xxx

Tutaj możemy porozmawiać o sprzęcie i modyfikacjach C64.
Wiadomość
Autor
k.

xxx

#1 Post autor: k. »

xxx
Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, 00:55 przez k., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#2 Post autor: skull »

Rozumuje, że masz na myśli podzielenie ekranu graficznego w prostokąty 4x8 (oryginalnie 8x8), czy to może ma być kolejna warstwa ?
Oczywiście w obu przypadkach to byłoby duże ułatwienie w rysowaniu grafiki oraz odciążenie dla proca, ale... skoro jest tryb FLI (AFLI),albo warstwa na sprite'ach, to efekt końcowy może się za bardzo nie odróżniać od nich (mimo, że będzie zajmował i mniej pamięci i proca).
Proponuje rozszerzyć paletę barw,bo to na pewno będzie widoczny efekt - mamy tylko 16 kolorów.
Atarowcy rozszerzają paletę w swoich maszyn mimo, że standardowo mają 16 razy więcej niż c64 - to chyba o czymś świadczy.
Bo pecet to zwykły banan...

k.

#3 Post autor: k. »

xxx
Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, 00:56 przez k., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leming
Posty: 538
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:15
Grupa: Onslaught, Fatum

#4 Post autor: leming »

o zesz ty ku*** ... ze co???
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

k.

#5 Post autor: k. »

xxx
Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, 00:57 przez k., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leming
Posty: 538
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:15
Grupa: Onslaught, Fatum

#6 Post autor: leming »

no ostatnio nie sypiam. ty widze tez ;)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#7 Post autor: skull »

Kisiel rób moduł zawierający oba rozwiązania :)
Muszę jednak zauważyć, że w HiResie, nie używa się komórek $d800-$dbe8, czyli nawet ich "podmiana" nie wiele wnosi.
Bo pecet to zwykły banan...

k.

#8 Post autor: k. »

skull a Ty coś robisz teraz na c64?
PS. z podmianą screen memory też nie jest problem, ale osiem screenów było by rozrzuconych w 8 bankach pamięci (16k*8banków) To da się teraz zrobić na rozszerzeniu programowo tak jak otwiera się boczne ramki, ale nie musi być dokładne bo nie ruszamy VIC. efekt jest taki że w polu 1x8 są dwa kolory (16 w 8x8 )
Ostatnio zmieniony 16 sty 2009, 15:03 przez k., łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#9 Post autor: skull »

@kisiel: może wolno to wolno, ale robie grę - już wspominałem w tym wątku -> http://c64scene.pl/viewtopic.php?t=44&start=30 (wstawiłem nawet screenshota)
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#10 Post autor: Nitro »

Także myślę, że lepiej pójść w nowe kolory, chociaż dodatkowy kolor także byłby ciekawą sprawą, dobrze rozumiem, że w kwadracie 8x8 mamy dodatkowy kolor w każdym z trybów?

k.

#11 Post autor: k. »

nitro każdy jeden kolor inny w lini znaku. Zrobienie większej liczby kolorów jako chrominacja jest bardzo trudne do zrobienia, łatwiej jest zrobić nowy układ. Natomiast manipulacja jasnością koloru jest łatwa i do zrobienia.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#12 Post autor: Nitro »

Aha, czyli co linię znakową - osiem pikseli zyskujemy jeden dodatkowy kolor do wykorzystania w grafice na tej linii, tak? Wybacz, ale średnio Cię rozumiem, zrób obrazek poglądowy najlepiej, jeśli się mylę.
Jeśli tak, to jest to średni upgrade, za pomocą sprite'ów można uzyskać lepsze efekty, chociaż w tym przypadku problemem jest brak dobrego softu graficznego, który wykorzystuje sprite'y do podbijania grafiki.

Tak więc lepiej zabierz się za tą jednostkę sterowania jasnością, kolorki to prawdziwe wąskie gardło C64. Tak, czy owak trzymam kciuki, super że ktoś robi nowatorskie rozszerzenia sprzętowe do C64 w dzisiejszych czasach.

k.

#13 Post autor: k. »

to nie są nowe kolory, kolor różni się przede wszystkim chrominacją. Jak był różowy tak i będzie, nie pokażesz za pomocą kolorów komcia zdjęcia zachodzącego słońca. Jakby się jakiś grafik napatoczył na forum to by to wyjaśnił lepiej.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#14 Post autor: Nitro »

Wiem, mamy różną jasność danego koloru, to i tak bardzo duży skok naprzód, układ graficzny Plus/4 generuje te jego 121 kolorów korzystając właśnie tylko z jednostki sterowania luminancją, am i right?
The TED offered 121-color (15 colors × 8 luminance levels + black) vide

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#15 Post autor: booker »

Wstawcie jakiegoś GForca i po sprawie :)

ODPOWIEDZ