tryby graficzne na C64

Forum, na którym możemy pogadać o wszelakim oprogramowaniu na C64, grach, programach.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#21 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

4x4 interlace rownoczesnie w pionie i poziomie to wlasciwie taki 2x2 z obwodkami :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#22 Post autor: Nitro »

Akurat motion bluru robionego przez interlace nie trawie, obojętnie w jakim trybie.

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#23 Post autor: fenek »

W Movie World jest tryb 2x2x 16 kolorów. To nie jest tak, że w tym moim 2x2 interlace był dodatkiem jak Sebaloz przyrównał to do z4.
"Interlace" a dokładnie przełączanie dopełniających się "szachownic" 2 bitmap był głównym elementem uzyskania tego trybu i iluzji.

A już późniejsza wyświetlarka na timerach zakodowana przez Ninję to majstersztyk. Ja nie wiedziałem, że można to tak rozwiązać.

>
>Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co >oczywiscie jest niemozliwe.
>
To jest możliwe, w 6 kolorach :wink:

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#24 Post autor: Digger »

fenek pisze:To jest możliwe, w 6 kolorach :wink:
No tak ale bez interlacu I mean. Da sie? Jak? Chyba, ze sprajtami, co w sumie mnie urzadza. Czyli jak w NUFLI, co druga linie switch.

A widzialem to 2x2 – Ninja rozwalil. W Movie World wyglada to tez super.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

fenek
Posty: 95
Rejestracja: 15 wrz 2008, 20:43
Grupa: Arise

#25 Post autor: fenek »

Żeby nie było nie domówień to sprecyzuje. Chodziło mi o tryb 6 kolorów jaki kiedyś stosowano. Grafika na fontach w multikolorze co daje 3 kolory wspólne dla całego efektu i ustawiona warstwa sprajtów w multi która daje 3 dodatkowe kolory, w sumie 6 kolorów.

comankh
Posty: 1623
Rejestracja: 08 wrz 2009, 12:10
Kontakt:

#26 Post autor: comankh »

7 kolorów. IASC.

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#27 Post autor: Digger »

Jako ze efekt z natury ma byc generatywny, nie zalezy mi na obciazeniu proca przez sama wyswietlarke. Czyli sprajty w multikolorze nad/pod FLI co druga linie. Byc moze uda mi sie tez zmieniac $D025 and $D026 co dwie linie. Do tego mozna dobrze zutylizowac szarosci jako kolory przejsciowe.

Obrazek
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

xpo
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 03:09

#28 Post autor: xpo »

ja tez mam pytanie odnosnie NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a. z tego co czytalem na CSDb to podobno ciezko jest cokolwiek zmajstrowac w tym trybie, ale moze sie myle ;]

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#29 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

xpo pisze:NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a.
NUFLI to AFLI+8 sprajtow hires. Mozna zrobic NUFLI tylko na prawej stronie ekranu, wtedy zostanie kilka sprajtow do wykorzystania np na warstwe multi albo mozesz zrobic sztuczke z dziewiatym sprajtem :)
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

xpo
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 03:09

#30 Post autor: xpo »

ja mam rysynek na srodku ekranu, powiedzmy 1/3 szerokosci ekranu. nie wiem czy dobrze kombinuje ale poniewaz szerokosc grafiki nie jest na caly ekran to teoretycznie powinny zostac jakies wolne sprity (nie jestem koderem wiec czasem trudno mi pewne zagadnienia techniczne rozgryzc. zaluje ze nie nauczylem sie kodowania ;]

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#31 Post autor: carrion »

@xpo
nauczenie się kodowania nie wystarczy przy nufli. tutaj trzeba być crossbow'em ;)
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Sebaloz/Lepsi.De
Posty: 3949
Rejestracja: 14 wrz 2008, 00:02

#32 Post autor: Sebaloz/Lepsi.De »

xpo pisze:ja mam rysynek na srodku ekranu, powiedzmy 1/3 szerokosci ekranu. nie wiem czy dobrze kombinuje ale poniewaz szerokosc grafiki nie jest na caly ekran to teoretycznie powinny zostac jakies wolne sprity (nie jestem koderem wiec czasem trudno mi pewne zagadnienia techniczne rozgryzc. zaluje ze nie nauczylem sie kodowania ;]
Sa juz takie tryby np Super Hires Fli z dwoma warstwami sprajtow w hiresie nalozymi na siebie, nie musisz umiec kodowac zeby przekonwertowac swoj obrazek na SHF, tylko obrazek musi byc troche mniejszy niz 1/3 szerokosci ekranu, maxymalnie 96 pixeli z 320. Nie przypomniam sobie takiego trybu AFLI lub FLI z warstwa sprajtow HOM (jedna warstwa 4 sprajtow multi nalozona na warstwe 4 sprajtow w hiresie). Mozna dodac jeszcze rozciagniecia sprajtow np 4 normalne multi i dwie rozciagniete warstwy po 2 sprajty w hiresie. Zainteresuj tym pomyslem jakiegos kodera, ale tutaj nie znajdziesz takich hardkorowych koderow jak Crossbow :)
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 20:43 przez Sebaloz/Lepsi.De, łącznie zmieniany 1 raz.
__________________________
Socjopatyczna Legia Commodore

Awatar użytkownika
Digger
Posty: 147
Rejestracja: 18 lut 2011, 19:06
Grupa: Agony
Kontakt:

#33 Post autor: Digger »

xpo pisze:NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a.
XPO, Obczaj dosc dosc dobry przeglad trybow graficznych (aczkolwiek nie wszystkie sa wymienione) http://www.algotechproductions.com/arti ... xmodes.htm oraz tu http://noname.c64.org/csdb/forums/index ... allposts=1
Sebaloz/Lepsi.De pisze:Mozna zrobic NUFLI tylko na prawej stronie ekranu, wtedy zostanie kilka sprajtow do wykorzystania np na warstwe multi albo mozesz zrobic sztuczke z dziewiatym sprajtem :)
Czyli XFLI (w demach Dane'a jest tego troche, np. w Digital Magic, Phases i Cycle). S(zt)uczka z 9 sprajtem IMHO tu nie wyjdzie, kiedys myslalem, ze wystarczy np. zmienic $D010 np. w polowie linii... ale to nie tak latwo. Nie wystarczy juz nawet byc Xbowem ;-)
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 20:56 przez Digger, łącznie zmieniany 1 raz.
4 x C64 Breadbox '83, C64C, C16 '84
DualSID, 1541 Ultimate, C64SD

http://www.flickr.com/photos/digger-c64
http://play.blog2t.net

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#34 Post autor: Nitro »

xpo: jeśli chcesz, aby te sprite'y się ruszały, to zapomnij - ruch rozwali timing procedury FLI i będzie sieczka zamiast obrazka.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#35 Post autor: skull »

jaki 9-ty sprite - przy nufli ? Zapewniam was że jakby można było coś więcej to i w formacie nufli byłoby wykorzystane.
Rozwiązania są trzy:
- sprites softwarowe - czyli przepisywanie cząstki bitmapy (i w warstwie sprites)
- węższy obrazek i wtedy można odzyskać kilka sprites (ale ruch tylko w poziomie inaczej zgubisz synchro i po nufli)
- nie nufli, a mucsu -> w porywach wygląda identycznie jak nufli, a zawsze zostaje jeden sprites do własnego wykorzystania - pole obrazka nie jest cyklowane jak przy nufli, fli itd. - zostaje więcej czasu na efekty.
Bo pecet to zwykły banan...

xpo
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2010, 03:09

#36 Post autor: xpo »

dzieki wszystkim za informacje. no coz, Crossbowa nie bede w takim razie niepokoil hehe ;] w sumie to nie planowalem przesuwania spritow nad grafika, ale raczej o wyswietlenie trzyklatowej animacji wielkosci jednego HOMa 1x1. jak sie nie da to placzu nie bedzie ;)

anyway dzieki jeszcze raz

ODPOWIEDZ