Skrypt forum został zaktualizowany
Wszelakie błędy, pytania oraz prośby o nową funkcjonalność zgłaszajcie w tym wątku

Snakebird C64

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Snakebird C64

#1 Postautor: unctio/ver » pt lip 20, 2018 5:53 pm

Tym razem tu zakładam temat, bo sytuacja rozwija się coraz bardziej.
Przerabiając poprzednią wersję (w wątku Laury w dziale C16) wpadłem na pomysł jak lepiej wykorzystać możliwości komodorka, który przecież do takich celów nadaje się najlepiej, zostawiając daleko w tyle inne 8-bitowce (szczególnie te na „A” :-) ).
I powstał prototyp, moim zdaniem udany:

https://youtu.be/fmle2BEIxvE

Daleko jeszcze do gry, ale – ogólnie – większość już działa.

Awatar użytkownika
zbych
Posty: 20
Rejestracja: czw mar 08, 2018 11:24 am

Re: Snakebird C64

#2 Postautor: zbych » sob lip 21, 2018 11:44 am

Super, zagrałem chwilkę w wersję na Androida i wydaje mi się troszkę trudna, ale pomysł fajny, może trzeba się przyzwyczaić do mechaniki tego węża, a joyem na pewno będzie się lepiej sterowało niż na dotyku. Cofanie ruchów też jest? To będzie wersja komercyjna czy free? Ile etapów planujesz? Będą takie same jak w oryginale?

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#3 Postautor: unctio/ver » sob lip 21, 2018 4:52 pm

To gra logiczna, łamigłówka – musi być trudna :-)
Sterowanie zrobiłem i z klawiatury i joystickiem. Jedno i drugie jest równie wygodne.
„undo” obowiązkowo będzie.
Ta gra to czyjś pomysł, więc nie mogę tego sprzedawać. Będzie darmowa i jak zwykle pokaże się anonimowo :)
Plansze chciałbym zrobić możliwie podobne jak w oryginale, ale pewne zawiłości natury technicznej nie pozwolą na wierną kopię: Ptakowąż jest na duszkach, czyli może mieć do 8 segmentów. Albo dwa po 4-4 lub 5-3 segmenty. Odpadają plansze z trzema gadzinami, zbyt długimi i te w których są ruchome klocki – nie ma już z czego ich zrobić. Dotyczy to też plansz zbyt wysokich, szerokich itp. - gra działa w grafice bitmapowej stąd scroll odpada. Nie będzie też bardziej skomplikowanych rysunków tła, ich animacji itd.
Ale za to będzie całą reszta ;)

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#4 Postautor: unctio/ver » pn lip 23, 2018 2:09 pm

Update_error:
- węże mają głowy i ogony
- dwa węże jednocześnie
- trzy rożne rodzaje tła, w rożnej kolorystyce
- animowane fale na dole ekranu
- dodatkowe krzaczki duperelki na pierwszym planie i w tle
- cztery plansze
- wciąż brak „undo”

todo:
- undo
- więcej animacji
- jak najwięcej plansz
- ekran tytułowy z wyborem planszy

w tym tempie - za jakieś 5,35*10^12 cykli cpu powinienem skończyć…

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#5 Postautor: unctio/ver » śr lip 25, 2018 9:58 am

Dodane "teleporty", działają chyba jak w oryginale:

https://youtu.be/cueG8dW-73I

chyba nie mam co robić...

bob8bit
Posty: 1
Rejestracja: sob lip 14, 2018 5:47 pm
Grupa: K&A+
Kontaktowanie:

Re: Snakebird C64

#6 Postautor: bob8bit » pt lip 27, 2018 3:09 pm

unctio/ver pisze:Ta gra to czyjś pomysł, więc nie mogę tego sprzedawać. Będzie darmowa i jak zwykle pokaże się anonimowo :)


Można zapytać twórców oryginału, może akurat zgodzą się na taki "demake".

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#7 Postautor: unctio/ver » śr sie 01, 2018 9:27 pm

Pewnie by się zgodzili, ale myślę, że pod warunkiem wiernego oddania oryginału, a to jest tu niemożliwe.
Zresztą nie zależy mi.
Dodane wreszcie „Undo”. Cholernie trudno było to zrobić, żeby coś się nie wywalało w „stanach przejściowych”.
Cofniecie o jeden krok kosztuje 112 bajtów. A ponieważ wolnego ramu już prawie brak… wiadomo co w związku z tym :)

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#8 Postautor: unctio/ver » sob sie 11, 2018 4:38 pm

Kolejne kroki:
- ruchomy kwadratowy klocek, który można wcisnąć do teleportu,
- przesuwanie węża klockiem pchanym przez węża :)
- ekran początkowy z wyborem plansz (z dużymi uproszczeniami)
- licznik wykonanych ruchów dla każdej planszy, wyświetlany po zakończeniu gry
- drobne modyfikacje grafik, przyspieszenie kodu itp.,
- spakowane plansze z 15KB do 5 – zrobiło się miejsce.
- wszystko będzie w jednym pliku, być może będzie „save” przeszedniętych plansz :)

https://youtu.be/E8MqLrSZeW8

starymarabut
Posty: 214
Rejestracja: pn lip 05, 2010 10:25 pm

Re: Snakebird C64

#9 Postautor: starymarabut » sob sie 11, 2018 5:13 pm

Szykuje się kolejna ciekawa gra
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

carrion
Posty: 1605
Rejestracja: pt lut 27, 2009 5:38 pm
Grupa: Bonzai
Kontaktowanie:

Re: Snakebird C64

#10 Postautor: carrion » sob sie 11, 2018 7:55 pm

faktycznie fajnie zaczyna to wyglądać.
Mi też wprawki na silniku Laury podpowiedziały kilka pomysłów na inną grę. Po wakacjach zdecyduję czy ciągnąć dalej Laurę czy wg własnego pomysłu inną, tym razem nie tylko engine ale pełną grę.

A ten Snakebird to też C czy już Asm?

Ja teraz robię sobie przerwę ale wracam w okolicach września i może coś pokażę.
retronavigator.com

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#11 Postautor: unctio/ver » sob sie 11, 2018 10:03 pm

C. Wygodnie przelewa mi się myśli właśnie w C.
Potem co się tylko da przerabiam do Asm.
Niby trochę pod górę, ale jednak tak jest mi wygodnie.
Laura – zbiorę do kupy wszystko co zrobiłem i udostępnię jako taką wstępna wersję.
Nie chce mi się już do tego wracać, jednocześnie jest już na tyle skończone, że szkoda było by to anulować.

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#12 Postautor: unctio/ver » ndz wrz 02, 2018 4:03 pm

Oto wersja gotowa do opublikowania, udało się zmieścić 25 plansz w jednym pliku.

https://youtu.be/r1sUblqMDFc

Pewnie jeszcze sporo rzeczy można by poprawić, ale poczeka to sobie do wersji 2.0
Załączniki
snakebird.prg.zip
(17.71 KiB) Pobrany 23 razy

starymarabut
Posty: 214
Rejestracja: pn lip 05, 2010 10:25 pm

Re: Snakebird C64

#13 Postautor: starymarabut » pn wrz 03, 2018 1:54 pm

Będzie grane

Znajdźki słabo kontrastuja z tłem.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#14 Postautor: unctio/ver » pn wrz 03, 2018 7:46 pm

Owoce – rzeczywiście, na prawdziwym sprzęcie i telewizorze nie są zbyt wyraźnie widoczne. Rozwiązaniem będzie albo podbarwienie innymi kolorami, albo pulsowanie znajdek przez chwilę po pokazaniu się planszy.
Dodane do listy :)

starymarabut
Posty: 214
Rejestracja: pn lip 05, 2010 10:25 pm

Re: Snakebird C64

#15 Postautor: starymarabut » pn wrz 03, 2018 8:27 pm

Dokladnie
Troszkę swiatło-cienia przydało by się. Sprawdzałem na małym crt.
C64II+SD2IEC+JiffyDOS+SwinSid88

kotrobot
Posty: 2218
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

Re: Snakebird C64

#16 Postautor: kotrobot » wt wrz 04, 2018 2:43 pm

Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

Re: Snakebird C64

#17 Postautor: unctio/ver » ndz wrz 16, 2018 9:00 pm

Cienkie Bolki, nie potrafią przejść najprostszych etapów.
Zabieram się do zabrania się za poprawki i... nie wychodzi narazie...


Wróć do „Programowanie & Produkcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości