soft z Xenium

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 224
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

soft z Xenium

#1 Post autor: Hornet »

Hejo bobasy

kurde, mam problema. Zassałem z CSDB Cepelię (!!), Esire i demko Gordiana (wow). Odpalam na Ultimate (kardridż) i generalnie zwis. Demo ESM - widzę notkę, świetna ale demo nie odpala. Dioda lekko miga ale nic się nie dzieje. Demo Arajsów - intro zasrane artefaktami, 10 sekund później leży. Druga strona odpalona jako standalone śmiga. Sprzęt mam wybitnie stary, circa 1983-84 - czyżby przyczyna? Demo Gordiana chodzi pięknie, świetne jest!

Macie jakieś tipy ocokaman?
Oczko się urwało! Temu misiu!

Asthor
Posty: 67
Rejestracja: 20 wrz 2010, 15:28
Grupa: EXlusive ON

Re: soft z Xenium

#2 Post autor: Asthor »

Wszystkie demka o których wspominasz (genialne produkcję!!!) na moim sprzęcie chodzą w 100%
Mój zestaw to C64C , Ultimate 2+ /soft 3.10j/ + CYBERPUNX RETRO REPLAY
hmm... może musisz inny cardrige zapodać, polecam retro replay...

Ostantio musiałem podmienić komodorka na którym puszczałem dema - zwyczajnie wieszały się nie chciały chodzić, nie wiem czy była to wina jego setupu (+60kb, burst i inne bajery), czy też zimnych lutów, uszkodzenia pamięci, Vica itd. Zabierałem się do tej podmianki 2 lata, chociaż w piwnicy mam sporo sprzętu :lol:

pozdrawiam i wracam to oglądania i podziwiania stuffu!

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 224
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

Re: soft z Xenium

#3 Post autor: Hornet »

o, o, o - chyba masz rację co do zmiany komcia. Mam tu gorącą linię z Wackiem - Adam polecił mi po sprawdzeniu wielu opcji na real HW, po prostu odpalić demo na VICE, to zassane z CSDB. I poszło. Zatem wychodzi na to, że problem tkwi w moim starociu. Co w sumie jest mniejszym złem, bo Ultimate jest ok...
Oczko się urwało! Temu misiu!

nameless.
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2023, 19:54

Re: soft z Xenium

#4 Post autor: nameless. »

Może pokaż jaka płyta?
A przegraj na dyskietki i odpal bez żadnego carta :-)

--------------
C64G bez żadnych cartów z SD2IEC - firmware thierera z maja 2024
3sira - działa ( problem tylko ze zmianą stron )
Cepelia - działa

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 224
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

Re: soft z Xenium

#5 Post autor: Hornet »

Już za leniwy się zrobiłem na podłączenie XUMa....a płyta? Mi mom pojęcia, rozkrece i zrobię foro
Oczko się urwało! Temu misiu!

nameless.
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2023, 19:54

Re: soft z Xenium

#6 Post autor: nameless. »

bo jak pisałeś 83-84 to raczej stary SID, a dema są na nowego. więc coś mi tu nie pasuje. Stary SID nie gra dobrze ;-)

Gordian
Posty: 317
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: soft z Xenium

#7 Post autor: Gordian »

Dzięki Panowie za miłe słowa!:)

Pozwolę sobie na kilka słów z "zaplecza" demka "Don't be square".
Efekt był inspirowany efektem z rewelacyjnego dema "Rule 30" z Amigi. Inne demo amigowe, które zawiera podobny efekt, to równie rewelacyjne "Hamazing".
Wydaje mi się, że moje jest world first na C64.

Efekt opiera się na hexagonalnym patternie złożonym z 31 obiektów. Ze względu na wykorzystanie czasu rastrowego na blitowanie tekstury, sprajty i muzykę, w jednej ramce jest czas na zmianę maksymalnie dwóch obiektów - w demie zmieniany jest kolor jednego na ramkę.

Pierwsze prace nad efektem zaczęły się w listopadzie 2023 roku. Do wydania ostatecznej wersji przetestowałem około 100 tekstur oraz przygotowałem 37 schematów kolorystycznych. Do tworzenia schematów napisałem sobie proste narzędzie: https://kawalekkodu.pl/examples/hex.html - generuje ono wiele możliwych ścieżek przejść kolorów. Wygenerowane struktury są faktycznie używane w kodzie, ale zmieniane pod kątem momentów wyświetlania poszczególnych kolorów.

Każdy obiekt używa 3 tekstur, w sumie w demie używanych jest 12 tekstur (4 wzory * 3 tekstury). Procedurę blitująca teksturę, generującą kod assemblera napisałem w PHP;)
Ze względu na ograniczenia możliwości kolorowania newralgicznych miejsc, tj. wspólnych obszarów ukośnych krawędzi lub wspólnych obszarów gdzie łączy się dół jednego z górą drugiego obiektu (to można by ominąć rozciągając hexagon w osi Y, ale wyglądałby kiepsko), używane są sprajty. 6 sprajtów co 21 linii. W Excelu przygotowałem sobie coś w rodzaju narzędzia, które pozwala mi na optymalne dobranie linii rastrowych gdzie powinienem zmienić kolor i/lub pozycję x i/lub pointer i/lub pozycję-y sprajta, tak aby jak najmniej właściwości zmieniać w danej linii i ominąć jak najwięcej bad-lines.

Muzykę napisał Shogoon (dziękuję:)), mając ode mnie trochę szczątkowe informacje, tj. co chcę na początku, co chcę na końcu, że jest 31 obiektów i mogą fruwać tak, siak i owak:) Stworzył muzykę, do której dopasowałem czasy przejść, a wygląda tak, jakby była stworzona do finalnych efektów - jest idealna.

Nieskompresowana wersja zajmuje ok. 48 kB.

No, a tytuł... chodziło o to aby nie ograniczać się do efektów opartych na siatce 8x8 i nie być wapniakiem:)

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 224
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

Re: soft z Xenium

#8 Post autor: Hornet »

nameless. pisze:
01 wrz 2024, 19:14
bo jak pisałeś 83-84 to raczej stary SID, a dema są na nowego. więc coś mi tu nie pasuje. Stary SID nie gra dobrze ;-)
no dobra, mogę akceptować zły dźwięk (oczywiście, z Wackiem się nie zgadzam :D ) ale czy to możliwe by chip blokował całą produkcję? Wysypywał?
Oczko się urwało! Temu misiu!

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 224
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

Re: soft z Xenium

#9 Post autor: Hornet »

Gordian pisze:
01 wrz 2024, 19:16


Muzykę napisał Shogoon (dziękuję:)), mając ode mnie trochę szczątkowe informacje, tj. co chcę na początku, co chcę na końcu, że jest 31 obiektów i mogą fruwać tak, siak i owak:) Stworzył muzykę, do której dopasowałem czasy przejść, a wygląda tak, jakby była stworzona do finalnych efektów - jest idealna.

aaa, czyli to jednak maestria Wojtka z tymi efektami synchro - też nam tak kiedyś zrobił w "Love", wygląda to super! Ale nie było możliwości odczytu jakiejś konkretnej wartości i jump do efektu (if-then)? Ja to jestem kompletny laik ale pamiętam, że 30 lat temu tak sobie radziłem przy zmianie efektu na ekranie. Bardziej elegancko zrobił to bodajże Graham w Comaland 12 (chyba..)

Gordian - zrobiłeś kawał świetnego dema, gratuluję z całego serca!
Oczko się urwało! Temu misiu!

nameless.
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2023, 19:54

Re: soft z Xenium

#10 Post autor: nameless. »

Hornet pisze:
01 wrz 2024, 19:21
nameless. pisze:
01 wrz 2024, 19:14
bo jak pisałeś 83-84 to raczej stary SID, a dema są na nowego. więc coś mi tu nie pasuje. Stary SID nie gra dobrze ;-)
no dobra, mogę akceptować zły dźwięk (oczywiście, z Wackiem się nie zgadzam :D ) ale czy to możliwe by chip blokował całą produkcję? Wysypywał?
Nie, nie blokuje puszczałem sobie dziś jeszcze na starym SID, próbuje się zorientować jaką masz płytę w C64, być może nie wyrabiają jakieś time'ingi. Szkoda, że masz lenia wyeliminowalibyśmy problem z Ultimate :-)

Gordian
Posty: 317
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: soft z Xenium

#11 Post autor: Gordian »

Hornet pisze:
01 wrz 2024, 19:28
aaa, czyli to jednak maestria Wojtka z tymi efektami synchro - też nam tak kiedyś zrobił w "Love", wygląda to super! Ale nie było możliwości odczytu jakiejś konkretnej wartości i jump do efektu (if-then)? Ja to jestem kompletny laik ale pamiętam, że 30 lat temu tak sobie radziłem przy zmianie efektu na ekranie. Bardziej elegancko zrobił to bodajże Graham w Comaland 12 (chyba..)

Gordian - zrobiłeś kawał świetnego dema, gratuluję z całego serca!
Tzn. Wojtek nie widział efektu końcowego (bo go nie było:)), stworzył muzykę, a ja zsynchronizowałem efekty z jego muzyką:) A wygląda odwrotnie:)

Faktycznie jest możliwe synchro z markerami, które wystawia player. Ale tu było zrobione inaczej. Na przerwaniach chodzi sobie coś w stylu task managera. Task manager wykorzystuje strukturę, której jeden rekord to: numer ramki, numer procedury oraz parametry do procedury. Co ramkę zwiększa licznik ramek, sprawdza, czy w danej ramce jest coś do zrobienia, jeśli tak, to skacze do danej procedury. Jeśli procedura skończy działanie, to zwraca 0 wiemy, że możemy przejść do następnego rekordu ze struktury, jeśli nie, to w następnej ramce znów wywoływana jest ta sama procedura. W jednej ramce jedna procedura (lub jej jedna iteracja dopóki nie zwróci 0).
Numer ramki dla każdego rekordu struktury wpisywałem ręcznie. A korzystałem z SID-Monitor, pozwala on odgrywać SIDa, pauzować, przesuwać się w przód/tył, no i widać numer ramki. Tak wiec spisywałem w jakiej ramce pojawia się konkretny dźwięk. A tych spisanych z SID-Monitora numerów ramek, jeśli dobrze policzyłem jest 647... :)

Dziękuję, Hornet. Takie słowa są mobilizujące.

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 224
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

Re: soft z Xenium

#12 Post autor: Hornet »

nameless. pisze:
01 wrz 2024, 19:41

Nie, nie blokuje puszczałem sobie dziś jeszcze na starym SID, próbuje się zorientować jaką masz płytę w C64, być może nie wyrabiają jakieś time'ingi. Szkoda, że masz lenia wyeliminowalibyśmy problem z Ultimate :-)
echhhh Ty gadzino...jak już będę robił foto to na czym się skupić?
Oczko się urwało! Temu misiu!

nameless.
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2023, 19:54

Re: soft z Xenium

#13 Post autor: nameless. »

całość walnij, numery płyty powinny być widoczne i cyknij VIC jaka wersja. czasem ceramiki lubią dawać po dupie.

Awatar użytkownika
Hornet
Posty: 224
Rejestracja: 06 paź 2009, 10:31
Grupa: Agony Design

Re: soft z Xenium

#14 Post autor: Hornet »

Ale to już jutro.. rano jadę do Cieszyna i do łóżka mniw ciągnie....
Oczko się urwało! Temu misiu!

brush
Posty: 261
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: soft z Xenium

#15 Post autor: brush »

Sprawdz czy nie masz wlaczonej stacji 9 czy 10 albo innego urzadzenia na serialu. Wspolczesne szybkie loadery chca byc jedyne na kablu = tylko jedna stacja.
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

brush
Posty: 261
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

Re: soft z Xenium

#16 Post autor: brush »

Ultimate umie 2 stacje na raz emulowac. Sprawdz i wylacz stacje „B” w kinfigu Ultimate
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
pajda
Posty: 341
Rejestracja: 20 wrz 2008, 03:42
Grupa: faith des16n
Kontakt:

Re: soft z Xenium

#17 Post autor: pajda »

Gordian pisze:
01 wrz 2024, 19:16
Dzięki Panowie za miłe słowa!:)

Pozwolę sobie na kilka słów z "zaplecza" demka "Don't be square".
Efekt był inspirowany efektem z rewelacyjnego dema "Rule 30" z Amigi. Inne demo amigowe, które zawiera podobny efekt, to równie rewelacyjne "Hamazing".
Wydaje mi się, że moje jest world first na C64.

Efekt opiera się na hexagonalnym patternie złożonym z 31 obiektów. Ze względu na wykorzystanie czasu rastrowego na blitowanie tekstury, sprajty i muzykę, w jednej ramce jest czas na zmianę maksymalnie dwóch obiektów - w demie zmieniany jest kolor jednego na ramkę.

Pierwsze prace nad efektem zaczęły się w listopadzie 2023 roku. Do wydania ostatecznej wersji przetestowałem około 100 tekstur oraz przygotowałem 37 schematów kolorystycznych. Do tworzenia schematów napisałem sobie proste narzędzie: https://kawalekkodu.pl/examples/hex.html - generuje ono wiele możliwych ścieżek przejść kolorów. Wygenerowane struktury są faktycznie używane w kodzie, ale zmieniane pod kątem momentów wyświetlania poszczególnych kolorów.

Każdy obiekt używa 3 tekstur, w sumie w demie używanych jest 12 tekstur (4 wzory * 3 tekstury). Procedurę blitująca teksturę, generującą kod assemblera napisałem w PHP;)
Ze względu na ograniczenia możliwości kolorowania newralgicznych miejsc, tj. wspólnych obszarów ukośnych krawędzi lub wspólnych obszarów gdzie łączy się dół jednego z górą drugiego obiektu (to można by ominąć rozciągając hexagon w osi Y, ale wyglądałby kiepsko), używane są sprajty. 6 sprajtów co 21 linii. W Excelu przygotowałem sobie coś w rodzaju narzędzia, które pozwala mi na optymalne dobranie linii rastrowych gdzie powinienem zmienić kolor i/lub pozycję x i/lub pointer i/lub pozycję-y sprajta, tak aby jak najmniej właściwości zmieniać w danej linii i ominąć jak najwięcej bad-lines.

Muzykę napisał Shogoon (dziękuję:)), mając ode mnie trochę szczątkowe informacje, tj. co chcę na początku, co chcę na końcu, że jest 31 obiektów i mogą fruwać tak, siak i owak:) Stworzył muzykę, do której dopasowałem czasy przejść, a wygląda tak, jakby była stworzona do finalnych efektów - jest idealna.

Nieskompresowana wersja zajmuje ok. 48 kB.

No, a tytuł... chodziło o to aby nie ograniczać się do efektów opartych na siatce 8x8 i nie być wapniakiem:)
Super wygląda, właśnie się zastanawiałem jak to kolorowałeś ;)
Była ciemna, burzliwa noc.

Awatar użytkownika
pajda
Posty: 341
Rejestracja: 20 wrz 2008, 03:42
Grupa: faith des16n
Kontakt:

Re: soft z Xenium

#18 Post autor: pajda »

Hornet pisze:
01 wrz 2024, 08:13
Hejo bobasy

kurde, mam problema. Zassałem z CSDB Cepelię (!!), Esire i demko Gordiana (wow). Odpalam na Ultimate (kardridż) i generalnie zwis. Demo ESM - widzę notkę, świetna ale demo nie odpala. Dioda lekko miga ale nic się nie dzieje. Demo Arajsów - intro zasrane artefaktami, 10 sekund później leży. Druga strona odpalona jako standalone śmiga. Sprzęt mam wybitnie stary, circa 1983-84 - czyżby przyczyna? Demo Gordiana chodzi pięknie, świetne jest!

Macie jakieś tipy ocokaman?
A inne stuffy chodzą poprawnie a tylko te dwa dema wykrzaczają?
Była ciemna, burzliwa noc.

Gordian
Posty: 317
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: soft z Xenium

#19 Post autor: Gordian »

pajda pisze:
02 wrz 2024, 21:27
Super wygląda, właśnie się zastanawiałem jak to kolorowałeś ;)
Dzięki, Pajda!:)
Można podejrzeć również wyłączając sprajty;)

comankh
Posty: 1644
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

Re: soft z Xenium

#20 Post autor: comankh »

Hornet pisze:
01 wrz 2024, 08:13
Odpalam na Ultimate (kardridż) i generalnie zwis.
Macie jakieś tipy ocokaman?
tak. kara za nieobecność na party.

ODPOWIEDZ