Strona 4 z 5

: 19 lip 2012, 16:22
autor: Nitro
Proponuje spróbować Eclipse+WUDSN, aktualnie WUDSN zaczął natywnie obsługiwać KickAssemblera.
Ja ok. pół roku temu właśnie przesiadłem się na zhackowanego przeze mnie WUDSN'a, profity: doskonały system zakładek, autouzupełnianie oszczędzające szukania dokładnej nazwy rzadko używanej zmiennej, bezstresowa integracja z systemami kontroli wersji i pare innych.

: 19 lip 2012, 17:13
autor: kotrobot
Efekty zobaczymy oczywiście na Xie? ;)

: 19 lip 2012, 22:08
autor: Nitro
Tia, ale nie tegorocznym ;)

: 19 lip 2012, 22:46
autor: kenji
Wspominałeś o tym na Pierniku jeśli dobrze pamiętam.
Może jakiś tutorial? :) :D

: 20 lip 2012, 13:44
autor: Nitro
Nie byłem na pierniku ;) Sorry, ogólnie wprowadziłem w błąd, jednak nadal nie ma oficjalnego supportu KickAssa w WUDSN'ie :/ Nieoficjalny to BAT'y, w jego przypadku boli to, że po uruchomieniu emulatora IDE się zawiesza aż do jego zamknięcia.

: 20 lip 2012, 14:26
autor: carrion
ja w zasadzie używam i Eclipse i KickAssa (tak, czasami bawię się w kodera ;) ) ale bez tego plugina WU..coś tam.
Po prostu zrobiłem sobie uruchamiach (nie wiem jak to inaczej nazwać) grzie na sztywno podałem ścieżkę do jara Kickasa a jako parametr dla niego podaję aktualnie otwarty plik. Odpala się to przez CTRL-F11 (w menu Run).
Przyjrzę się temu plugonowi jednak, bo podświetlani i dokańczanie zmiennych brzmi zachcęjąco.

: 20 lip 2012, 15:25
autor: kenji
Nitro pisze:Nie byłem na pierniku ;)
Już wiem skąd mi się to wzięło. Pisałeś o tym na forum :) Nie dawało mi to spokoju.

: 21 lip 2012, 10:36
autor: gryf
Ja zacząłem się trochę bawić assemblerem (żeby sprawdzić czy pamiętam jeszcze jak się skrola pisze ;P - nie pamiętam!) i zestawiłem sobie Vima + kickassembler + vice + opcjonalnie makefile.

Zrobiłem podświetlanie składni (), który:
  • pokazuje innym kolorem mnemoniki rozgałęzień
  • odpowiednio koloruje wszystkie tryby wspierane przez Kick (czyli podświetli lda.imm, ale nie podświetli lda.rel ani LDA itd)
  • podświetla dyrektywy assemblera
  • podświetla funkcje i metody obiektów, jakie daje Kick
Do tego napisałem prosty filtr, który zmienia sposób w jaki kick wypluwa błędy na taki jaki jest w gcc, dzięki czemu bez żadnych dodatkowych zabiegów widzę błędy w quickfix vima (i mogę po nich nawigować). Przykład na zrzucie.

Do tego mam napisany Makefile, który potrafi:
  • użyć kickassemblera + filtr by zbudować program
  • skompresować go pycrunchem
  • uruchomić program w vice

: 21 lip 2012, 11:25
autor: kenji
Podzielisz się tymi plikami?


Eclipse + WUSDN + kickass idzie skonfigurować tak że kompiluje się do pliku wykonywalnego. Nie mogę jeszcze opanować automatycznego uruchamiania Vice.

: 21 lip 2012, 14:14
autor: skull
eee no dajcie jakieś "gotowce" chętnie bym popatrzył jak to działa.

: 21 lip 2012, 14:23
autor: kenji
Skull: Opis WUDSN jest tutaj
http://wudsn.com/content.php#InstallingEclipse

Trzeba tylko poustawiać ścieżki do kickassa

: 22 lip 2012, 10:57
autor: gryf
Minimalny setup w załączniku – użyty scroll 2x2 z przykładowych programów dołączonych do KickAssemblera.

Do działania tego całego interesu wymagany jest Python (filtr jest w nim napisany) i chyba jednak jakieś środowisko uniksowe (Linuksy, *BSD, może MacOSX, może Cygwin pod Windows), bo korzystam tam z make, rm, xterm/urxvt, mv.

W Makefile trzeba poustawiać ścieżki w zmiennych na górze pliku.

: 15 sie 2012, 15:22
autor: BagoZonde
kenji pisze:Czy udało się komuś sprzęgnąć tandem Notepad++ + kick assembler? Tak żeby nacisnąć np. F6 i edytowany plik żeby się kompilował i uruchomił w emulatorze.
Czytając dalsze posty odnośnie WUDSN brzmi to interesująco, ale nie mam czasu za bardzo na przyswajanie środowiska do moich potrzeb choć pewnie zaoszczędziłoby mi to czasu na przyszłość trochę. Tak jak mam teraz jest w miarę ok. Używam 64tass przez Notepad++. Mi właśnie brakuje tego odpalania w Vice jeszcze. W Notepadzie sobie zainstalowałem plugin NppExec a tak wygląda moja składnia wykonywana przez CTRL+F6:

D:\64tass-1.46\64tass.exe -C -a -B -i "$(FULL_CURRENT_PATH)" -o "$(CURRENT_DIRECTORY)/$(NAME_PART).prg"

Gdy wpisuję drugą komendę, by uruchomiło mi Vicka to proces się uruchamia i tyle, Vice się nie pokazuje. Odpalić chciałem przez zwykłe: D:\Vice\x64 "$(CURRENT_DIRECTORY)/$(NAME_PART).prg"

Dlatego też moja sekwencja odpalania w Vice (na warpie jeżeli nie robię nic na timing) wygląda tak:

1. Save
2. CTRL+F6
3. Mam otwarte w dolnym rogu małe okienko z executem a nieco powyżej Vice, więc robię drag & drop.

Jest to więc trochę uciążliwe, ale do przeżycia ;).

Wie ktoś natomiast jak załatwić taką rzecz:

Chcę mieć możliwość kompilowania kilku projektów na uniwersalnych ustawieniach w NppExec, dajmy na to, że mam dwa katalogi PROJECT1 i PROJECT2:

PROJECT1
---project1.asm
------includes/move_screen.asm
------includes/do_something.asm
------includes/function_draw_nothing.asm

PROJECT2
---project2.asm
------includes/kill_your_commodore.asm

i teraz jak ustawić NppExec, abym mógł wprowadzać zmiany np: w function_draw_nothing.asm i żeby przez CTRL+F6 kompilowało mi project1.asm? A po edycji kill_your_commodore.asm kompilowało mi project2.asm? Oczywiście czasem może przyjść potrzeba edycji czegoś w innym katalogu lub w tym samym, w którym znajduje się kompilowane źródło.

Teraz działa mi to tak, że mogę kompilować dowolny projekt, ale muszę przejść do project1.asm lub project2.asm żeby go skompilować. Jest to trochę uciążliwe gdy edytuję coś w include'ach.

: 16 sie 2012, 11:48
autor: Nitro
W jednej kwestii chyba mogę pomóc: napisz sobie jednego bat'a i go odpalaj, np:
java -jar c:\kickassembler\kickassembler\kickass.jar %1 -showmem -vicesymbols -aom
C:\WinVICE-2.3-x64\x64.exe -moncommands %2 %3

: 18 paź 2012, 23:53
autor: Cancerek
Udało mi się tak skonfigurować Eclipse i WUDSN 1.6.3 by po kompilacji kickassem uruchamiał się VICE. Ustawienie jest proste, krótki opis:
w preferencjach zakładka Assembler ustawiamy ścieżkę dostępu do kickassa. W zakładce C64 compilers z listy wybieramy Default Application, a w zakładce User Defined Application w polu Command Line wpisujemy: -execute C:\ścieżka dostepu do VICE\x64.exe. To wszysto w setupie.
Po wybraniu opcji compile & run uruchomi się okienko VICE z załadowanym programem. U mnie działa :).

: 23 gru 2015, 04:49
autor: Defiant
Dzięki jak znalazł :D

Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC

: 30 maja 2017, 07:22
autor: viper
Czy posiada ktoś linka z tej strony ?
http://csdb.dk/release/?id=116290

Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC

: 30 maja 2017, 14:54
autor: Nitro
I know the feeling mate. Only the spanish version of the IDE is downloadable.
Z mojej strony polecam WUDSN'a, aktualnie już mamy pełne wsparcie dla KickAssa i wszystko ładnie działa.

Jak ktoś nie trawi Eclipse'a[do którego WUDSN jest pluginem] to z IDE dojrzałych zostaje chyba tylko relaunch:
http://csdb.dk/release/?id=151254

Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC

: 29 lis 2018, 22:11
autor: kenji
Czy ktoś może używa zestawu Sublime + KickAssembler + Debbuger ? Za cholerę nie udaje mi się tego skonfigurować. Ciągle jakieś kłopoty z Javą. Co ciekawe duet Notepad++ & KickAss działają doskonale. WTF?

Mówimy oczywiście o systemie M$

Re: Srodowisko programistyczne C64 na PC

: 29 lis 2018, 22:18
autor: carrion
a ja na ten przykład używam... bez debuggera co prawda, ale działa. na Mac OS i na Win 10...
w czym masz problem dokładnie

ps.
kurna Kenji? Ty żyjesz?