Turbo Assembler - kilka pytan :)
Turbo Assembler - kilka pytan :)
Sluchajcie mam takie pytanko ... jest obecnie jakis fajny turbo assembler na C64 ktory uwzglednia rozkazy niepublikowane ? wiem, ze kiedys byl , ale nie moge tego znalezc , po 2 zawsze z tym turbo assemblerem byl jakis problem ... zrodlo zajmowalo duzo miejsa i to byl dla mnie problem.. moze teraz jest jakis cartridge ktory ma w sobie turbo assembler a zrodlo ma w swojej pamieci ram nie zajmujac przy tym pamieci C64 ?
a moze jest takie cudo na emulator C64 na PC.
dajcie jakies info w tej sprawie
mam ochote sobie pokodowac
a moze jest takie cudo na emulator C64 na PC.
dajcie jakies info w tej sprawie
mam ochote sobie pokodowac
Najbardziej ceniony crossplatformowy jest kickassembler slammera ja używam tasma pecetowego - jego paczkę gotową do działania i kompilacji zapodał skull do CA-FAN - poczytaj CA-FAN bo był tam też art. skulla o crossplatformach... nie pamietam jaki numer. Da się to powiązać z emulatorem... cuda na kiju przy którym obsługa niepublików to mały bedzio... kickassemblera powiążesz nawet z VICe do debugu...
Jest crossassembler 100% compatybilny z Turbo Assemblerem. Nazywa się TMPx. Source edytujesz sobie w dowolnym edytorze tekstowym. Używam i polecam.
http://style64.org/release/tmpx-v1.0-style
http://style64.org/release/tmpx-v1.0-style
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.
chyba sie nie zrozumielismy albo ja czegos nie rozumiem
mi chodzi o tools na C64 lub na emulator c64 na pc ...czyli defakto mam dostep do turboassemblera i do monitora a tutaj chyba Wam chodzi o jakis kompilator , ktory kompiluje plik tekstowy do bliku bin czy jakos tak .... i co dalej z takim plikiem ???
mi chodzi o tools na C64 lub na emulator c64 na pc ...czyli defakto mam dostep do turboassemblera i do monitora a tutaj chyba Wam chodzi o jakis kompilator , ktory kompiluje plik tekstowy do bliku bin czy jakos tak .... i co dalej z takim plikiem ???
No w sumie tak mozna ... a jak zrobic odwrotnie ...tzn znalazlem dyskietki okolo 30 z moimi zrodlami do roznych rzeczy .... i teraz chcialbym ewentualnie sobie poprzypominac co i po co bylo ... uruchomic ... zapisac na nowo ... niestety mam all na dyskietkach. po 2 mam swoje demo na C64 "Deuter megedemo" niestety nie mozna odczytac wszystkich czesci mam ochote j odrestaurowac, naprawic i upublicznic bardziej
Dyskietki trzeba zaczytać na PC do formatu d64. Na stronie style znajdziesz i konwerter tasmowych sourców. Kopiować dyskietki najtaniej kabelkiem a najprościej i w miarę tanio zrzucać je na sdcart w sd2iec - pewnie jeszcze nie wiesz, to taki niepełny emulator driva na atmedze - jak robisz samemu pewnie 50zł Ci starczy. Możesz też zakupić (pewnie tak będzie) taki super emulator driva w cartridge co się 1541U nazywa - emuluje sprzętowo wg mnie ponad 99% driva, REU do 16MB i dowolny cart za jedyne 150 euro. Póki co możesz zaprosić kumpla co ma sd2iec albo 1541U i pokopiować dyskietki na d64. Jeżeli rzucisz się na sd2iec z allegro to zobaczysz, że z czasem wtapiasz kasę na dodatki równą 1541U - jak zsumujesz actiona, sd2iec, reu - to Ci wyjdzie, że można to mieć za te same pieniądze w jednym małym pudełku... Pisząc na PC nie masz ograniczeń pamięciowych Twój skompilowany program może mieć niemal 64KB i kompilacja nie przykrywa turboassembelra... W emulatorach poziom emulacji jest bardzo zbliżony ideału, masz możliwość pracy krokowej, obserwacji rejestrów, breakpointy, watchpointy - dojdziesz z czasem
Wegi pisał o jednym środowisku programistycznym, ja natomiast zachęcam Cię do zabawy z tandemem Crimson Editor+KickAssembler+Vice
tutaj znajdziesz opis jak to coś poprawnie zainstalować
http://www.c64scene.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30
szukaj postu Nitra z załącznikiem.
tutaj znajdziesz opis jak to coś poprawnie zainstalować
http://www.c64scene.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30
szukaj postu Nitra z załącznikiem.
. : dream : .
Boom!
Boom!
Jak chcesz to robić na komciu to ściągnij sobie TASM PACK z csdb.dk. A żeby źródłówki nie zjadały całej pamięci zmontuj sobie +60K do C64 i odpal TASMA +60k. W jednym banku masz źródła a w drugim normalnie działasz.
Nie jestem koderem i nie mam pojęcia o czym piszę:) ale wiem że tak można! Są cartridge z Tasmem też bo nawet w 1541U-2 jest taki wbudowany więc pewnie .crt albo .bin z niego gdzieś na sieci leży. Chłopaki, ktoś koduje jeszcze na C64 czy wszyscy swoje dema piszą na PC?
Nie jestem koderem i nie mam pojęcia o czym piszę:) ale wiem że tak można! Są cartridge z Tasmem też bo nawet w 1541U-2 jest taki wbudowany więc pewnie .crt albo .bin z niego gdzieś na sieci leży. Chłopaki, ktoś koduje jeszcze na C64 czy wszyscy swoje dema piszą na PC?
Bee boozed together in Comaland!!!
Myślę, że za dużo żeście rzucili "na raz".
A tak w skrócie:
1) na oryginalnym C64 kodują już tylko wyjątki
2) na PC koduje się tak samo +właściwości edytorów PC, czyli wygodniej, szybciej, dokładniej i bez limitów (powstała też cała masa toolsów).
3) na początek proponuję ten zestaw : http://ca-fan.pl/numer-6-ca-fan/
i plik CAFan 06 C64
jest tam "crossasember" który łyka także źródła z starego turboassemblera- a, wystarczy jest przerobić na format tekstowy
...liczy się tylko efekt, a ten odpalisz już na prawdziwym c64.
A tak w skrócie:
1) na oryginalnym C64 kodują już tylko wyjątki
2) na PC koduje się tak samo +właściwości edytorów PC, czyli wygodniej, szybciej, dokładniej i bez limitów (powstała też cała masa toolsów).
3) na początek proponuję ten zestaw : http://ca-fan.pl/numer-6-ca-fan/
i plik CAFan 06 C64
jest tam "crossasember" który łyka także źródła z starego turboassemblera- a, wystarczy jest przerobić na format tekstowy
...liczy się tylko efekt, a ten odpalisz już na prawdziwym c64.
Bo pecet to zwykły banan...
A tu przykładowe źródła
http://csdb.dk/release/index.php?id=114400
Plik z "SOURCES" w tytule.
Na bazie takiego prostego pliku możesz sobie zobaczyć o co chodzi.
http://csdb.dk/release/index.php?id=114400
Plik z "SOURCES" w tytule.
Na bazie takiego prostego pliku możesz sobie zobaczyć o co chodzi.
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.
Kod: Zaznacz cały
TMPview v1.3 [r911; 2012-04-29 13:48:36]; (c) Style 2006-2012
usage: TMPview [-options] -i infile [-o outfile]
-h/--help Show this help text, then exit
-?/--usage Show a short usage message, then exit
/--version Show version number with credits, then exit
-i/--in <file> Input is read from the file
-o/--out <file> Output is written to the file
-O/--omit-source Suppress source listing in output
-b/--byte-dec Convert string/char literals to .byte decimal notation
-B/--byte-hex Convert string/char literals to .byte hex notation
-W/--byte-columns <c> Set columns for converted .byte lines (default 6)
-S/--screen Convert strings w/ all values less than 64 to .screen
-t/--unnamed-hex Output un-named bastext tokens using hex notation
/--petscii-dec Convert all petscii-only characters to bastext decimal notation
-T/--petscii-hex Convert all petscii-only characters to bastext hex notation
-I/--id Suppress all output except binary identifier
-l/--list-labels List all labels after the source listing
-n/--line-numbers Preceed each source line with a line number
-w/--tab-width <w> Set source tab column (default to setting in input file)
-s/--stats Display summarized statistics before the source listing
-z/--stats-detail Display detailed statistics after the source listing
-Z/--stats-wild Display wild statistics after the source listing
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.