BASIC + grafika
: 05 cze 2023, 16:14
Cześć,
piszę grę w BASICu i utknąłem. Z prostej gry handlowej zrobił się mały rpg z elementami przygodówki i handlu. Stanęło na tym, że fajnie było by mieć grafikę, coś w stylu Pirates, niedużą, obrazową i kolorową. Jednakże malarz ze mnie żaden, więc postanowiłem użyć nowoczesnych narzędzi do konwertacji jpgów na bitmapy. Po intensywnych poszukiwań znalazłem kilka kodów wyświetlających bardzo szybko w basicu obrazy z koala lub aas. Jednak pojawiło się kilka problemów:
1) obrazy są duże 320x200, zajmują pełny ekran, a gra potrzebuje czegoś mniejszego 80x120 lub 60x80 pixeli (obraz miasta lub człowieka),
2) nawet jeśli obraz się wyświetli nie jestem w stanie nic więcej zrobić,
3) zajmuje mnóstwa przestrzeni na dysku, 40 kb a powinno zajmować 6-10kb,
Potrzebuję załadować obrać z pliku prg lub seq i odpowiednim kodem w BASICu umieścić w odpowiednim miejscu na ekranie. Zanim będę zmuszony uczyć się assemblera lub maszynowego, czy komuś udało się w czystym basicu wyświetlać obrazy (przyp. Pirates!)? Ewentualnie czy znalazł by się koder, który połączył by basic z maszynowym. Nie chodzi o to by wszystko zrobić oldschoolowo jeśli mamy do wykorzystania CBMstudio, nielimitowaną przestrzeń na dysku i różnego rodzaju konwertery.
piszę grę w BASICu i utknąłem. Z prostej gry handlowej zrobił się mały rpg z elementami przygodówki i handlu. Stanęło na tym, że fajnie było by mieć grafikę, coś w stylu Pirates, niedużą, obrazową i kolorową. Jednakże malarz ze mnie żaden, więc postanowiłem użyć nowoczesnych narzędzi do konwertacji jpgów na bitmapy. Po intensywnych poszukiwań znalazłem kilka kodów wyświetlających bardzo szybko w basicu obrazy z koala lub aas. Jednak pojawiło się kilka problemów:
1) obrazy są duże 320x200, zajmują pełny ekran, a gra potrzebuje czegoś mniejszego 80x120 lub 60x80 pixeli (obraz miasta lub człowieka),
2) nawet jeśli obraz się wyświetli nie jestem w stanie nic więcej zrobić,
3) zajmuje mnóstwa przestrzeni na dysku, 40 kb a powinno zajmować 6-10kb,
Potrzebuję załadować obrać z pliku prg lub seq i odpowiednim kodem w BASICu umieścić w odpowiednim miejscu na ekranie. Zanim będę zmuszony uczyć się assemblera lub maszynowego, czy komuś udało się w czystym basicu wyświetlać obrazy (przyp. Pirates!)? Ewentualnie czy znalazł by się koder, który połączył by basic z maszynowym. Nie chodzi o to by wszystko zrobić oldschoolowo jeśli mamy do wykorzystania CBMstudio, nielimitowaną przestrzeń na dysku i różnego rodzaju konwertery.