Chukstick - mój analogowy joystick do C64 / Amigi

Tutaj możemy porozmawiać o sprzęcie i modyfikacjach C64.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
majster
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2024, 12:34

Chukstick - mój analogowy joystick do C64 / Amigi

#1 Post autor: majster »

Jakiś czas temu badałem temat drugiego przycisku w joystick'u. Czas podzielić się ze światem moim projektem. :D Założenia były następujące:
- coś innego niż standardowa konstrukcja falliczna
- maksimum komfortu
- dwa przyciski
- estetyka
- wykonanie na bazie ogólnodostępnych elementów

Prototyp wygląda i działa tak: https://imgur.com/a/chukstick-DoYxnDu Wybaczcie jakość ale nie mam akurat nic lepszego pod ręką.

Obrazek

Po kilkunastu zmianach PCB i niekończących się modyfikacjach wsadu Chukstick ma takie opcje:
- 4 lub 8 kierunkowy tryb pracy
- regulowana czułość / martwa strefa joystick'a (8 stopni)
- konfigurowalny autofire dla pierwszego przycisku (2, 4, 5, 8, 10, 15, 20, 25 strzałów na sekundę)
- drugi przycisk może działać jako skrót dla kierunku góra lub jako drugi, niezależny fire dla Amigi lub C64
- można zamienić funkcje przycisków miejscami
- emulacja Amigowej myszy
- konfiguracja w każdym momencie bez restartu urządzenia
- zapis ustawień

Jak widać całość można sobie dowolnie personalizować w zależności od rodzaju gry. Zastosowanie analoga było doskonałym pomysłem ale... dopiero od momentu gdy na potrzeby projektu napisałem własny sposób translacji położenia. Nie wiem jak to robią inni ale u mnie jest na tyle dobrze, że spokojnie przechodzę pierwszy etap w Rick Dangerous n aC64 czy robię bonusy w Bomb Jack'u na Amidze. Lub inaczej, skosy nie wchodzą przypadkowo tylko wtedy gdy powinne! Analog bardzo fajnie sprawdza się w point'n'click'ach gdzie dobrze zastępuje mysz. Drugi fire działa poprawnie z grami połatanymi przez crystalct.

Wątek tworzę dla samomotywacji. Na chwilę obecną jestem w fazie grania i szukania ewentualnych problemów, co jest dla mnie najtrudniejszym wyzwaniem - prościej było to wymyśleć i złożyć niż grać. 😂

Postaram się aktualizować na bieżąco. Co będzie dalej, zobaczymy.

Gordian
Posty: 333
Rejestracja: 14 cze 2021, 13:32

Re: Chukstick - mój analogowy joystick do C64 / Amigi

#2 Post autor: Gordian »

Cześć,
widziałem właśnie wątek na forum amigowym.
Nie wiem jak się sprawdza w praktyce, ale wrażenia mam jak najbardziej pozytywne.

Trzymam kciuki za postępy:)

Awatar użytkownika
Osfald
Posty: 118
Rejestracja: 12 gru 2020, 22:58

Re: Chukstick - mój analogowy joystick do C64 / Amigi

#3 Post autor: Osfald »

Świetna robota! Takie pół pada od PS3 :) Nie miałem okazji nigdy korzystać z takiego kontrolera.

Awatar użytkownika
majster
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2024, 12:34

Re: Chukstick - mój analogowy joystick do C64 / Amigi

#4 Post autor: majster »

Dzięki za motywację. :) Jako fan padów do starych konsol oraz posiadacz arcade stick'a mam pewne porównanie i uważam, że to rozwiązanie sprawdza się naprawdę dobrze. Nie ma walki z joystick'iem, bo wszystko działa płynnie i delikatnie. Dla kogoś z "ciężkim kciukiem" na pewno przyda się możliwość dostosowania czułości - reakcja joysticka jest wtedy rejestrowana dopiero po pewnym wychyleniu, a nie od razu. Więcej będzie w pełnej dokumentacji projektu.

ODPOWIEDZ