Echo #17

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

Echo #17

#1 Post autor: wackee »

Znowu muszę reprezentować... bo nie ma komu ;)

"Echo #17" by Arise Design, jedyne polskie intro na Intro Creation Competition @CSDb.
http://csdb.dk/release/?id=125102

Można narzekać że wali kaką, zniosę.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

Re: Echo #17

#2 Post autor: bimber »

ja tam lubię taką minimalistyczną kakę - szacun ;)

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#3 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Ktos tu chyba nie ma co robic w weekendy i dlatego bierze udzial w tym calym csdb :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#4 Post autor: wegi »

No nie upwotować bo poleci z 10 jedynek a po rozwiązaniu konkursu zostaną wycofane - znamy to już

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#5 Post autor: wackee »

Sebaloz, zazdrościsz, że z czyichś weekendów związanych ze sceną wynika więcej niż tylko kac, zgaga po kebabie i debet na koncie z keszbekiem? ;)
OH NOES HE DIDN'T! ;)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#6 Post autor: joodas »

@Wackee: Czysta, ladna, minimalistyczna produkcja. Podoba mi sie. Przydalby sie jeszcze jakis wypelniacz pustej przestrzeni po prawej stronie jako wisienka na torcie;) Czekam na wiecej takich produkcji.

Ile czasu zajelo Ci zrobienie tego interka, od pomyslu, poprzez zrobienie muzyki, grafiki, kodowanie do finalnej kompilacji?

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#7 Post autor: comankh »

+1

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#8 Post autor: wackee »

joodas pisze:Ile czasu zajelo Ci zrobienie tego interka, od pomyslu, poprzez zrobienie muzyki, grafiki, kodowanie do finalnej kompilacji?
Generalnie wszystko zaczęło się od grafy z twarzą Richiego - pojedynczą. Na pomysł żeby taką grafę narysować wpadłem już dość dawno temu, bo takie minimalistyczne projekty mi leżą. Pikselować ją zacząłem w Paint Shop Pro 19 października, a ponieważ pikseluję co kilka dni i najczęściej nie dłużej niż kilka - kilkanaście minut, więc około 10 listopada miałem ją skończoną. Wtedy popatrzyłem na nią krytycznym okiem i stwierdziłem że jest nieco za pusto i wpadłem na pomysł z drugą, zmniejszoną kolumną. Ja już zrobiłem drugą to pomyślałem, że w sumie jako samotna grafa to nadal się nie broni, i wpadłem na pomysł żeby zrobić z tego intro.

Miałem wtedy na warsztacie jeszcze jedną koncepcję, ale warunek w compo jest żeby był scroll, więc ta druga koncepcja musiała upaść. Tutaj szybko przyszedł pomysł gdzie by mógł być scroll, oczywiście sztandarowym już fontem 5x5 px ;) no i skoro druga kolumna to cień/odbicie/echo, to pomyślałem żeby zrobić scroll shrinkowany w czasie rzeczywistym. Także koncept i cały layout był gotowy 13 listopada.

Potem długo nie działo się nic (zgodnie z zasadą że "mam jeszcze sporo czasu" :D). Pierwsze linijki kodu napisałem 20 listopada. Znowu, dłubiąc wieczorami po 1-2 godziny, działającą procedurkę scrolla i shrinkera miałem gotową 22 listopada i wtedy wysłałem pierwszy preview Bimbrowi do oceny. Znowu kilka dni przerwy :). 28 listopada wieczorem usiadłem i napisałem zaka w wersji beta (godzina czasu). Tego samego dnia około północy była gotowa wersja z muzyką, nadal bez fadein i fadeout.

29 listopada wieczorem usiadłem, popatrzyłem w źródłowkę na rozpiskę pamięci i stwierdziłem, że nie mam pomysłu na błyskotliwy fadein i fadeout, a mam jeszcze prawie połowę ($2000) wolnej pamięci ;) odpowiedź nasunęła się sama - zrobimy animkę na jednym charsecie, spokojnie miejsca jest na jakieś 7 klatek, jeżeli tylko zrobi się to "smart" :) Animacja obracanych prostokątów w Adobe Premiere zajęła mi jakieś 15 minut (mam już obcykane po Bibie 3 - tam jest takie przejście z "odlatującym" ekranem).

Zrobienie tego w sposób "mądry" polegało na tym, że przy 7 klatkach (tak naprawdę pięciu :D) obracane prostokąty są pod równiusieńkimi kątami (0, 15, 30, 45, 60, 75 i 90 stopni). Dzięki temu przy sprytnym ułożeniu ich w bitmapie do ich zobrazowania będzie potrzebna naprawdę minimalna ilość znaków. Ostatecznie jest 5 klatek zużywających ~40 znaków. Wymagało to oczywiście ręcznego narysowania klatek w oparciu o klatki które wypluło Premiere:

Obrazek

Jak widać różnice są znaczne, ale oko tego nie widzi :) Gotowe klatki skonwertowałem świetnym nowym edytorem od CRT - Pixcen, potem PicChar bo łyka kilka obrazków na raz. Kod był prosty więc jeszcze 29 listopada wieczorem miałem gotowy fade-in w postaci działającej animacji.

30 listopada miałem trochę wolnego czasu od rana, więc dopieściłem fadein, potem szybki fadeout, napisałem tekst scrolla, usiadłem i poprawiłem to co było do poprawienia w muzyce (wszystko razem jakieś 3 godziny). Wieczorem jeszcze raz usiadłem, zrobiłem gotową wersję exe, przygotowałem paczkę ze źródłami i wrzuciłem na csbd (około godziny). I to tyle.

Także generalnie ja raczej nie robię jednym ciągiem - moje projekty są mocno rozciągnięte w czasie i uzależnione od tego, jaką jego wolną ilością dysponuję - najczęściej wieczorami, jak syn już śpi, to coś dłubię. Taki sposób pracy nie jest zły, bo wymusza dobre dokumentowanie tego co się robi - stąd moje słynne już Excele i nawet dobrze opisane pliki źródłowe.

Co do wypełniacza po prawej stronie - no właśnie ja bym w życiu nic tam nie wrzucił :) bardzo często podoba mi się design i kompozycja ekranu oparte na asymetrii, a intra są bardzo wdzięcznym formatem pod tym względem. Ile można oglądać bujane logo na górze, scroll na dole? ;)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#9 Post autor: comankh »

a-ni-macja, a-ni-macja! ;]

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#10 Post autor: wackee »

W tym temacie do końca świata nic nie przebije wektorów made in Agony ;-)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 168
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#11 Post autor: Roody »

Z racji mojej profesji bardzo lubię taki dizajn.... praktisze kwadratisze! Bardzo mi się podoba! co do kompozycji to bardzo dobrze ,że nic nie dodałeś.....ludzie mają tendencje do upychania i przedobrzania.....tak trzymaj.. Git!

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#12 Post autor: comankh »

hehe powiedz (przypomnij) ktorych a bedzie ci dane.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#13 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

moze chodzi o niepublikowane foto-wektory skodowane przez Inco?
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#14 Post autor: wackee »

comankh pisze:hehe powiedz (przypomnij) ktorych a bedzie ci dane.
Tych jak najbardziej publikowanych z Pain oczywiście ;)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#15 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

Obrazek
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#16 Post autor: comankh »

hahaha musialem odgrzac i umarlem, to ze cztery klatki xD

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#17 Post autor: splatterpunk »

wackee pisze:Sebaloz, zazdrościsz, że z czyichś weekendów związanych ze sceną wynika więcej niż tylko kac, zgaga po kebabie i debet na koncie z keszbekiem? ;)
OH NOES HE DIDN'T! ;)
:lol: Cięta riposta :)

W sumie ja Ci Wacek zazdroszczę, że masz tyle energii twórczej,
no i że poza rodziną i pracą jeszcze tyle ogarniasz. Serio.

Mogę zapytać ile przeciętnie sypiasz na dobę?
Pytam, bo ostatnio poznałem w pracy bardzo życiowo aktywną osobę
której wystarczają normalnie 4h snu. Więc jestem ciekaw czy jest
jakaś korelacja pomiędzy tym ile człowiek śpi a tym jak twórcze/aktywne
życie prowadzi. Poważnie się pytam.

Ja to po robocie ściągam i oglądam seriale, głównie.

comankh
Posty: 1622
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#18 Post autor: comankh »

splatterpunk pisze: W sumie ja Ci Wacek zazdroszczę, że masz tyle energii twórczej,
no i że poza rodziną i pracą jeszcze tyle ogarniasz. Serio.
zeby jeszcze z razorpoint chcial live grac, o. ;]

ja sie bardzo ciesze jak widze ze nie wszyscy padli ofiarami tzw real life.

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#19 Post autor: bimber »

4-5h ought to be enough for anybody

DJ Gruby

#20 Post autor: DJ Gruby »

bimber pisze:4-5h ought to be enough for anybody
you people are insane :)

ODPOWIEDZ