Strona 1 z 1
Snakebird C64
: 20 lip 2018, 17:53
autor: unctio/ver
Tym razem tu zakładam temat, bo sytuacja rozwija się coraz bardziej.
Przerabiając poprzednią wersję (w wątku Laury w dziale C16) wpadłem na pomysł jak lepiej wykorzystać możliwości komodorka, który przecież do takich celów nadaje się najlepiej, zostawiając daleko w tyle inne 8-bitowce (szczególnie te na „A”
).
I powstał prototyp, moim zdaniem udany:
https://youtu.be/fmle2BEIxvE
Daleko jeszcze do gry, ale – ogólnie – większość już działa.
Re: Snakebird C64
: 21 lip 2018, 11:44
autor: zbych
Super, zagrałem chwilkę w wersję na Androida i wydaje mi się troszkę trudna, ale pomysł fajny, może trzeba się przyzwyczaić do mechaniki tego węża, a joyem na pewno będzie się lepiej sterowało niż na dotyku. Cofanie ruchów też jest? To będzie wersja komercyjna czy free? Ile etapów planujesz? Będą takie same jak w oryginale?
Re: Snakebird C64
: 21 lip 2018, 16:52
autor: unctio/ver
To gra logiczna, łamigłówka – musi być trudna
Sterowanie zrobiłem i z klawiatury i joystickiem. Jedno i drugie jest równie wygodne.
„undo” obowiązkowo będzie.
Ta gra to czyjś pomysł, więc nie mogę tego sprzedawać. Będzie darmowa i jak zwykle pokaże się anonimowo
Plansze chciałbym zrobić możliwie podobne jak w oryginale, ale pewne zawiłości natury technicznej nie pozwolą na wierną kopię: Ptakowąż jest na duszkach, czyli może mieć do 8 segmentów. Albo dwa po 4-4 lub 5-3 segmenty. Odpadają plansze z trzema gadzinami, zbyt długimi i te w których są ruchome klocki – nie ma już z czego ich zrobić. Dotyczy to też plansz zbyt wysokich, szerokich itp. - gra działa w grafice bitmapowej stąd scroll odpada. Nie będzie też bardziej skomplikowanych rysunków tła, ich animacji itd.
Ale za to będzie całą reszta
Re: Snakebird C64
: 23 lip 2018, 14:09
autor: unctio/ver
Update_error:
- węże mają głowy i ogony
- dwa węże jednocześnie
- trzy rożne rodzaje tła, w rożnej kolorystyce
- animowane fale na dole ekranu
- dodatkowe krzaczki duperelki na pierwszym planie i w tle
- cztery plansze
- wciąż brak „undo”
todo:
- undo
- więcej animacji
- jak najwięcej plansz
- ekran tytułowy z wyborem planszy
w tym tempie - za jakieś 5,35*10^12 cykli cpu powinienem skończyć…
Re: Snakebird C64
: 25 lip 2018, 09:58
autor: unctio/ver
Dodane "teleporty", działają chyba jak w oryginale:
https://youtu.be/cueG8dW-73I
chyba nie mam co robić...
Re: Snakebird C64
: 27 lip 2018, 15:09
autor: bob8bit
unctio/ver pisze:
Ta gra to czyjś pomysł, więc nie mogę tego sprzedawać. Będzie darmowa i jak zwykle pokaże się anonimowo
Można zapytać twórców oryginału, może akurat zgodzą się na taki "demake".
Re: Snakebird C64
: 01 sie 2018, 21:27
autor: unctio/ver
Pewnie by się zgodzili, ale myślę, że pod warunkiem wiernego oddania oryginału, a to jest tu niemożliwe.
Zresztą nie zależy mi.
Dodane wreszcie „Undo”. Cholernie trudno było to zrobić, żeby coś się nie wywalało w „stanach przejściowych”.
Cofniecie o jeden krok kosztuje 112 bajtów. A ponieważ wolnego ramu już prawie brak… wiadomo co w związku z tym
Re: Snakebird C64
: 11 sie 2018, 16:38
autor: unctio/ver
Kolejne kroki:
- ruchomy kwadratowy klocek, który można wcisnąć do teleportu,
- przesuwanie węża klockiem pchanym przez węża
- ekran początkowy z wyborem plansz (z dużymi uproszczeniami)
- licznik wykonanych ruchów dla każdej planszy, wyświetlany po zakończeniu gry
- drobne modyfikacje grafik, przyspieszenie kodu itp.,
- spakowane plansze z 15KB do 5 – zrobiło się miejsce.
- wszystko będzie w jednym pliku, być może będzie „save” przeszedniętych plansz
https://youtu.be/E8MqLrSZeW8
Re: Snakebird C64
: 11 sie 2018, 17:13
autor: starymarabut
Szykuje się kolejna ciekawa gra[emoji3]
Re: Snakebird C64
: 11 sie 2018, 19:55
autor: carrion
faktycznie fajnie zaczyna to wyglądać.
Mi też wprawki na silniku Laury podpowiedziały kilka pomysłów na inną grę. Po wakacjach zdecyduję czy ciągnąć dalej Laurę czy wg własnego pomysłu inną, tym razem nie tylko engine ale pełną grę.
A ten Snakebird to też C czy już Asm?
Ja teraz robię sobie przerwę ale wracam w okolicach września i może coś pokażę.
Re: Snakebird C64
: 11 sie 2018, 22:03
autor: unctio/ver
C. Wygodnie przelewa mi się myśli właśnie w C.
Potem co się tylko da przerabiam do Asm.
Niby trochę pod górę, ale jednak tak jest mi wygodnie.
Laura – zbiorę do kupy wszystko co zrobiłem i udostępnię jako taką wstępna wersję.
Nie chce mi się już do tego wracać, jednocześnie jest już na tyle skończone, że szkoda było by to anulować.
Re: Snakebird C64
: 02 wrz 2018, 16:03
autor: unctio/ver
Oto wersja gotowa do opublikowania, udało się zmieścić 25 plansz w jednym pliku.
https://youtu.be/r1sUblqMDFc
Pewnie jeszcze sporo rzeczy można by poprawić, ale poczeka to sobie do wersji 2.0
Re: Snakebird C64
: 03 wrz 2018, 13:54
autor: starymarabut
Będzie grane[emoji5]
Znajdźki słabo kontrastuja z tłem.
Re: Snakebird C64
: 03 wrz 2018, 19:46
autor: unctio/ver
Owoce – rzeczywiście, na prawdziwym sprzęcie i telewizorze nie są zbyt wyraźnie widoczne. Rozwiązaniem będzie albo podbarwienie innymi kolorami, albo pulsowanie znajdek przez chwilę po pokazaniu się planszy.
Dodane do listy
Re: Snakebird C64
: 03 wrz 2018, 20:27
autor: starymarabut
Dokladnie[emoji106]
Troszkę swiatło-cienia przydało by się. Sprawdzałem na małym crt.
Re: Snakebird C64
: 04 wrz 2018, 14:43
autor: kotrobot
Re: Snakebird C64
: 16 wrz 2018, 21:00
autor: unctio/ver
Cienkie Bolki, nie potrafią przejść najprostszych etapów.
Zabieram się do zabrania się za poprawki i... nie wychodzi narazie...