Strona 3 z 4

: 06 lis 2008, 16:26
autor: skull
@Nitro : właśnie tak robię, ale nie działa.

Rozmiar emblematu musi być większy niż 0 kB i mniejszy niż

Błąd wysyłania załącznika (nie można skopiować do określonego katalogu: ./files/zima_213.jpg, skontaktuj się z administratorem forum.

: 06 lis 2008, 17:04
autor: Nitro
Rzeczywiście, zupełnie zapomniałem o ustawieniu CHMOD'ów przy przeprowadzce forum na nowy serwer, thx za zwrócenie uwagi.
Już wszystko powinno działać.

: 06 lis 2008, 17:37
autor: skull
teraz działa

: 06 lis 2008, 18:45
autor: Nitro
Wygląda super, jakby żywcem przeniesiony z NES'a, pytanie brzmi jak to wszystko stoi od wewnątrz, co chodzi, a co jest do zrobienia?

: 06 lis 2008, 20:43
autor: fenek
-> Skull: czy możesz jeszcze raz podac link bo ja nic nie widze ?
edit: ok obrazek sie dlugo ladowal :)
Czy jest piec ludzikow czy ten frontem stojacy to "ikonka" czy jeden
jest/ma byc sterowany przez c-64 ???

: 06 lis 2008, 21:37
autor: skull
No więc, od wewnątrz to stoi całkiem nieźle (przynajmniej tak mi się wydaje) to co jest przedstawione na screen-ie to rozgrywka w trybie multiplayer i w zasadzie oprócz poprawienia paru drobnych błędów jest już ukończona. Jest oczywiście też zaimplementowana cała masa efektów, których oczywiście na statycznym obrazie ciężko pokazać.
Elementem który ewentualnie dodałbym do tego trybu to sztuczna inteligencja graczy sterowanych przez komputer. W tej chwili rozgrwka może się toczyć tylko przy udziale ludzi (2 joy-e normalne + 2 z CGA adapter Protovision [Bombmania] + klawiatura ).
Oczywiście liczbę graczy się ustala (max 5).
@Fenek - to wszystko są sprite graczy, dwuwarstwowe jak widać. Wszystko działa fajnie (multiplekser) do puki wszyscy nie staną w jednym wierszu (w sumie musiałoby być 10 sprite, a c64 ma tylko 8), wtedy się włącza tryb który nazwałem semi-interlace i działa to tak, że co 5 ramkę któryś z graczy znika na jedną ramkę. W sumie efekt nie jest aż taki dokuczliwy (na pewno lepiej od interlace), a po za tym informuje wszystkich, że są blisko siebie, co można wykorzystać w rozgrywce stawiając odpowiednio bombę;-). Oczywiście w trybie od 4 graczy w dół tego problemu nie ma.
A może znasz jakiś sposób żeby uzyskać więcej sprite w jednej linii rastra - z chęcią bym to dołożył :)

Co do reszty (single player) pomysły się nie kończą, a pamięć niestety co chwila, jest już loader i działa całkiem ładnie ale jeszcze muszę dopisać jakiś moduł do koordynacji pamięci.

: 07 lis 2008, 17:13
autor: Nitro
A może znasz jakiś sposób żeby uzyskać więcej sprite w jednej linii rastra - z chęcią bym to dołożył Smile
Da się władować 9 sprite'ów na linię, patrz Krestology 3 by Crest, ale to raczej sztuka dla sztuki, da się chyba tylko ten trik wykonać w dolnej ramce.
Są jeszcze software sprite'y, które można miksować z hardware'owymi, ale to w przypadku gry chodzącej na znakach nie wypali.

Co do sztucznej inteligencji, to mogę poradzić zobaczenie źródeł jakiś Bombermanów napisanych na PC czy tam dla przeglądarki.

: 07 lis 2008, 17:25
autor: k.
podglądanie źródeł prowadzi do wykonania od zera swojego konceptu..

: 07 lis 2008, 17:39
autor: Izaak Berenbaum
Nitro pisze:Da się władować 9 sprite'ów na linię, patrz Krestology 3 by Crest, ale to raczej sztuka dla sztuki, da się chyba tylko ten trik wykonać w dolnej ramce.
Krestage3 i nie w dolnej ramce tylko daleko w prawej.

: 07 lis 2008, 17:58
autor: Nitro
Jak się komuś chce zgłębić ten efekt, to tutaj jest dosyć dokładne wyjaśnienie:
http://noname.c64.org/csdb/forums/?room ... 0763#60271
do wyświetlania w ramce dochodzi jeszcze wymóg wyświetlania sprite'ów co drugą linię, tak więc dużego zastosowania tak jak mówiłem ta metoda nie ma.

: 04 gru 2008, 09:52
autor: Druid
Witam wszystkich :]
fenek pisze:"Later" - grupa:Agony, pełna wyszła
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=2889
Tak do tego zrobiliśmy jeszcze:

"Timtris" - grupa Agony, wydawca : Timsoft
grafika Astaroth
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=27953

"Coldiarus" - pod szyldem Bad Bytes, wydawca : Magna Media (DE)
grafika Cruise / ESM
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=10875

oraz ostatni produkt:
"Arthema" - Inflexion Development, wydawca : Timsoft
grafika Carrion / ESM + Comanche
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=34395

Niestety Arthema nie została już wydana przez Pana Timsofta ale gra jako taka została skończona.
elban pisze:Moze czytaja to koledzy, ktorzy mogli by napisac wiecej o tworzeniu gier w Polsce przez scenowcow. O wspolpracy z panem Timsoftem, probach sprzedazy gier zagranice, albo z czasow nowozytnych o Protovision
No to były ciekawe czasy. Myślę że sporą wiedzą mogli by się tu pochwalić Zephyr i Morris.
elban pisze:na koniec ciekawostka: edytor Hardtrack Longhaira zostal wydany komercyjnie.
Tak tak, mam go nawet w domu.

: 04 gru 2008, 11:53
autor: kotrobot
Hardtrack to był chyba sprzedany nawet dwa razy.

Nie pamiętam kto kupił go za pierwszym razem - może firma GRUBCIO z Tarnowa/Krakowa?
Nie pamiętam. ;)

: 04 gru 2008, 15:46
autor: Cobra
Wszystko fajnie, ale to o czym piszemy, to już zamierzchłe czasy (lata 90-te)
A jest jakaś gra wydana w ostatnim 2 leciu?, ba 4-5 leciu? Może coś było? Oczywiście mam na myśli grę wydaną w Polsce. Ja nie pamiętam, żeby coś wydano.

: 05 gru 2008, 19:58
autor: moog
Joł Robert, Pan Timsoft Artheme kupil chyba dla siebie ;)

: 05 gru 2008, 20:43
autor: Nitro
Jeśli ktoś w Polsce teraz zrobiłby grę, to spokojnie można by ją wydać, mam kontakt z scenowcem, który myślę chętnie by się tego podjął.
Kwestią jest tylko i wyłącznie ją zrobić, samo wydanie nie jest niczym nadzwyczajnym.

: 05 gru 2008, 23:15
autor: leming
no to dalej no nitro na co czekasz :P zamiast tyle pic w weekendy to bys sie wzial za jakies kólko i krzyzyk =]

: 04 sty 2009, 00:02
autor: Sebaloz/Lepsi.De
Samber / Lepsi, rok 1996
kupione i wydane przez Eagleware International
kod Zielok, grafika Stone, muzyka Gregfeel
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=35158
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=20373

: 04 sty 2009, 03:01
autor: Izaak Berenbaum
sebaloz,wiesz moze czy powstal samber2 ? nie potrafie tego znalezc na sieci a wydaje mi sie ze mialem to kiedys na dysku.

: 04 sty 2009, 11:46
autor: zielok
Izaak Berenbaum pisze:sebaloz,wiesz moze czy powstal samber2 ? nie potrafie tego znalezc na sieci a wydaje mi sie ze mialem to kiedys na dysku.
eee, z tego co pamietam to Eagleware International chcialo druga cześć... Nawet zaczalem robic levele ale jakoś ich nie dokonczylem (nie pamietam dlaczego).. Reasumuja to nie ma Samber2.

ps. Mam w planach (gdzie od około roku ) zrobic port Samber'a na PocketPC, GP2x, PSP, Windows i Smartphony. Moze cos z tego wyjdzie.

: 04 sty 2009, 16:15
autor: Izaak Berenbaum
a nowe demo miracles ? masz emulatory,wygodne cross assemblery,tworzenie efektow w zoom4 nigdy nie bylo prostsze :)