monitor i debuggowanie...

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
andrzejsliwa
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2011, 15:57
Kontakt:

monitor i debuggowanie...

#1 Post autor: andrzejsliwa »

Hej,

orientuje się może jak za pomocą monitora z RetroReplay ustawiac breakpointy i debuggowac kod?

znalazlem dokumentacje tutaj: http://ar.c64.org/wiki/CyberpunX_Replay ... Appendix_C

jest tam napisane ze breakpointy dzialaja tylko w trybie freeze monitora
wiec pewnie muszę znaleść informacje jak nacisnąć przycisk freeze na cartcie pod VICE'm? (ktos sie orientuje jak?)

mozecie podzielic się warsztatem? tzn jak debuggujecie/tracujecie kod? rozwiązujecie problemy?

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#2 Post autor: kotrobot »

Freezuje się chyba Alt+Z, jeżeli dobrze pamiętam.
Nie mogę teraz potwierdzić.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#3 Post autor: Nitro »

Hmm, a dlaczego nie monitor VICE? Ma o wiele szersze możliwości - wyświetla dużo tekstu, obsługuje labele, jest szybki, pozwala zrzucać/ładować pamięć z dysku, finalnie zapewnia komfortowe breakpointy oraz tracepointy.
Dokumentacja tutaj:
http://www.viceteam.org/vice_9.html

andrzejsliwa
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2011, 15:57
Kontakt:

#4 Post autor: andrzejsliwa »

Nitro pisze:Hmm, a dlaczego nie monitor VICE? Ma o wiele szersze możliwości - wyświetla dużo tekstu, obsługuje labele, jest szybki, pozwala zrzucać/ładować pamięć z dysku, finalnie zapewnia komfortowe breakpointy oraz tracepointy.
Dokumentacja tutaj:
http://www.viceteam.org/vice_9.html
to zależy... z jednej strony robię development na mac'u i testuje na vice
(kickass + make + vim, monitor vice podpinam na telnecie... bo domyslne kolory i czcionka monitora dobija)

z drugiej strony chce testować rownież na prawdziwym sprzęcie
(1541 Ultimate II z imagem carta RetroReplay).

w związku z tym nie chciałem się uzależniać od cross narzędzi... ale w sumie już jestem uzależniony bo używam kickass'a ;)

Thx Nitro za kierunek.

btw: nadal nie wiem jak zrobić catridge freeze na VICE pod mackiem (alt-z nie działa)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#5 Post autor: Nitro »

Imo jak nie jesteś crossbowem, to spokojnie możesz robić dev na emulatorach bez obaw, jedyny haczyk jaki mógłbym wskazać z moich doświadczeń to zbyt agresywne żyłowanie stacji - na emu się ładuje w 0.5s i po tym czasie robisz skok a w rzeczywistości na zjeżdżonych stacjach i dyskietkach będzie 0.6s i krach...
Do buildu i odpalania VICE'a od razu z etykietami używam takiej komendy:
java -jar kickass.jar %1 -showmem -vicesymbols -aom
C:\C64Dev\WinVICE-2.3-x64\x64.exe -moncommands %2 %3
%1 - ścieżka do zrodlo.asm
%2 - ścieżka do zrodlo.vs[labele generowane przez kickassa]
%3 - ścieżka do zrodlo.prg
W mon commands możesz sobie też dopisać rzecz jasna inne rzeczy niż labele, co pozwala na wiele arcyciekawych rzeczy.

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#6 Post autor: kotrobot »

Na Win ALT+Z działa bez problemów.
Nie wiem jaka jest kombinacja na Maku.

Obrazek
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#7 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

A jest w ogole alt na maku?
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#8 Post autor: splatterpunk »

..a ja to nigdy wcześniej nie debugowałem kodu i nie ustawiałem żadnych breakpointów (chyba, że nieświadomie).. no i co? można? można! ;)

Powodzenia!

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#9 Post autor: Nitro »

Ja nauczyłem się monitora przy linkingu, wtedy bardzo się przydał.

ODPOWIEDZ