Edytor obiektów 3d

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
viper
Posty: 19
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:23
Grupa: Lasser, Samar

Edytor obiektów 3d

#1 Post autor: viper »

Czy jest jakiś tool na pc do edycji był w 3d tak żeby można było później wyeksportować sobie wszystkie współrzędne ?

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

Re: Edytor obiektów 3d

#2 Post autor: splatterpunk »

viper pisze:Czy jest jakiś tool na pc do edycji był w 3d tak żeby można było później wyeksportować sobie wszystkie współrzędne ?
Pewnie coś by się znalazło, ale swojego czasu szukałem odpowiedniej
aplikacji i nie znalazłem chyba nic odpowiadającego moim potrzebom.

W związku z tym sam zrobiłem sobie coś takiego pod Processing.org.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#3 Post autor: Nitro »

Jutro spróbuję znaleźć i zamieścić kod z przykładem z mojego silnika 3D ładujący dowolne obiekty w formacie Lightwave - LWO.
Dużą zaletą takowego jest możliwość operowania na n-gonach zamiast na klasycznych trójkątach.

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

Re: Edytor obiektów 3d

#4 Post autor: comankh »

viper pisze:wszystkie
czyli które?;]

viper
Posty: 19
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:23
Grupa: Lasser, Samar

#5 Post autor: viper »

Wszystkie tj. i te widoczne i niewidoczne :)

Mi tylko chodzi o jakiś edytor
Przykładowo w swoich wektorach klasyczny sześcian mam zdefiniowany mniej więcej tak

Kod: Zaznacz cały

//dane scian szescianu

         //sciana1
         .byte 4//ilosc wierzcholkow
         .byte 0+1//kolor lini
         .byte 3,2,1,0//wierz
         //sciana2
         .byte 4
         .byte 0+1
         .byte 4,5,6,7
         //sciana3
         .byte 4
         .byte 1+1
         .byte 0,1,5,4
         //sciana4
         .byte 4
         .byte 2+1
         .byte 1,2,6,5
         //sciana5
         .byte 4
         .byte 1+1
         .byte 2,3,7,6
         //sciana6
         .byte 4
         .byte 2+1
         .byte 3,0,4,7

 //dane wierzcholkow szescianu
cubesrcx:
         .byte 50,256-50,256-50,50
         .byte 50,256-50,256-50,50
cubesrcy:
         .byte 50,50,256-50,256-50
         .byte 50,50,256-50,256-50
cubesrcz:
         .byte 50,50,50,50
         .byte 256-50,256-50,256-50
         .byte 256-50
Ogólnie to działa elegancko i nie ma z tym problemów ale żeby zdefiniować już sobie nawet jakieś litery to trochę trzeba się napracować a fajnie by było sobie coś opracować w jakimś edytorze i później tylko to zaciągnąć

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#6 Post autor: comankh »

a mapowanie i normalne to już fuj?:>

viper
Posty: 19
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:23
Grupa: Lasser, Samar

#7 Post autor: viper »

Całą definicję bryły mam zawartą w w/w strukturze :)
@Nitro: Możesz podać coś więcej o lighwave'ie Z tego co się zorientowałem to ten program jest płatny

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#8 Post autor: comankh »

30 dni trial.
gdzies w zamierzchych czasach tłumaczyłem format na pl chlopakom z amnesty. jak mocno chcesz to poszukam.

format to iff

viper
Posty: 19
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:23
Grupa: Lasser, Samar

#9 Post autor: viper »

Znalazłem coś takiego, chyba się nada
http://content.gpwiki.org/index.php/LWO

Za pośrednictwem tego forum chciałem się tylko zorientować w jaki sposób można sobie ułatwić definiowanie brył :)

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#10 Post autor: comankh »

na bank tłumaczyłem starsze.

do konwersji formatów - gdybyś potrzebował - polytrans, deep exploration (komercyjne)

viper
Posty: 19
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:23
Grupa: Lasser, Samar

#11 Post autor: viper »

Zastanawiam się którą wersję najlepiej wybrać jak potrzebuję programu tylko do prostej edycji brył w 3d tak żeby wygenerować sobie tylko

punkty
PNTS 96
-0.5 -0.5 -0.5
0.5 -0.5 -0.5
0.5 -0.5 0.5
-0.5 -0.5 0.5
-0.5 0.5 -0.5
0.5 0.5 -0.5
0.5 0.5 0.5
-0.5 0.5 0.5
i ściany
POLS 64
FACE
4 0 1 2 3
4 0 4 5 1
4 1 5 6 2
4 3 2 6 7
4 0 3 7 4
4 4 7 6 5

Na wiki jest tego tyle że głowa mała :)
http://www.lightwiki.com/wiki/LightWave_History

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#12 Post autor: comankh »

5.5, lekkie

ODPOWIEDZ