Echo #17
Echo #17
Znowu muszę reprezentować... bo nie ma komu
"Echo #17" by Arise Design, jedyne polskie intro na Intro Creation Competition @CSDb.
http://csdb.dk/release/?id=125102
Można narzekać że wali kaką, zniosę.
"Echo #17" by Arise Design, jedyne polskie intro na Intro Creation Competition @CSDb.
http://csdb.dk/release/?id=125102
Można narzekać że wali kaką, zniosę.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.
Re: Echo #17
ja tam lubię taką minimalistyczną kakę - szacun
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
@Wackee: Czysta, ladna, minimalistyczna produkcja. Podoba mi sie. Przydalby sie jeszcze jakis wypelniacz pustej przestrzeni po prawej stronie jako wisienka na torcie;) Czekam na wiecej takich produkcji.
Ile czasu zajelo Ci zrobienie tego interka, od pomyslu, poprzez zrobienie muzyki, grafiki, kodowanie do finalnej kompilacji?
Ile czasu zajelo Ci zrobienie tego interka, od pomyslu, poprzez zrobienie muzyki, grafiki, kodowanie do finalnej kompilacji?
Generalnie wszystko zaczęło się od grafy z twarzą Richiego - pojedynczą. Na pomysł żeby taką grafę narysować wpadłem już dość dawno temu, bo takie minimalistyczne projekty mi leżą. Pikselować ją zacząłem w Paint Shop Pro 19 października, a ponieważ pikseluję co kilka dni i najczęściej nie dłużej niż kilka - kilkanaście minut, więc około 10 listopada miałem ją skończoną. Wtedy popatrzyłem na nią krytycznym okiem i stwierdziłem że jest nieco za pusto i wpadłem na pomysł z drugą, zmniejszoną kolumną. Ja już zrobiłem drugą to pomyślałem, że w sumie jako samotna grafa to nadal się nie broni, i wpadłem na pomysł żeby zrobić z tego intro.joodas pisze:Ile czasu zajelo Ci zrobienie tego interka, od pomyslu, poprzez zrobienie muzyki, grafiki, kodowanie do finalnej kompilacji?
Miałem wtedy na warsztacie jeszcze jedną koncepcję, ale warunek w compo jest żeby był scroll, więc ta druga koncepcja musiała upaść. Tutaj szybko przyszedł pomysł gdzie by mógł być scroll, oczywiście sztandarowym już fontem 5x5 px no i skoro druga kolumna to cień/odbicie/echo, to pomyślałem żeby zrobić scroll shrinkowany w czasie rzeczywistym. Także koncept i cały layout był gotowy 13 listopada.
Potem długo nie działo się nic (zgodnie z zasadą że "mam jeszcze sporo czasu" ). Pierwsze linijki kodu napisałem 20 listopada. Znowu, dłubiąc wieczorami po 1-2 godziny, działającą procedurkę scrolla i shrinkera miałem gotową 22 listopada i wtedy wysłałem pierwszy preview Bimbrowi do oceny. Znowu kilka dni przerwy . 28 listopada wieczorem usiadłem i napisałem zaka w wersji beta (godzina czasu). Tego samego dnia około północy była gotowa wersja z muzyką, nadal bez fadein i fadeout.
29 listopada wieczorem usiadłem, popatrzyłem w źródłowkę na rozpiskę pamięci i stwierdziłem, że nie mam pomysłu na błyskotliwy fadein i fadeout, a mam jeszcze prawie połowę ($2000) wolnej pamięci odpowiedź nasunęła się sama - zrobimy animkę na jednym charsecie, spokojnie miejsca jest na jakieś 7 klatek, jeżeli tylko zrobi się to "smart" Animacja obracanych prostokątów w Adobe Premiere zajęła mi jakieś 15 minut (mam już obcykane po Bibie 3 - tam jest takie przejście z "odlatującym" ekranem).
Zrobienie tego w sposób "mądry" polegało na tym, że przy 7 klatkach (tak naprawdę pięciu ) obracane prostokąty są pod równiusieńkimi kątami (0, 15, 30, 45, 60, 75 i 90 stopni). Dzięki temu przy sprytnym ułożeniu ich w bitmapie do ich zobrazowania będzie potrzebna naprawdę minimalna ilość znaków. Ostatecznie jest 5 klatek zużywających ~40 znaków. Wymagało to oczywiście ręcznego narysowania klatek w oparciu o klatki które wypluło Premiere:
Jak widać różnice są znaczne, ale oko tego nie widzi Gotowe klatki skonwertowałem świetnym nowym edytorem od CRT - Pixcen, potem PicChar bo łyka kilka obrazków na raz. Kod był prosty więc jeszcze 29 listopada wieczorem miałem gotowy fade-in w postaci działającej animacji.
30 listopada miałem trochę wolnego czasu od rana, więc dopieściłem fadein, potem szybki fadeout, napisałem tekst scrolla, usiadłem i poprawiłem to co było do poprawienia w muzyce (wszystko razem jakieś 3 godziny). Wieczorem jeszcze raz usiadłem, zrobiłem gotową wersję exe, przygotowałem paczkę ze źródłami i wrzuciłem na csbd (około godziny). I to tyle.
Także generalnie ja raczej nie robię jednym ciągiem - moje projekty są mocno rozciągnięte w czasie i uzależnione od tego, jaką jego wolną ilością dysponuję - najczęściej wieczorami, jak syn już śpi, to coś dłubię. Taki sposób pracy nie jest zły, bo wymusza dobre dokumentowanie tego co się robi - stąd moje słynne już Excele i nawet dobrze opisane pliki źródłowe.
Co do wypełniacza po prawej stronie - no właśnie ja bym w życiu nic tam nie wrzucił bardzo często podoba mi się design i kompozycja ekranu oparte na asymetrii, a intra są bardzo wdzięcznym formatem pod tym względem. Ile można oglądać bujane logo na górze, scroll na dole?
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3949
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
-
- Posty: 1457
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04
Cięta ripostawackee pisze:Sebaloz, zazdrościsz, że z czyichś weekendów związanych ze sceną wynika więcej niż tylko kac, zgaga po kebabie i debet na koncie z keszbekiem?
OH NOES HE DIDN'T!
W sumie ja Ci Wacek zazdroszczę, że masz tyle energii twórczej,
no i że poza rodziną i pracą jeszcze tyle ogarniasz. Serio.
Mogę zapytać ile przeciętnie sypiasz na dobę?
Pytam, bo ostatnio poznałem w pracy bardzo życiowo aktywną osobę
której wystarczają normalnie 4h snu. Więc jestem ciekaw czy jest
jakaś korelacja pomiędzy tym ile człowiek śpi a tym jak twórcze/aktywne
życie prowadzi. Poważnie się pytam.
Ja to po robocie ściągam i oglądam seriale, głównie.