C64 Game Maker

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
etc
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2023, 16:09

C64 Game Maker

#1 Post autor: etc »

Niedawno natrafiłem na wątek o nowym narzędziu do tworzenia gier na C64. Od dzis program jest oficjalnie dostępny:

https://agpx.itch.io/c64-game-maker/


Zapowiada się obiecująco :D :D :D :D
Na CSDB już są pierwsze gry, w tym oczywiście scrackowane :D :D

https://csdb.dk/release/?id=247556
https://csdb.dk/release/?id=247555
https://csdb.dk/release/?id=247557

Wprowadzenie:

https://www.youtube.com/watch?v=AFnPxTPykHM

Tutorial - tworzenie gry typu pong:

https://www.youtube.com/watch?v=8VEXnD5wPvQ
https://www.youtube.com/watch?v=yiQx1PMaaTg

etc
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2023, 16:09

Re: C64 Game Maker

#2 Post autor: etc »

Dziś ukazała się nowa wersja Game Makera, z dużą ilością zmian:

Features list of the v1.0.3:


MDI Application;
Supported characters mode: Standard Character Mode (SCM), Multi Color Mode (MCM), Extended background Color Mode (ECM) with exporter for assembly and basic;
Supported sprites mode: monocolor, multicolor with exporter for assembly and basic;
Supported bitmap cells (named "Blockset") with mode: monocolor, multicolor (you can also use it to import a full screen bitmap, BUT be aware that there is no proper fullscreen bitmap editor inside the software, the blockset are treated just like characters);
Editing of multiple characters/sprites/blocks displaced in a grid (with ability to mix mono and multicolor characters);
Editing tool:
Up to 4 Layers;
transformation: shifting, rotation, resizing, invert, mirror, flip (you can restrict them to the selection);
drawing tool: freehand, line, ellipse, rectangle, floodfill (clipped to the selection, if any). Possibility to use two colors dithering.
selection: irregular shape, move selected area, copy & paste;
Import images to characters (SCM, MCM or ECM), sprites (mono or multi) or blocks (mono or multi) with automatic search of the best fitting colors and dithering support (import can take a while, please fix at least the background color to speedup the operation);
Import/Export of data and project items;
Animation editor for characters, sprites and blocks with "ghost" functionality;
Characters/sprites/blocks optimization: remove unused, empty and duplicates (with cascading update);
Unified clipboard between sprites, characters and blocks ('cut' also updated tiles, screens and animations);
Drag & Drop (between characters, tiles and blocks);
Possibility to add a background/foreground image (with adjustable position and size) useful to perform decaling;
Zoom/Pan;
100 levels of undo/redo;
Tiles editor (characters or blocks based);
Screens editor (characters, blocks or tiles based);
RLE and LZO compression;
Includes a simple BASIC language that is transpiled to C/C++;
Provides a programming model based on state-machines;
Supports a sprite abstraction called "Actors";
Supports the definition of "Levels";
Supports the definition of "Games";
Supports sound effects through the SidSFX Editor version 0.1.1 or higher;
Allows import of external data/routines (like music routines);
VIC-II Calculator;

etc
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2023, 16:09

Re: C64 Game Maker

#3 Post autor: etc »

Pojawiła się niezależna gra stworzona w C64 Game Maker. Ja nie widzę, żadnych niedociągnięć czy spowolnień, także wydaje się, ze program jest całkiem ciekawym narzędziem. Autor podobno pracuje nad wersją 2.0.


https://www.youtube.com/watch?v=HOWgfINfIjk

Obrazek

ODPOWIEDZ