeba pewnie depakować do buforów, i wrzucać na jakimś irq. Pytanie czy 40 wpisów na ramkę wystarczy.
A nie da rady użyć karta z rozszerzeniem pamięci np. 0,5MB ?

moog
Posty: 153
Rejestracja: 26 wrz 2008, 17:41
Grupa: Agony

#8 Post autor: moog »

Zakladajac ze muza jest raz na ramke, 40 wpisow na styk powinno starczyc, biorac pod uwage, ze samo wpisanie tego to jest raptem 2-3 linie rastra, a reszta moze byc przeznaczona na depack :)

Kart 0.5 mb spoko, ale wtedy to juz sie nie kwalifikuje pod .sid ;)

k.

#9 Post autor: k. »

Toć organizatorzy mają fajne zabawki na compo np. Ultimate :) mogą też mieć i inne. Pytanie czy takie podejście by się przyjęło. Może warto zapytać w wątku o Sile5ia.

ODPOWIEDZ