Zacząłem sobie w moim projekcie dodawać procedurkę obsługi klawiatury, dodałem i wszystko działa, zmieniłem flage kompilacji z wersji dyskietkowej na kartridż wprowadziłem kilka poprawek, wróciłem do wersji dyskietkowej skompilowałem i... nagle jeden plik (z muzyką) dekompresuje się tylko do ok. 1/3 rozmiaru.
Plik z danymi się nie zmienił, tym bardziej że w wersji .crt ładuje i dekompresuje się poprawnie. W wersji dyskietkowej ładuje się ok (sprawdzałem to co się odczytało z dyskietki z tym co było w pliku) ale dekompresuje się tylko część. Przerwania są wyłączone więc raczej wykluczam ich wpływ.
Próbowałem dopisać coś na koniec danych muzycznych i to co dopisałem pokazuje się po dekompresji. Zmieniałem adres danych źródłowych (skompresowanych) zmieniałem też adres docelowy dekompresji (ale tylko o $FF bajtów) ale efekt był ten sam.
Jeszcze tak w ostatniej chwili przypomniało mi się że pojawił się jakiś czas temu exomizer 3 więc go zastosowałem ale efekt był ten sam. Chyba będę musiał ten jeden plik zostawić nieskompresowany bo wygląda na to że reszta działa ok. Ktoś się z takim czymś spotkał (może jakieś propozycje co ewentualnie mogę zrobić)?
Dane kompresuję w trybie "mem".
Problem z exomizerem ?
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3962
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Re: Problem z exomizerem ?
pewnie jakis blad znalazles
podziel plik z muzyka na kilka czesci, przerzuc w innej miejsce pamieci albo pozamieniaj miejscami
a po dekompresji poskladaj wszystko w calosc
podziel plik z muzyka na kilka czesci, przerzuc w innej miejsce pamieci albo pozamieniaj miejscami
a po dekompresji poskladaj wszystko w calosc
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Re: Problem z exomizerem ?
Jako ciekawostkę powiem że znalazłem przyczynę. Z jednej strony była to wina narzędzia C64studio które mimo pewnych ułomności jest fajne i polecam je zwłaszcza początkującym - zrobiłem sobie aktualizację do najnowszej wersji i tam został poprawiony błąd dzięki któremu mój kod dobrze działał (chodziło o !ifndef) ale to była też wina loadera Covert Bitops bo w jednym pliku znajdowała się definicja wpływająca na kompilację exomizera i w starszej wersji C64Studio była ona ignorowana przez ten błąd.
Re: Problem z exomizerem ?
Dobrze, że Ci tak szybko zeszło... A ogólnie najgorszy rodzaj bugów - działa u siebie a wisi u ciebie. Ja z Krillem z tydzień wieki temu wisieliśmy na IRCu debugując mój konfig :/ Może napisz konkretne zabugowane wersje tooli dla potomności.
Re: Problem z exomizerem ?
C64 Studio v5.8 - nieprawidłowe działanie !IFNDEF
COVERT BITOPS Loader/Depacker V2.26 - należy uważać podczas stosowania z osobno wywoływanym Exomizerem 2.x/3.x ponieważ w pliku cfg_unp.asm (czyli dla konfiguracji nieskompresowane ładowanie) jest zadeklarowane LITERAL_SEQUENCES_NOT_USED = 0 - co niezależnie od podanej wartości powoduje zadeklarowanie, więc może spowodować błędne działanie Exomizera, dlatego lepiej to zakomentować jeśli nie używamy.
COVERT BITOPS Loader/Depacker V2.26 - należy uważać podczas stosowania z osobno wywoływanym Exomizerem 2.x/3.x ponieważ w pliku cfg_unp.asm (czyli dla konfiguracji nieskompresowane ładowanie) jest zadeklarowane LITERAL_SEQUENCES_NOT_USED = 0 - co niezależnie od podanej wartości powoduje zadeklarowanie, więc może spowodować błędne działanie Exomizera, dlatego lepiej to zakomentować jeśli nie używamy.