Hires i $D016
Hires i $D016
1. http://csdb.dk/release/index.php?id=106628
2. http://csdb.dk/release/?id=104802
odpalcie to sobie bez zmieniania $d016... (np w monitorze RR albo AR)
jak oni to pixlują?
pomijam tutaj fakt że oba obrazki są zaje... bo bardziej tym razem interesuje mnie sposób.
2. http://csdb.dk/release/?id=104802
odpalcie to sobie bez zmieniania $d016... (np w monitorze RR albo AR)
jak oni to pixlują?
pomijam tutaj fakt że oba obrazki są zaje... bo bardziej tym razem interesuje mnie sposób.
c64portal.pl, retronavigator.com
ad a)
jak konwertują? próbowałem sobie wyobrazić jak to pixlować np w timanthesie. tzn prostopadle od góry do dołu wyobrażając sobie że to będzie pod kątem 45 ?
ad b)
no tak to ma sens, ale nie umiem sobie wyobrazić jako kosmicznie zakręcone jest pixlowanie w tym i jaką trzeba mieć wyobraźnię.
jak konwertują? próbowałem sobie wyobrazić jak to pixlować np w timanthesie. tzn prostopadle od góry do dołu wyobrażając sobie że to będzie pod kątem 45 ?
ad b)
no tak to ma sens, ale nie umiem sobie wyobrazić jako kosmicznie zakręcone jest pixlowanie w tym i jaką trzeba mieć wyobraźnię.
c64portal.pl, retronavigator.com
Ale co w sumie daje "wizualnie" przesunięcie co każdą linię o jeden piksel (poza "schodkowaniem")?
Podmieniłem $d016 na $d020 i dalej nie rozumiem idei.
http://csdb.dk/release/?id=4511 - tu rozumiem i to widać, natomiast w tych obrazkach?
Podmieniłem $d016 na $d020 i dalej nie rozumiem idei.
http://csdb.dk/release/?id=4511 - tu rozumiem i to widać, natomiast w tych obrazkach?
Była ciemna, burzliwa noc.
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3962
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Daje mozliwosc uzycia 4 kolorow w hiresowym bloku 8x8. Jak ktos w bloku 8x8 chcial trzeci kolor dorzucic to dodawal sprajty.pajda pisze:Ale co w sumie daje "wizualnie" przesunięcie co każdą linię o jeden piksel (poza "schodkowaniem")?
A linie niekoniecznie trzeba przesuwac o jeden pixel, mi by sie podobalo rysowanie w hires unrestricted tak jak do nufli, a potem konwerter ktory robilby konwersje do hires d016, ale z dodana tabelka do d016, zeby ekran przesuwal sie o kilka pixeli w prawo lub w lewo w zaleznosci co daloby lepszy efekt.
Teraz czas na multicolor d016, a potem nufli d016
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
zdaje się że można rysować normalnie jak w hiresie (potem konwersja linii na "schodki")- problem to dopiero późniejsze kolorowanie - tu raczej bez toola sie nie obędzie.
a kombinować jeszcze można:
np jedna linia hires, druga multi
albo multi z co drugą linią przesuniętą o jeden hiresowy piksel
i jeszcze + sprites
itd.
a kombinować jeszcze można:
np jedna linia hires, druga multi
albo multi z co drugą linią przesuniętą o jeden hiresowy piksel
i jeszcze + sprites
itd.
Bo pecet to zwykły banan...
@seba: no nie, z NUFLI na $d016 to nie taka prosta sprawa bo cykli niemat na ustawke $d016. Redcrab dobrze dobral dynamike rynuku by mu sie to pod katem zjezdzalo. Ogolnie to jest hardkor ale ciesza mnie taki proby
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD
http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net
- Sebaloz/Lepsi.De
- Posty: 3962
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02
Albo jedna linia interlace, druga linia bez interlace tylko przesuwanie na d016.skull pisze:a kombinować jeszcze można:
np jedna linia hires, druga multi
No ale w nufli ujawnili na koncu, ze mozna bylo zmieniac chyba kolor sprajtow co linie a nie co dwie, ale nie chcieli juz zmieniac wszystkich procedur, wiec moze by tak w te wolne cykle dac przesuniecie d016 co druga linie.Digger pisze:@seba: no nie, z NUFLI na $d016 to nie taka prosta sprawa bo cykli niemat na ustawke $d016
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore
Socjopatyczna Legia Commodore
Nie, pixlujesz normalnie, wiedząc, że masz troche inne ograniczenia w hiresie. Potem konwert, patrzysz czy działa, jak nie to korekta.carrion pisze:ad a)
jak konwertują? próbowałem sobie wyobrazić jak to pixlować np w timanthesie. tzn prostopadle od góry do dołu wyobrażając sobie że to będzie pod kątem 45 ?
A jak w NUFLI robisz?
Jakbyś miał edytor, gdzie masz na raz podgląd na pół ekranu a na dole siatka z zoomem to byś mógł pixlowac patrząc bardziej na podgląd zamiast na siatkę i tyle.carrion pisze: ad b)
no tak to ma sens, ale nie umiem sobie wyobrazić jako kosmicznie zakręcone jest pixlowanie w tym i jaką trzeba mieć wyobraźnię.
Nie mówie, że łatwe ale kiedyś Jetboy robił mi logo we fli, gdzie atrybuty miały się zmieniać do 2ga linijke w normalnym fligrafie i dał radę
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?