metody pakowania / generowania pcm/sampli

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
k.

metody pakowania / generowania pcm/sampli

#1 Post autor: k. »

Hej znacie jakieś ciekawe metody na:
1. pakowanie / kodowanie sampli (np. 8 bit).
2. generowania instrumentów w postaci pcm.
Oczywiście możliwe do zastosowania na comciu (więc sprzętowe np. mp3 odpada)

Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#2 Post autor: Nitro »

Wiki listuje prócz ADPCM:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PCM
http://pl.wikipedia.org/wiki/DPCM

Co do generowania instrumentów to hasło: software synthesizer powinno dać radę w google, dodać do tego demoscene i powinno być dobrze. Wiem tylko tyle, że bardzo prymitywnie można jakoś za pomocą sinus'a dźwięki generować.

k.

#3 Post autor: k. »

a mnie interesuje jak są mody robione w 4k i 64k, więc pytam :)

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#4 Post autor: Nitro »


k.

#5 Post autor: k. »

kicha myślałem że to robią w mod a nie midi.
Czyli się nie da wygenerować matematycznie np. dzwięku organ?

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1544
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:23
Grupa: Black Sun

#6 Post autor: Nitro »

Przeczytaj uważnie, MIDI nie jest używane przez zawodowców.

Awatar użytkownika
wackee
Posty: 1606
Rejestracja: 05 paź 2008, 23:05
Grupa: Arise
Kontakt:

#7 Post autor: wackee »

Oczywiście że się da, większość dźwięków generuje się matematycznie. Cały dźwięk cyfrowy to matematyka. Na tym właśnie polega robienie super ekstra modów do 64kb. Kisiel, pobawiłbyś się trochę syntezą modularną to byś najszybciej to zrozumiał. Polecam buzza :)

Generalnie używasz specjalnego softu do wygenerowania sampli i nałożenia na nie efektów. Ten soft opracowuje matematykę która później jest to w stanie wygenerować od zera podczas uruchamiania 64kb. Tak naprawdę w środku takiej 64kb lub 4kb zapisane są puste patterny i ich układ, oraz te właśnie "metody" na poszczególne sample oraz engine generatora. Wiadomo że zapis "4 sekundy white noise z low pass filter przy 1000Hz" zajmuje o wiele mniej miejsca niż takowy sampel :) Patterny kompresują się rewelacyjnie, więc... :)

Jest też druga metoda - muzyk dostaje za zadanie zrobić moduł który kompresuje się np. do 8kb i siedzi i dłubie chipa aż mu się to uda (ja tak robiłem do 'backpage'/suspend). Mistrzem takich chipów oczywiście był Dune/Orange :)
Arise - keeping your eyes wide open since 1991.

k.

#8 Post autor: k. »

no tak to myślałem że się robi :)

Awatar użytkownika
Reiter
Posty: 64
Rejestracja: 18 lis 2008, 20:36

Re: metody pakowania / generowania pcm/sampli

#9 Post autor: Reiter »

kisiel pisze:
Ad.1. ja znam tylko adpcm (czyli 12:4bit albo 8:4bit).
Chyba dało się 8:2 w Cool Edit, albo się mylę.

Awatar użytkownika
carrion
Posty: 2329
Rejestracja: 27 lut 2009, 17:38
Kontakt:

#10 Post autor: carrion »

http://4klang.untergrund.net/
na BP wszyscy PCtowcy którzy wystawiali 4kb intro albo 64kb intro sie chwaili ze tego używają.
c64portal.pl, retronavigator.com

joodas
Posty: 321
Rejestracja: 05 wrz 2009, 11:42
Grupa: Albion Crew

#11 Post autor: joodas »

Obadaj tez PuavoHard Intro Music Composer. Zakodowalem intro 4kb na pc z muzyka w tym robiona. Good shit:)

ODPOWIEDZ