Hires i $D016

Dział przeznaczony na pogaduszki o naszej wspaniałej scenie.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

Hires i $D016

#1 Post autor: carrion »

1. http://csdb.dk/release/index.php?id=106628
2. http://csdb.dk/release/?id=104802

odpalcie to sobie bez zmieniania $d016... (np w monitorze RR albo AR)
jak oni to pixlują?
pomijam tutaj fakt że oba obrazki są zaje... bo bardziej tym razem interesuje mnie sposób.
c64portal.pl, retronavigator.com

brush
Posty: 261
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

#2 Post autor: brush »

Są 2 opcje:

a) konwertują
b) przerobili ktorys z edytorów na c64 że procka do wyświetlania robi te "schodki" na d016. cały edytor bez zmian tylko podgląd zmieniony.
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#3 Post autor: carrion »

ad a)
jak konwertują? próbowałem sobie wyobrazić jak to pixlować np w timanthesie. tzn prostopadle od góry do dołu wyobrażając sobie że to będzie pod kątem 45 ?

ad b)
no tak to ma sens, ale nie umiem sobie wyobrazić jako kosmicznie zakręcone jest pixlowanie w tym i jaką trzeba mieć wyobraźnię.
c64portal.pl, retronavigator.com

kotrobot
Posty: 2381
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: ŁYSI

#4 Post autor: kotrobot »

A mnie zachwyca to, że w 2012 można jeszcze wymyślić coś nowego.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
pajda
Posty: 341
Rejestracja: 20 wrz 2008, 03:42
Grupa: faith des16n
Kontakt:

#5 Post autor: pajda »

Ale co w sumie daje "wizualnie" przesunięcie co każdą linię o jeden piksel (poza "schodkowaniem")?
Podmieniłem $d016 na $d020 i dalej nie rozumiem idei.

http://csdb.dk/release/?id=4511 - tu rozumiem i to widać, natomiast w tych obrazkach?
Była ciemna, burzliwa noc.

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#6 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

pajda pisze:Ale co w sumie daje "wizualnie" przesunięcie co każdą linię o jeden piksel (poza "schodkowaniem")?
Daje mozliwosc uzycia 4 kolorow w hiresowym bloku 8x8. Jak ktos w bloku 8x8 chcial trzeci kolor dorzucic to dodawal sprajty.
Obrazek

A linie niekoniecznie trzeba przesuwac o jeden pixel, mi by sie podobalo rysowanie w hires unrestricted tak jak do nufli, a potem konwerter ktory robilby konwersje do hires d016, ale z dodana tabelka do d016, zeby ekran przesuwal sie o kilka pixeli w prawo lub w lewo w zaleznosci co daloby lepszy efekt.
Obrazek

Teraz czas na multicolor d016, a potem nufli d016 :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#7 Post autor: skull »

zdaje się że można rysować normalnie jak w hiresie (potem konwersja linii na "schodki")- problem to dopiero późniejsze kolorowanie - tu raczej bez toola sie nie obędzie.

a kombinować jeszcze można:
np jedna linia hires, druga multi
albo multi z co drugą linią przesuniętą o jeden hiresowy piksel
i jeszcze + sprites
itd.
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2351
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#8 Post autor: carrion »

redcrab na csdb trochę odpowiedział jak....
ale i tak szacun bo brzmi to kozacko.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#9 Post autor: Digger »

@seba: no nie, z NUFLI na $d016 to nie taka prosta sprawa bo cykli niemat na ustawke $d016. Redcrab dobrze dobral dynamike rynuku by mu sie to pod katem zjezdzalo. Ogolnie to jest hardkor ale ciesza mnie taki proby :)
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3962
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#10 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

skull pisze:a kombinować jeszcze można:
np jedna linia hires, druga multi
Albo jedna linia interlace, druga linia bez interlace tylko przesuwanie na d016.
Digger pisze:@seba: no nie, z NUFLI na $d016 to nie taka prosta sprawa bo cykli niemat na ustawke $d016
No ale w nufli ujawnili na koncu, ze mozna bylo zmieniac chyba kolor sprajtow co linie a nie co dwie, ale nie chcieli juz zmieniac wszystkich procedur, wiec moze by tak w te wolne cykle dac przesuniecie d016 co druga linie.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

brush
Posty: 261
Rejestracja: 20 kwie 2009, 10:32
Grupa: Elysium

#11 Post autor: brush »

carrion pisze:ad a)
jak konwertują? próbowałem sobie wyobrazić jak to pixlować np w timanthesie. tzn prostopadle od góry do dołu wyobrażając sobie że to będzie pod kątem 45 ?
Nie, pixlujesz normalnie, wiedząc, że masz troche inne ograniczenia w hiresie. Potem konwert, patrzysz czy działa, jak nie to korekta.
A jak w NUFLI robisz? :)


carrion pisze: ad b)
no tak to ma sens, ale nie umiem sobie wyobrazić jako kosmicznie zakręcone jest pixlowanie w tym i jaką trzeba mieć wyobraźnię.
Jakbyś miał edytor, gdzie masz na raz podgląd na pół ekranu a na dole siatka z zoomem to byś mógł pixlowac patrząc bardziej na podgląd zamiast na siatkę i tyle.
Nie mówie, że łatwe ale kiedyś Jetboy robił mi logo we fli, gdzie atrybuty miały się zmieniać do 2ga linijke w normalnym fligrafie i dał radę :)
Elysium vs Arise. Czym byłoby dobro bez zła?

Awatar użytkownika
at0mic
Posty: 82
Rejestracja: 02 gru 2011, 14:55

#12 Post autor: at0mic »

świetne te grafiki - dzięki za wytłumaczenie o co chodzi

Obrazek

z rysunku by wynikało że przesunięcie $D016 jest w każdej linii zmieniane o jeden w tym samym kierunku...

Czy to nie jest tak że rysowane jest na PC i konwertowane jakimś własnym nieopublikowanym/opublikowanym narzędziem?
At0mic

ODPOWIEDZ