co do wielkosci kodu... to nie jest dlugosc penisa
co do sceny Atari ... pewnie wszyscy tutaj sa glupi i nikt nawet tego komputera na oczy nie widzial.
A tak powaznie, to zdaje sobie sprawe z roznic ktore wystepuja w generowaniu obrazu na VIC-II i ANTIC/GTIA, a przedewszystkim z natywnych sprzetowych trybow graficznych o nizszych rozdzielczosciach
http://en.wikipedia.org/wiki/Software-d ... _computers
http://www.atariarchives.org/agagd/chapter1.php
Czy nasza scena może się pochwalić?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 21:22
- Grupa: blowjobb
A czy kojarzy ktoś nazwę takiego demka na komcia z raytracerem? Zaczynało się bodaj od cytatu "remember - realtime raytracing is impossible", potem była seria scenek z różnymi obiektami, w trybie 16 kolorów, z pikselami 4x4, i chyba nawet w przyzwoitej prędkości. Designu raczej tam nie było, ale technicznie miodzio, nie mogłem uwierzyć...
ja tylko pragne wskazac ze na malym Atari te rzeczy jednak ladniej wygladaja.. wiecej kolorow i jak ogladalem kilka dem - te obiekty i tla layerowac mozna zdecydowanie efektowniej i szibciej niz na c64 (czy to dzieki display liscie?) . na C64 takie rzeczy sie zdarzaja w symulowanym 40x25, 80x50 16 kolorow, ale nie wygladaja tak ladnie.
swoja droga... Przypominam sobie to demo na Atari ... z wieloma obiektami 3d ... i to demo zostalo uruchomione na 65816@~14Mhz zeby pokazac ten przeskok jakosciowy.. plynne dla oka to bylo na 14MHz, to ilez to moglo FPS byc przy efektywnym ~1.2Mhz na golasie a obiekty fajne, tlo kolorowe, obiekty na tym tle - tylko nie pamietam nazwy dema... ani nazwy grupy ;d
a co do tego dema na C64.. to nie kojarze tez
swoja droga... Przypominam sobie to demo na Atari ... z wieloma obiektami 3d ... i to demo zostalo uruchomione na 65816@~14Mhz zeby pokazac ten przeskok jakosciowy.. plynne dla oka to bylo na 14MHz, to ilez to moglo FPS byc przy efektywnym ~1.2Mhz na golasie a obiekty fajne, tlo kolorowe, obiekty na tym tle - tylko nie pamietam nazwy dema... ani nazwy grupy ;d
a co do tego dema na C64.. to nie kojarze tez
śmigło trochę mi powyjaśniał co i jak działa na scenie Atarowskiej - Sytuacja jest taka, że praktycznie wszystko jest robione w 4x4, ale ten tryb nie zjada mocy procesora jak u nas, tylko jest robiony display listą, Oswald oszacował, że ten tryb na Atari jest ok. 2x szybszy niż u nas. Drugą sprawą jest to, że jeśli w tym trybie korzystamy z odcieni, to wszystko wygląda dużo lepiej - zlewa się ze sobą, a u nas wyraźnie widać kontrast pomiędzy kolorami i pikselozę.ja tylko pragne wskazac ze na malym Atari te rzeczy jednak ladniej wygladaja.. wiecej kolorow i jak ogladalem kilka dem - te obiekty i tla layerowac mozna zdecydowanie efektowniej i szibciej niz na c64 (czy to dzieki display liscie?) . na C64 takie rzeczy sie zdarzaja w symulowanym 40x25, 80x50 16 kolorow, ale nie wygladaja tak ladnie.
Trzecia sprawa to układ danych w Atari - linearny co oszczędza przeliczeń.
Reditus by Zelax? To demo dobrze chodzi na standardowej konfiguracji:swoja droga... Przypominam sobie to demo na Atari ... z wieloma obiektami 3d ... i to demo zostalo uruchomione na 65816@~14Mhz zeby pokazac ten przeskok jakosciowy.. plynne dla oka to bylo na 14MHz, to ilez to moglo FPS byc przy efektywnym ~1.2Mhz na golasie Razz a obiekty fajne, tlo kolorowe, obiekty na tym tle - tylko nie pamietam nazwy dema... ani nazwy grupy ;d
http://www.youtube.com/watch?v=vpOwp5TzMJE
Także tego dema nie widziałem i nie kojarzę, ale za to zobacz screen z legendarnej Polskiej produkcji z 92 roku - Place in the Space, gdzie mamy liczony dość długo w realtime ray-tracing, ale efekt jest genialny.A czy kojarzy ktoś nazwę takiego demka na komcia z raytracerem? Zaczynało się bodaj od cytatu "remember - realtime raytracing is impossible", potem była seria scenek z różnymi obiektami, w trybie 16 kolorów, z pikselami 4x4, i chyba nawet w przyzwoitej prędkości. Designu raczej tam nie było, ale technicznie miodzio, nie mogłem uwierzyć...
(gif jest marnej jakości, obejrz część na emulatorze, obiekt lata płynnie w 50fpsach.). Demo jest długie, oglądaj po Vice co by warp modę przyszedł z pomocą. Albo można też omijać części - klawiszem Commodore bodajże.
W sumie 121 kombinacji wychodzi, można też własnoręcznie tworzyć rysunek do ray-traycing'u. Legendarna produkcja i legendarna grupa, jedno z moich ulubionych dem mimo wieku i jedno z pierwszych, które obejrzałem.
Ciekawe, jak ta część wyglądałaby dzisiaj po wynalezieniu setek tricków i sposobów na optymalizacje.
>A czy kojarzy ktoś nazwę takiego demka na komcia z raytracerem? >Zaczynało się bodaj od cytatu "remember - realtime raytracing
[...]
To demo to Decade/Smash Design.
linki:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=3693
http://pouet.net/prod.php?which=5277
[...]
To demo to Decade/Smash Design.
linki:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=3693
http://pouet.net/prod.php?which=5277
- Izaak Berenbaum
- Posty: 185
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 23:10
- Grupa: Tel Aviv