P1 Converter

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 468
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

P1 Converter

#1 Post autor: kmeg »

Powolutku biorę się za nową wersje w/w narzędzia. Obecna wersja:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=102364

Jakby ktoś miał jakieś zapotrzebowania na funkcję to proszę się podzielić.

Obecnie zgłoszone potrzeby:
- konwersją między natywnymi formatami P1 v0.5 <-> P1 v0.6
- wsparcie dla konwersji z P1 v0.6
- wsparcie dla multicoloru (Koala)
- wsparcie dla AFLI (P1 umie obsługiwać?)

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#2 Post autor: carrion »

nigdy nie zrozumiem fenomenu P1
przecież jest Timanthes, który to wszystko ma!
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#3 Post autor: skull »

ja też, na tle timanthesa jest na prawdę ubogi i nie chodzi wogóle na profilach bez praw adminstratora.
Z zalet - pewnie sie nie wykrzacza tak jak timan..
Bo pecet to zwykły banan...

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#4 Post autor: kotrobot »

To chyba raczej martwy projekt (P1)?
No i chyba też Mirage robi jakiś nowy edytor/konwerter?

Piotrek, zrób lepiej tego grajka na Badę. :)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 468
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#5 Post autor: kmeg »

P1 vs Timanthes - nie wiem, nie znam się, dla mnie jeden i drugi jest dziwny ;) Konwerter to kilka godzin roboty a jak dzięki niemu powstanie trochę fajnych grafik to się opłaca.
kotrobot pisze:To chyba raczej martwy projekt (P1)?
No i chyba też Mirage robi jakiś nowy edytor/konwerter?

Piotrek, zrób lepiej tego grajka na Badę. :)
Z tego co pamiętam to Mirage chyba odpowiada za Tiamanthesa?

Grajka robię po woli ale z szajsungiem jest ten problem, że blokują dostęp do aplikacji na Bada 2.0 dla starych urządzeń a to osłabia motywacje.

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#6 Post autor: kotrobot »

Tak, Mirage to Tiam.
Ale były na sieci jakieś screenshoty z nowego edytora - "P1WNED", czy jakoś tak. ;) Chyba, że to jakaś podpucha była.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#7 Post autor: carrion »

to nie podpucha.
pamiętam że DK cały czas go o to cisnął aby w końcu wypóścił nawet jako BETA.
z tego co wiem to ten edytorm maił umożłiwiać rysowanie po borderach (up i side). domyślam się że jego ostani steve jobs na tym edytorze własnie powstał.
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 591
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:13
Grupa: Samar

#8 Post autor: Cobra »

Ja używam P1.
Lubię go właśnie za prostotę. Do pixelowania jest wystarczający, a do timanthesa jakoś nie mogę się przekonać (może ma dużo funkcji - dla mnie zbytecznych :wink: ).

Nie wydaje mi się, żeby P1 był martwym programem, jedynie Oswald mógłby jeszcze skusić się o dopracowanie istniejących funkcji i dodać kilka nowych.
Ja obrazki zapisuję w bmp.
Potem używam programu, który odkryłam dosłownie kilka dni temu: Gang Edit:

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=19831

Programik jest o tyle fajny, że nie dość, że przerzuca pliki do formatu c64, to jeszcze od razu można je uruchomić. Wcześniej prosiłam kolegów o zrobienie pliku samo-uruchamiającego się.

Na temat P1 więcej może powiedzieć Isildur, który go używa.
8 bit rulez:)

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#9 Post autor: wegi »

Właśnie KMEG przydatną funkcją byłaby możliwość konwersji wybranego obszaru (prostokąta) do multikolorowych sprajtów - jak byś zrobił taki smart konwert to byłbym naprawdę szczęśliwy 8) jest to możliwe, że by Ci się chciało?

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#10 Post autor: isildur »

MOIM ZDANIEM: Timanthes vs P1.
Timanthes gdyby działał, to byłby proporcjonalnie do P1 tak jak GIMP do Photoshopa, a tak mamy P1 i photoshopa, które to zestawienie miażdży Timanthesa pod każdym względem. Kropka. Jeśli zna się photoshopa w 30%, to nie ma rzeczy niemożliwych w połączeniu z P1.

Pisałem już Kmeg'owi, że widziałbym wspaniałe, a nieco zapomniane AFLI, automatyczne rozpoznanie wersji P1, bo to stanowi obecnie problem no i bezproblemowy zapis (z możliwością wyboru - a co trzeba wiedzieć co się robi! - trybu do zapisu)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 00:07 przez isildur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#11 Post autor: isildur »

kmeg pisze:P1 vs Timanthes - nie wiem, nie znam się, dla mnie jeden i drugi jest dziwny ;) Konwerter to kilka godzin roboty a jak dzięki niemu powstanie trochę fajnych grafik to się opłaca.
AMEN :)

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#12 Post autor: bimber »

wegi pisze:przydatną funkcją byłaby możliwość konwersji wybranego obszaru (prostokąta) do multikolorowych sprajtów
sprawdzales IMOS?
http://www.c64scene.pl/viewtopic.php?t=531

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#13 Post autor: carrion »

isildur pisze:MOIM ZDANIEM: Timanthes vs P1.
Timanthes gdyby działał, to byłby proporcjonalnie do P1 tak jak GIMP do Photoshopa,
że co?
1. Timanthes działa
2. timanthes -> p1 to tak jak photoshop do paint'a
no bo co p1 potrafi oprócz stawiania kropek?
isildur pisze: a tak mamy P1 i photoshopa, które to zestawienie miażdży Timanthesa pod każdym względem. Kropka. Jeśli zna się photoshopa w 30%, to nie ma rzeczy niemożliwych w połączeniu z P1.
pewnie że nie ma rzeczy niemożliwych, ale po co robić coś w 2 programach jak można w jednym.
W T1 masz m.in
1. warstwy w dowolnym trybie (nawet ze sprajtami) multi, hires, fli, afli, ifli
2. gradienty
3. palety
4. pędzle o dowolnej (DOWOLNEJ) wielkości
5. zaznaczenia tak jak w photoshopie
6. narzędzia konwerterskie
7. proste filtry, które działają nawet na palecie c64
8. podgląd PAL
9. podstawowe figury
10. color replace (nie mógł bym bez tego nic zrobić)

a w P1?
1. pixlowanie ?
2. podstawowe figury?

Dodatkowo T. zgrywa exeki w każdym wspieranym w warstwach trybie.
a na samo koniec pozwala pixlować w dowolnej palecie co nie jest bez znaczenia jak się pixulje np dla C+4 :)
c64portal.pl, retronavigator.com

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#14 Post autor: isildur »

carrion pisze: że co?
1. Timanthes działa
Sorry, ale mnie się nigdy nie udało popracować w nim dłużej niż 5 minut, po tym czasie wywala serię błędów, powiedziałbym, że losowo, więc nie mogę powiedzieć, że jest to działający program. Czy Twoja wersja, to jest ta dostępna na csdb? Pod jakim systemem używasz Timanthesa?

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#15 Post autor: skull »

Szczerze mówiąc, odkąd mam Timanthesa to nie używam już photoshop-ów,paintshop-ów itp bo na moje potrzeby, posiada wszystkie funkcje do obróbki obrazków i zdjęć + funkcje czysto commodorowskie.
Chcesz mieć poustawiane pary bitów w multicolorze - masz.
Chcesz obraz podzielić na sprites - masz.
Wyznaczyć który to kolor tła - masz.
Chcesz zrobić fonty - masz.
Ograniczyć kolory, dowolnie skalować powiększenie, porównywać warstwy, pisać tekstem, itd.

Niestety biada, jeśli pewne operacje zrobimy w nieodpowiedniej kolejności...
Bo pecet to zwykły banan...

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 468
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#16 Post autor: kmeg »

Ok. Jak w weekend nie będzie mi się chciało robić roboty z e-kołchozu to wyjdzie nowa wersja. Mam jeszcze prośbę: wcieło mi gdzieś instalke/zip p1 v0.6 a z internetu nie idzie tego obecnie ściągnąć - jakby mógł się ktoś podzielić to będę wdzięczny.
wegi pisze:Właśnie KMEG przydatną funkcją byłaby możliwość konwersji wybranego obszaru (prostokąta) do multikolorowych sprajtów - jak byś zrobił taki smart konwert to byłbym naprawdę szczęśliwy 8) jest to możliwe, że by Ci się chciało?
Na koniec mogę dodać taką funkcję ale tylko pod warunkiem, że ten IMOS się nie nadaje/nie działa/etc.

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#17 Post autor: isildur »

kmeg pisze: Na koniec mogę dodać taką funkcję ale tylko pod warunkiem, że ten IMOS się nie nadaje/nie działa/etc.
Dodaj, proszę taką opcję, bo IMOS ma iterface jak od ruskiego satelity.
Tuaj masz najnowszy P1 i fix do niego, ale nie pamiętam już czy ten fix nie pogarsza czasem sprawy.

https://rapidshare.com/files/3378791749/p1_06.zip

Awatar użytkownika
kmeg
Posty: 468
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:33
Grupa: Albion Crew

#18 Post autor: kmeg »

(Poprawcie mnie jeśli się mylę). Natywny format P1 jest całkowicie zgodny między wersjami 0.5 i 0.6 - nie wiem dlaczego wcześniej wydawało mi się, że są niekompatybilne.

Nie chciało mi się robić fabrycznej roboty to zrobiłem nową wersje konwertera (nie mówcie szefowi! ;)

Zmiany:
- możliwość wymuszenia formatu/trybu
- wczytywanie ładniejszych kontrolek (jeśli ktoś wcześniej miał te toporne)
Załączniki
P1Converter.zip
P1 Converter v1.1.1B
(123.79 KiB) Pobrany 348 razy

Awatar użytkownika
isildur
Posty: 276
Rejestracja: 26 paź 2011, 15:04
Grupa: Samar

#19 Post autor: isildur »

No i super, działa Hires i IFli.
Afli da się załadować, ale już nie da się zapisać jako Afli, natomiast program nie wykrywa trybu Koala i Fli. Czekamy z niecierpliwością na rozwój ;)

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 591
Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:13
Grupa: Samar

#20 Post autor: Cobra »

Jesli hires działa to świetnie. Wieczorkiem przetestuję.
8 bit rulez:)

ODPOWIEDZ