Srodowisko programistyczne C64 na PC
Proponuje spróbować Eclipse+WUDSN, aktualnie WUDSN zaczął natywnie obsługiwać KickAssemblera.
Ja ok. pół roku temu właśnie przesiadłem się na zhackowanego przeze mnie WUDSN'a, profity: doskonały system zakładek, autouzupełnianie oszczędzające szukania dokładnej nazwy rzadko używanej zmiennej, bezstresowa integracja z systemami kontroli wersji i pare innych.
Ja ok. pół roku temu właśnie przesiadłem się na zhackowanego przeze mnie WUDSN'a, profity: doskonały system zakładek, autouzupełnianie oszczędzające szukania dokładnej nazwy rzadko używanej zmiennej, bezstresowa integracja z systemami kontroli wersji i pare innych.
ja w zasadzie używam i Eclipse i KickAssa (tak, czasami bawię się w kodera ) ale bez tego plugina WU..coś tam.
Po prostu zrobiłem sobie uruchamiach (nie wiem jak to inaczej nazwać) grzie na sztywno podałem ścieżkę do jara Kickasa a jako parametr dla niego podaję aktualnie otwarty plik. Odpala się to przez CTRL-F11 (w menu Run).
Przyjrzę się temu plugonowi jednak, bo podświetlani i dokańczanie zmiennych brzmi zachcęjąco.
Po prostu zrobiłem sobie uruchamiach (nie wiem jak to inaczej nazwać) grzie na sztywno podałem ścieżkę do jara Kickasa a jako parametr dla niego podaję aktualnie otwarty plik. Odpala się to przez CTRL-F11 (w menu Run).
Przyjrzę się temu plugonowi jednak, bo podświetlani i dokańczanie zmiennych brzmi zachcęjąco.
c64portal.pl, retronavigator.com
Ja zacząłem się trochę bawić assemblerem (żeby sprawdzić czy pamiętam jeszcze jak się skrola pisze ;P - nie pamiętam!) i zestawiłem sobie Vima + kickassembler + vice + opcjonalnie makefile.
Zrobiłem podświetlanie składni (), który:
Do tego mam napisany Makefile, który potrafi:
Zrobiłem podświetlanie składni (), który:
- pokazuje innym kolorem mnemoniki rozgałęzień
- odpowiednio koloruje wszystkie tryby wspierane przez Kick (czyli podświetli lda.imm, ale nie podświetli lda.rel ani LDA itd)
- podświetla dyrektywy assemblera
- podświetla funkcje i metody obiektów, jakie daje Kick
Do tego mam napisany Makefile, który potrafi:
- użyć kickassemblera + filtr by zbudować program
- skompresować go pycrunchem
- uruchomić program w vice
- Załączniki
-
- vim_kick.png (11.83 KiB) Przejrzano 18118 razy
Skull: Opis WUDSN jest tutaj
http://wudsn.com/content.php#InstallingEclipse
Trzeba tylko poustawiać ścieżki do kickassa
http://wudsn.com/content.php#InstallingEclipse
Trzeba tylko poustawiać ścieżki do kickassa
. : dream : .
Boom!
Boom!
Minimalny setup w załączniku – użyty scroll 2x2 z przykładowych programów dołączonych do KickAssemblera.
Do działania tego całego interesu wymagany jest Python (filtr jest w nim napisany) i chyba jednak jakieś środowisko uniksowe (Linuksy, *BSD, może MacOSX, może Cygwin pod Windows), bo korzystam tam z make, rm, xterm/urxvt, mv.
W Makefile trzeba poustawiać ścieżki w zmiennych na górze pliku.
Do działania tego całego interesu wymagany jest Python (filtr jest w nim napisany) i chyba jednak jakieś środowisko uniksowe (Linuksy, *BSD, może MacOSX, może Cygwin pod Windows), bo korzystam tam z make, rm, xterm/urxvt, mv.
W Makefile trzeba poustawiać ścieżki w zmiennych na górze pliku.
- Załączniki
-
- sample.zip
- przykładowy projekt z makefilem
- (7.57 KiB) Pobrany 632 razy
Czytając dalsze posty odnośnie WUDSN brzmi to interesująco, ale nie mam czasu za bardzo na przyswajanie środowiska do moich potrzeb choć pewnie zaoszczędziłoby mi to czasu na przyszłość trochę. Tak jak mam teraz jest w miarę ok. Używam 64tass przez Notepad++. Mi właśnie brakuje tego odpalania w Vice jeszcze. W Notepadzie sobie zainstalowałem plugin NppExec a tak wygląda moja składnia wykonywana przez CTRL+F6:kenji pisze:Czy udało się komuś sprzęgnąć tandem Notepad++ + kick assembler? Tak żeby nacisnąć np. F6 i edytowany plik żeby się kompilował i uruchomił w emulatorze.
D:\64tass-1.46\64tass.exe -C -a -B -i "$(FULL_CURRENT_PATH)" -o "$(CURRENT_DIRECTORY)/$(NAME_PART).prg"
Gdy wpisuję drugą komendę, by uruchomiło mi Vicka to proces się uruchamia i tyle, Vice się nie pokazuje. Odpalić chciałem przez zwykłe: D:\Vice\x64 "$(CURRENT_DIRECTORY)/$(NAME_PART).prg"
Dlatego też moja sekwencja odpalania w Vice (na warpie jeżeli nie robię nic na timing) wygląda tak:
1. Save
2. CTRL+F6
3. Mam otwarte w dolnym rogu małe okienko z executem a nieco powyżej Vice, więc robię drag & drop.
Jest to więc trochę uciążliwe, ale do przeżycia .
Wie ktoś natomiast jak załatwić taką rzecz:
Chcę mieć możliwość kompilowania kilku projektów na uniwersalnych ustawieniach w NppExec, dajmy na to, że mam dwa katalogi PROJECT1 i PROJECT2:
PROJECT1
---project1.asm
------includes/move_screen.asm
------includes/do_something.asm
------includes/function_draw_nothing.asm
PROJECT2
---project2.asm
------includes/kill_your_commodore.asm
i teraz jak ustawić NppExec, abym mógł wprowadzać zmiany np: w function_draw_nothing.asm i żeby przez CTRL+F6 kompilowało mi project1.asm? A po edycji kill_your_commodore.asm kompilowało mi project2.asm? Oczywiście czasem może przyjść potrzeba edycji czegoś w innym katalogu lub w tym samym, w którym znajduje się kompilowane źródło.
Teraz działa mi to tak, że mogę kompilować dowolny projekt, ale muszę przejść do project1.asm lub project2.asm żeby go skompilować. Jest to trochę uciążliwe gdy edytuję coś w include'ach.
Udało mi się tak skonfigurować Eclipse i WUDSN 1.6.3 by po kompilacji kickassem uruchamiał się VICE. Ustawienie jest proste, krótki opis:
w preferencjach zakładka Assembler ustawiamy ścieżkę dostępu do kickassa. W zakładce C64 compilers z listy wybieramy Default Application, a w zakładce User Defined Application w polu Command Line wpisujemy: -execute C:\ścieżka dostepu do VICE\x64.exe. To wszysto w setupie.
Po wybraniu opcji compile & run uruchomi się okienko VICE z załadowanym programem. U mnie działa .
w preferencjach zakładka Assembler ustawiamy ścieżkę dostępu do kickassa. W zakładce C64 compilers z listy wybieramy Default Application, a w zakładce User Defined Application w polu Command Line wpisujemy: -execute C:\ścieżka dostepu do VICE\x64.exe. To wszysto w setupie.
Po wybraniu opcji compile & run uruchomi się okienko VICE z załadowanym programem. U mnie działa .
Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Czy posiada ktoś linka z tej strony ?
http://csdb.dk/release/?id=116290
http://csdb.dk/release/?id=116290
Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Z mojej strony polecam WUDSN'a, aktualnie już mamy pełne wsparcie dla KickAssa i wszystko ładnie działa.I know the feeling mate. Only the spanish version of the IDE is downloadable.
Jak ktoś nie trawi Eclipse'a[do którego WUDSN jest pluginem] to z IDE dojrzałych zostaje chyba tylko relaunch:
http://csdb.dk/release/?id=151254
Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC
Czy ktoś może używa zestawu Sublime + KickAssembler + Debbuger ? Za cholerę nie udaje mi się tego skonfigurować. Ciągle jakieś kłopoty z Javą. Co ciekawe duet Notepad++ & KickAss działają doskonale. WTF?
Mówimy oczywiście o systemie M$
Mówimy oczywiście o systemie M$
. : dream : .
Boom!
Boom!
Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC
a ja na ten przykład używam... bez debuggera co prawda, ale działa. na Mac OS i na Win 10...
w czym masz problem dokładnie
ps.
kurna Kenji? Ty żyjesz?
w czym masz problem dokładnie
ps.
kurna Kenji? Ty żyjesz?
c64portal.pl, retronavigator.com