
To że
http://www.youtube.com/watch?v=SrJRsddYEDs
Fogyish jest na Bongo Linking Enginie raczej nie zdziwi nikogo
Natomiast
http://www.youtube.com/watch?v=E8oQ6l18 ... e=youtu.be
GENE - to, że to demo z ATARI oparto o Bongo cruncher jest dla mnie miłym sygnałem, że nie zrobiłem tego tylko dla siebie. Kolega ajcek zagadnął mnie o bongo, poczynił testy i uznał za właściwe dla dynamiki dema użyć Bongo. Pozwalam sobie przytoczyć jego post z atarionline
http://atarionline.pl/forum/comments.ph ... ionID=1266
==================================================================
Kilka zdań o moich doświadczeniach związanych z pakerami. Niestety nie dotyczą pakerów ze wsparciem dla xex-ow (może za wyjątkiem exomizera) ale może przydadzą się komuś kto tworzy grę lub demo i potrzebuje pakera który wewnątrz programu będzie rozpakowywał dane.
Ten kto chciałby użyć pakera musi odpowiedzieć na pytanie co jest dla niego ważniejsze – stopień kompresji czy czas dekompresji ?
Jeśli ważniejszy jest stopień kompresji to nie ma co szukać – deflater Fox-a nie ma tu żadnej konkurencji i jest najlepszym rozwiązaniem. Jedyny minus to duże zapotrzebowanie na pamięć dla procedury dekompresora (trzy strony buforów plus sam kod to dość sporo)
Dla mnie istotny jest czas depacku i dlatego do tej pory używałem exomizera bo dawał gorszy ale nadal niezły stopień kompresji w stosunku do deflatera dysponując przy tym znacznie szybszym depackiem. Ostatnio postanowiłem przyjrzeć się temu co ma do zaoferowania platforma C64 w tym temacie i znalazłem paker który biorąc pod uwagę szybkość dekompresji ciężko będzie pobić. Paker nazywa się BongoCruncher i został napisany przez polskiego kodera o ksywie Wegi.
Trochę suchych faktów:
Oryginalny rozmiar exo bc
Test01 – 36354 9661 11047
Test02 - 14367 5917 6338
Test03 - 5447 3736 3767
Szybkość depacku dla BC
test01 – 36 ramek
test02 – 37 ramek
test03 – 10 ramek
Szybkość depacku dla exo
test01 - 143 ramki
test02 - 66 ramek
test03 - 16 ramek
Jak widać paker ma „ubicie” o jakieś 10% gorsze od exomizera ale depack od 70%-350% szybszy. Dodatkowo procedura depackera razem z buforami zajmuje niecałe 370 bajtów.
Jeśli kogoś interesuje ten temat to polecam przyjrzeć się innym kompresorom z platformy c64. Rozwiązań jest sporo a to tylko kilka najpopularniejszych: Pucrunch, Byte Boozer, LZWVL, DOYNAX, Level Cruscher.
==================================================================
Pozdrowienia dla demosceny atari