512Beeporgy - beeper music na C64

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

512Beeporgy - beeper music na C64

#1 Post autor: booker »

c) Nitro chce dodac jakas inna notke do tego swojego podobno world firsta ;)[/quote]
Ale musi napisać, że demko nie używa SIDa :D

Rozdzieliłem wątek coby śmietnika nie było...
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#2 Post autor: Nitro »

Ale musi napisać, że demko nie używa SIDa :D
Powinienem przygotować jakąś kartkę z przemówieniem, myślałem, że orgowie puszczą napisaną notkę...
Jakbym znał metodę z Vicious SID, to mógłbym przełączyć odtwarzanie na VIC'a i brzmiałoby to prawie identycznie: player gra z wewnętrzną 1'o bitową precyzją :) SID robi tylko i wyłącznie za DAC, procesor za chip dźwiękowy.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 22:36 przez Nitro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#3 Post autor: booker »

Nitro pisze:
Ale musi napisać, że demko nie używa SIDa :D
Powinienem przygotować jakąś kartkę z przemówieniem, myślałem, że orgowie puszczą napisaną notkę...
Jakbym znał metodę z Vicious SID, to mógłbym przełączyć odtwarzanie na VIC'a i brzmiałoby to prawie identycznie: player gra z wewnętrzną 1'o bitową precyzją :) SID robi tylko i wyłącznie za DAC, procesor za chip dźwiękowy.
A mówiłeś orgom że mają puścić notkę? Poza tym, z notką to już by nie było 512b maj friend no i wisz. Może lepiej na kartce podać, to się przeczyta przed puszczeniem.

No ale dobra, ja się tam nie będę sprzeczał, w końcu Ty to napisałeś. Tylko, że bez SIDa to nie zagra. Puść to na komodzie z wyjętym SIDem :)

Tyle z marudzenia. Następnym razem, skoro to "nie używa SIDa" to ja poproszę 3 (słownie trzy) głosy syntezą oscylatorami SIDa + tą Twoją generowaną prockiem, nie używającą SIDa, oczywiście. Liczę na więcej niż 3 niezależnie grające głosy w jednym momencie, prawda. O, i będzie najs!
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#4 Post autor: Nitro »

Tyle z marudzenia. Następnym razem, skoro to "nie używa SIDa" to ja poproszę 3 (słownie trzy) głosy syntezą oscylatorami SIDa + tą Twoją generowaną prockiem.
O, i będzie najs!
99% procka jest zajęte, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny, w porywach tą techniką myślę u nas można osiągnąć z 5 kanałów z racji słabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstała można wyciągnąć do 8'miu. I nie są to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dźwięku ta technika myślę spokojnie przebija SID'a ofcoz pomijając filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos ... f_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#5 Post autor: booker »

Nitro pisze: 99% procka jest zajęte, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny
Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie używasz SIDa jako wyjścia. Więc twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dźwięku nie będzie. Zgadza się?


Dopierdalam się o nieprecyzyjność Twojego wyjaśniania.
Nitro pisze:, w porywach tą techniką myślę u nas można osiągnąć z 5 kanałów z racji słabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstała można wyciągnąć do 8'miu. I nie są to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dźwięku ta technika myślę spokojnie przebija SID'a ofcoz pomijając filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos ... f_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3
Ja jestem bardzo zainteresowany wszystkim nowym na komode, nawet jeżeli jest portowane ze speki czy atarki. A dlaczego nie powiedziałeś że to nie Twoja technika, i że powstała na Speku?

Co do przykładów, coś mnie się zdaje, perki są samplami co? Bo synteza w tych przykładach jest do wyrzygania (sorry) i raczej próbuje jeno dopiero naśladować syntezator (z marnym skutkiem pierdzenia okrutnego) o przebijaniu SIDa (który jest specjalizowanym syntezatorem, chciał nie chciał) nie mówmy... 8)

No i szkoda, że procedura wżera 99% CPU i nie da się użyć SIDa. Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjście audio wpłynęło by na output z oscylatorów, no nie. Aczkolwiek jakaś konkurencja może się dla SIDa wyklarować. No to teraz tylko edytor na grzyba no i wio. Ale nawet, jeżeli będzie brzmiało to jak przykłady mp3 które dałeś (pomijając tą samplowaną perkę) to przepraszam, ale to nigdy nie będzie brzmiało lepiej od SIDa, bo to ścierwi strasznie pierdzeniem a i 5 kanałów może i będzie milo mieć, ale ja w tym razie wole 2SID, na 6 oscylatorach i bez tego okrutnego pierdzenia, a pierdzi tak, że w porównaniu z syntezą SIDa to się no nie da słuchać tego. Chyba, że masz słuch nastrojony kwadraturami POKEYowo-AYowymi, wówczas każda nieco lepsza synteza wyda się "lepsza od SIDa", ale wówczas mówiąc tak po prostu nie czaisz tematu czym jest SIDa. Mówisz to samo, co powiedział Raster odnośnie jednego ze swoich utworków pod Raster Trackerem, kower zaka z C64 skomentował "POKEY może brzmieć jak SID". Niestety nie może.
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

zielok
Posty: 438
Rejestracja: 07 lis 2008, 21:23
Kontakt:

#6 Post autor: zielok »

booker pisze: Ja jestem bardzo zainteresowany wszystkim nowym na komode, nawet jeżeli jest portowane ze speki czy atarki. A dlaczego nie powiedziałeś że to nie Twoja technika, i że powstała na Speku?.
Eeee mówił, ze to jest port na c64 (wykonany przez niego) ale kod i muzyka nie jego.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#7 Post autor: Nitro »

Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie używasz SIDa jako wyjścia. Więc twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dźwięku nie będzie. Zgadza się?
Napisałem to w sensie, że SID nie jest potrzebny do większej ilości kanałów, ofcoz SID do wypuszczenia dźwięku jest potrzebny.
Coś mnie się zdaje, perki są samplami co?
Tak
Bo synteza w tych przykładach jest do wyrzygania (sorry) i raczej próbuje jeno dopiero naśladować syntezator (z marnym skutkiem pierdzenia okrutnego) o przebijaniu SIDa (który jest specjalizowanym syntezatorem, chciał nie chciał) nie mówmy...
Ja to widzę troszkę inaczej, może i jest trochę szumu, ale za to waveformy są arcyciekawe. No i gra 5 kanałów. Silników jest mnóstwo, jednym pasują takie, drugim owakie, jeden z nowszych wynalazków grający czysto i ala SID:
http://8bc.org/music/MISTER+BEEP/Greetings+to+C64/
http://8bc.org/music/MISTER+BEEP/NEBULA+FIGHT/
http://z80.i-demo.pl/mB-veeblefetzer.mp3
U Atarowców na emu chyba trochę bardziej szumiało :) Choć ofcoz oni mają emu, a to tutaj, to normalny dedykowany utworek.
Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjście audio wpłynęło by na output z oscylatorów, no nie.
Tak samo jak inne sample. Ale zapomnij, bo sync musi być, to nie moduły.
No to teraz tylko edytor na grzyba no i wio.
Edytor jest.
Chyba, że masz słuch nastrojony kwadraturami POKEYowo-AYowymi, wówczas każda nieco lepsza synteza wyda się "lepsza od SIDa", ale wówczas mówiąc tak po prostu nie czaisz tematu czym jest SIDa. Mówisz to samo, co powiedział Raster odnośnie jednego ze swoich utworków pod Raster Trackerem, kower zaka z C64 skomentował "POKEY może brzmieć jak SID". Niestety nie może.
Słuch w młodości stroił mi się na wszystkich chipach 8'bit prócz AY'greka, mniej więcej w takiej kolejności POKEY->NES->SID, potem długo cisza i na końcu AY.

k.

#8 Post autor: k. »

jakby kto pytał to skamerowałem połowe źródeł ;)

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#9 Post autor: booker »

Nitro pisze:
Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie używasz SIDa jako wyjścia. Więc twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dźwięku nie będzie. Zgadza się?
Napisałem to w sensie, że SID nie jest potrzebny do większej ilości kanałów, ofcoz SID do wypuszczenia dźwięku jest potrzebny.
Po prostu engine nie używa oscylatorów. I tym prostym zdaniem każdy wie o co biego. ;)

Ja to widzę troszkę inaczej, może i jest trochę szumu, ale za to waveformy są arcyciekawe. No i gra 5 kanałów.
No dla mnie w tamtych szumu i chrobotania jest wpisdu.

O wiele mniej pierdziawki nękającej wwiercaniem się w mój skacowany po party mózg jest w tych trzech kolejnych co dałeś potem :) czyli w :
jeden z nowszych wynalazków grający czysto i ala SID:
Nie :) to nie gra ala SID, Nitro. Ale ładnie gra...jak na Spekę.
Słuch w młodości stroił mi się na wszystkich chipach 8'bit prócz AY'greka, mniej więcej w takiej kolejności POKEY->NES->SID, potem długo cisza i na końcu AY.
No tak pomyślałem. Albowiemwięc zaczynając strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w słuchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegoś na POKEYu daje zupełnie inną perspektywę. Wierz mi ;) (ale nie musisz).
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#10 Post autor: booker »

Aha,
Nitro pisze:
Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjście audio wpłynęło by na output z oscylatorów, no nie.
Tak samo jak inne sample. Ale zapomnij, bo sync musi być, to nie moduły.
No właśnie nie wydaje mi się, aby używanie oscylatorów razem z tym 1bitowym enginem w ogóle dało sensowny efekt. Zn. moim skromnym zdaniem oscylatory zagrają, ale zapierdzą na śmierć ze względu na tą manipulację, która dzieje się na wyjściu.
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Stg
Posty: 84
Rejestracja: 13 gru 2008, 22:09
Grupa: Albion Crew

#11 Post autor: Stg »

a ja jestem ciekaw, czy da się to zrobić tak, że generuje się najpierw tego 1bitowego wave'a (?) i później odgrywa i o ile to przyśpieszy w sensie ile zostanie wolnego procesora ?
Stg/Albion Crew

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#12 Post autor: booker »

I takie pytanie, Nitro.

Dlaczego przed odpaleniem programu SID jest na 0 (zero) a w trakcie odtwarzania oscylatory ustawione sa na fale pulse-width? Mozesz ustawić na inną?

Obrazek
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#13 Post autor: Nitro »

No tak pomyślałem. Albowiemwięc zaczynając strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w słuchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegoś na POKEYu daje zupełnie inną perspektywę. Wierz mi (ale nie musisz).
No tak, część Amigowców wychowanych na modułach SID'a nie trawi...
a ja jestem ciekaw, czy da się to zrobić tak, że generuje się najpierw tego 1bitowego wave'a (?) i później odgrywa i o ile to przyśpieszy w sensie ile zostanie wolnego procesora ?
Da radę, tylko proponuje zobaczyć pętle, mamy ok. 3-4 zapisy do $d418 na każdą linię. Między nimi można by zrobić dekompresję, bo dane są 1'o bitowe lub jakiś kod upchnąć. Ale aby jakość była dobra ekran musi być wyłączony, inaczej są artefakty, jakiś sample master musiałby się cyklowaniem bawić.

Dlaczego przed odpaleniem programu SID jest na 0 (zero) a w trakcie odtwarzania oscylatory ustawione sa na fale pulse-width? Mozesz ustawić na inną?
To jest software'owy digi boost, najlepszy jaki może być wg. autora arta z Commodore Hacking, którego ksywy zapomniałem.

k.

#14 Post autor: k. »

to niezła kooperacja z tego wyszła :) Oczywiście jak na 512B
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 19:04 przez k., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#15 Post autor: booker »

Nitro pisze:
No tak pomyślałem. Albowiemwięc zaczynając strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w słuchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegoś na POKEYu daje zupełnie inną perspektywę. Wierz mi (ale nie musisz).
No tak, część Amigowców wychowanych na modułach SID'a nie trawi..
To jest pół tego tematu :)
Drugie pól to pewna znajomość możliwości tych ukladow i obiektywna, niezabarwiona preferencjami ocena :)

No i najważniejsze: jak się już napisze coś na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalić na komie potem?
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1551
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#16 Post autor: Nitro »

No i najważniejsze: jak się już napisze coś na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalić na komie potem?
Aktualnie podsyłasz mi, a ja to wsadzam do playera. Ofcoz tylko i wyłącznie na silniku The Music Studio, innych nie zportowałem i nie zamierzam w najbliższej przyszłości z braku czasu.
Prog wygląda tak:
Obrazek
Obsługuje 6 silników.
Tutaj homepage:
http://freestuff.grok.co.uk/beepola/


edit:
Po odsłuchaniu w domku "Still Floateeng" cofam prawie wszystko co napisałem o jakimkolwiek przebijaniu SID'a przez beepera, aktualnie jesteśmy na zdecydowanie lepszej pozycji :)

Awatar użytkownika
booker
Posty: 1272
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:54
Grupa: MultiSyte Labz

#17 Post autor: booker »

Nitro pisze:
No i najważniejsze: jak się już napisze coś na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalić na komie potem?
Aktualnie podsyłasz mi, a ja to wsadzam do playera. Ofcoz tylko i wyłącznie na silniku The Music Studio, innych nie zportowałem i nie zamierzam w najbliższej przyszłości z braku czasu.
Aktualnie nic nie zrobie ale myślę się pobawi
ć.
Nie wystawisz kodu playera?

Nitro pisze: Po odsłuchaniu w domku "Still Floateeng" cofam prawie wszystko co napisałem o jakimkolwiek przebijaniu SID'a przez beepera, aktualnie jesteśmy na zdecydowanie lepszej pozycji :)
Gratuluję przebudzenia :)
Takibardzodługipodpissetuszczelecobyśmiałchwilkęoddechuaizadumymożeewentualniewkurtegozestraciłeśpółminutyżycianaczytanietekstuoniczym.

Awatar użytkownika
Raf
Posty: 584
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:30
Grupa: Vulture Design

#18 Post autor: Raf »

Nitro pisze:
No tak pomyślałem. Albowiemwięc zaczynając strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w słuchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegoś na POKEYu daje zupełnie inną perspektywę. Wierz mi (ale nie musisz).
No tak, część Amigowców wychowanych na modułach SID'a nie trawi...
amigowcy nie przyjmuja czesto do wiadomosci, ze sid jest 16bit oraz ze realna jakosc dzwieku z sida jest wyzsza niz przetwornikow pauli (wczoraj nawet live mialem do czynienia....). zaslepieni ludzie sa wszedzie ;) z reszta.. porownywanie syntezatora z DACem to pomylka po prostu.
Nitro pisze:
Tyle z marudzenia. Następnym razem, skoro to "nie używa SIDa" to ja poproszę 3 (słownie trzy) głosy syntezą oscylatorami SIDa + tą Twoją generowaną prockiem.
O, i będzie najs!
99% procka jest zajęte, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny, w porywach tą techniką myślę u nas można osiągnąć z 5 kanałów z racji słabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstała można wyciągnąć do 8'miu. I nie są to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dźwięku ta technika myślę spokojnie przebija SID'a ofcoz pomijając filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos ... f_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3
just listened.. bzyczy jak skurwysyn... no i co w tym takiego niezwyklego... leca akordy a nie arpeggio i to jedyna przewaga nad c64. Do SIDa temu daleko, ale sa ortodoksi ... spotkalem ludzi ktorzy mnie przekonuja ze pokey > sid, bo ma 4 chn oraz "czystszy, bardziej wyrazisty dzwiek". ktos kto ma speca moze sie i tym bedzie jarac ale nie wlasciciele c64 i sida ;)

ps. na pcspekaerze nawet sample odgrywali, tez 1bit... where the fuck is teh world first?

k.

#19 Post autor: k. »

Word FIRST to:
- procedura wymyślona nie przez NItro,
- instrumenty nie przez NItro,
- muza nie przez Nitro,
Zajebista kooperacja :) w 512 bajtach.
To takich word firstów można jebnąć na Sile5ię ze pińćset :)
PS. kiedyś to był wstyd wystawić na compo scana ;)

Awatar użytkownika
Ramos
Posty: 152
Rejestracja: 13 wrz 2008, 15:34
Grupa: Samar/HVSC Crew

#20 Post autor: Ramos »

World first tylko w tym, że napisał jako pierwszy player do odtwarzania muzy z beepra na C64 w opraciu o kod playera z ZX Spectrum. Trudno napisać muzykę na C64 muzykę na beeprze skoro go nasz komputer nie ma :) Szkoda tylko, że zżera ona tyle procka i ciężko ją będzie połączyć z SID'em. Ciekawy jestem jakby coś takiego brzmiało z SIDem, warto poeksperymentować.
- Ramos/Samar/HVSC Crew -

ODPOWIEDZ