Turbo Assembler - kilka pytan :)

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ultimion
Posty: 18
Rejestracja: 06 paź 2010, 01:38
Grupa: Deuter / Caution
Kontakt:

Turbo Assembler - kilka pytan :)

#1 Post autor: Ultimion »

Sluchajcie mam takie pytanko ... jest obecnie jakis fajny turbo assembler na C64 ktory uwzglednia rozkazy niepublikowane ? wiem, ze kiedys byl , ale nie moge tego znalezc , po 2 zawsze z tym turbo assemblerem byl jakis problem ... zrodlo zajmowalo duzo miejsa i to byl dla mnie problem.. moze teraz jest jakis cartridge ktory ma w sobie turbo assembler a zrodlo ma w swojej pamieci ram nie zajmujac przy tym pamieci C64 ?

a moze jest takie cudo na emulator C64 na PC.

dajcie jakies info w tej sprawie :)

mam ochote sobie pokodowac :)

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#2 Post autor: wegi »

Najbardziej ceniony crossplatformowy jest kickassembler slammera ja używam tasma pecetowego - jego paczkę gotową do działania i kompilacji zapodał skull do CA-FAN - poczytaj CA-FAN bo był tam też art. skulla o crossplatformach... nie pamietam jaki numer. Da się to powiązać z emulatorem... cuda na kiju przy którym obsługa niepublików to mały bedzio... kickassemblera powiążesz nawet z VICe do debugu...

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#3 Post autor: wackee »

Jest crossassembler 100% compatybilny z Turbo Assemblerem. Nazywa się TMPx. Source edytujesz sobie w dowolnym edytorze tekstowym. Używam i polecam.
http://style64.org/release/tmpx-v1.0-style
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
Ultimion
Posty: 18
Rejestracja: 06 paź 2010, 01:38
Grupa: Deuter / Caution
Kontakt:

#4 Post autor: Ultimion »

chyba sie nie zrozumielismy :) albo ja czegos nie rozumiem :)

mi chodzi o tools na C64 lub na emulator c64 na pc ...czyli defakto mam dostep do turboassemblera i do monitora :) a tutaj chyba Wam chodzi o jakis kompilator , ktory kompiluje plik tekstowy do bliku bin czy jakos tak .... i co dalej z takim plikiem ???

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#5 Post autor: wackee »

Jak masz pisać pod emulatorem, to może lepiej od razu pisać crossowo, tzn. edytujesz źródło w edytorze na pc, wciskasz F5 - program kompiluje Ci to do pliku PRG który automatem odpala się w Vice.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
Ultimion
Posty: 18
Rejestracja: 06 paź 2010, 01:38
Grupa: Deuter / Caution
Kontakt:

#6 Post autor: Ultimion »

No w sumie tak mozna ... a jak zrobic odwrotnie ...tzn znalazlem dyskietki okolo 30 z moimi zrodlami do roznych rzeczy .... i teraz chcialbym ewentualnie sobie poprzypominac co i po co bylo ... uruchomic ... zapisac na nowo ... niestety mam all na dyskietkach. :( po 2 mam swoje demo na C64 "Deuter megedemo" niestety nie mozna odczytac wszystkich czesci :( mam ochote j odrestaurowac, naprawic i upublicznic bardziej :)

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#7 Post autor: wegi »

Dyskietki trzeba zaczytać na PC do formatu d64. Na stronie style znajdziesz i konwerter tasmowych sourców. Kopiować dyskietki najtaniej kabelkiem a najprościej i w miarę tanio zrzucać je na sdcart w sd2iec - pewnie jeszcze nie wiesz, to taki niepełny emulator driva na atmedze - jak robisz samemu pewnie 50zł Ci starczy. Możesz też zakupić (pewnie tak będzie) taki super emulator driva w cartridge co się 1541U nazywa - emuluje sprzętowo wg mnie ponad 99% driva, REU do 16MB i dowolny cart za jedyne 150 euro. Póki co możesz zaprosić kumpla co ma sd2iec albo 1541U i pokopiować dyskietki na d64. Jeżeli rzucisz się na sd2iec z allegro to zobaczysz, że z czasem wtapiasz kasę na dodatki równą 1541U - jak zsumujesz actiona, sd2iec, reu - to Ci wyjdzie, że można to mieć za te same pieniądze w jednym małym pudełku... Pisząc na PC nie masz ograniczeń pamięciowych Twój skompilowany program może mieć niemal 64KB i kompilacja nie przykrywa turboassembelra... W emulatorach poziom emulacji jest bardzo zbliżony ideału, masz możliwość pracy krokowej, obserwacji rejestrów, breakpointy, watchpointy - dojdziesz z czasem

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#8 Post autor: wackee »

Mogę pomóc w przerzuceniu tych dysków.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#9 Post autor: kenji »

Wegi pisał o jednym środowisku programistycznym, ja natomiast zachęcam Cię do zabawy z tandemem Crimson Editor+KickAssembler+Vice

tutaj znajdziesz opis jak to coś poprawnie zainstalować

http://www.c64scene.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30


szukaj postu Nitra z załącznikiem.
. : dream : .
Boom!

jericho
Posty: 229
Rejestracja: 12 sie 2010, 18:52
Grupa: Draco Tropyx WST

#10 Post autor: jericho »

Jak chcesz to robić na komciu to ściągnij sobie TASM PACK z csdb.dk. A żeby źródłówki nie zjadały całej pamięci zmontuj sobie +60K do C64 i odpal TASMA +60k. W jednym banku masz źródła a w drugim normalnie działasz.
Nie jestem koderem i nie mam pojęcia o czym piszę:) ale wiem że tak można! Są cartridge z Tasmem też bo nawet w 1541U-2 jest taki wbudowany więc pewnie .crt albo .bin z niego gdzieś na sieci leży. Chłopaki, ktoś koduje jeszcze na C64 czy wszyscy swoje dema piszą na PC?
Bee boozed together in Comaland!!!

Awatar użytkownika
kenji
Posty: 914
Rejestracja: 06 wrz 2009, 20:58
Grupa: Dream

#11 Post autor: kenji »

Na pewno koduje V12/Tropyx; A i Wacek dopiero niedawno się przesiadł z monitora na crossplatformę.
. : dream : .
Boom!

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#12 Post autor: skull »

Myślę, że za dużo żeście rzucili "na raz".

A tak w skrócie:
1) na oryginalnym C64 kodują już tylko wyjątki
2) na PC koduje się tak samo +właściwości edytorów PC, czyli wygodniej, szybciej, dokładniej i bez limitów (powstała też cała masa toolsów).
3) na początek proponuję ten zestaw : http://ca-fan.pl/numer-6-ca-fan/
i plik CAFan 06 C64
jest tam "crossasember" który łyka także źródła z starego turboassemblera- a, wystarczy jest przerobić na format tekstowy

...liczy się tylko efekt, a ten odpalisz już na prawdziwym c64.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#13 Post autor: wackee »

A tu przykładowe źródła ;)
http://csdb.dk/release/index.php?id=114400
Plik z "SOURCES" w tytule.
Na bazie takiego prostego pliku możesz sobie zobaczyć o co chodzi.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 169
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#14 Post autor: Roody »

Chłopaki o co cho z tym zestawem Skulla .
Jak wrzucam swoje dawne źródła z TA to wyskakuje mi taki bład:

(**Fatal**) Line too long

Nie kumam jakie linie są za długie.
Na prawdziwym sprzęcie i TA źródła chodzą.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#15 Post autor: wackee »

Musisz przerobić pliki z TA (SEQ) na pliki tekstowe.
TMPView ze strony Style na przykład.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 169
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#16 Post autor: Roody »

Dzięki!

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 169
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#17 Post autor: Roody »

Jak się obsługuje tego TMPview . wyskakuje mi czarne okno a nie ma żadnego helpa. Dzięki z góry!

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1609
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#18 Post autor: wackee »

Kod: Zaznacz cały

TMPview v1.3 [r911; 2012-04-29 13:48:36]; (c) Style 2006-2012
usage: TMPview [-options] -i infile [-o outfile]

 -h/--help             Show this help text, then exit
 -?/--usage            Show a short usage message, then exit
   /--version          Show version number with credits, then exit
 -i/--in <file>        Input is read from the file
 -o/--out <file>       Output is written to the file
 -O/--omit-source      Suppress source listing in output
 -b/--byte-dec         Convert string/char literals to .byte decimal notation
 -B/--byte-hex         Convert string/char literals to .byte hex notation
 -W/--byte-columns <c> Set columns for converted .byte lines (default 6)
 -S/--screen           Convert strings w/ all values less than 64 to .screen
 -t/--unnamed-hex      Output un-named bastext tokens using hex notation
   /--petscii-dec      Convert all petscii-only characters to bastext decimal notation
 -T/--petscii-hex      Convert all petscii-only characters to bastext hex notation
 -I/--id               Suppress all output except binary identifier
 -l/--list-labels      List all labels after the source listing
 -n/--line-numbers     Preceed each source line with a line number
 -w/--tab-width <w>    Set source tab column (default to setting in input file)
 -s/--stats            Display summarized statistics before the source listing
 -z/--stats-detail     Display detailed statistics after the source listing
 -Z/--stats-wild       Display wild statistics after the source listing
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#19 Post autor: skull »

ten tmpview jest w tej paczce w katalogu tools
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
Roody
Posty: 169
Rejestracja: 26 sie 2009, 18:14
Grupa: sabat

#20 Post autor: Roody »

Dzieki jeszcze raz.
Ja po prostu słabo kumam PC'ty zatrzymałem sie w 8bit i jakieś CMD i pliki bat to nie dla mnie. ale ok. juz rozkminiłem ...chyba...

ODPOWIEDZ