The mother of all games
: 10 paź 2015, 22:05
Witam wszystkich bardzo ponuro.
Chciałbym zaprezentować przeróbkę pewnej dosowej gierki, w którą namiętnie młóciłem w dzieciństwie. Niedawno sobie o niej przypomniałem i postanowiłem stworzyć jej komodorowski odpowiednik.
Nie jest to stuprocentowa konwersja, bo ograniczona jest możliwościami C64. Jednak 386 (na którym chyba w to grałem dawno temu) jest tak ze 100x wydajniejszy, stad wiele uproszczeń, wielu rzeczy tez brakuje względem oryginału.
Całość mieści się w jednym pliku *.prg
Zanim go opublikuje, muszę jeszcze pousuwać trochę drobnych błędów (co jest już bardzo trudne ze względu na brak wolnego ramu), no i przede wszystkim uzupełnić grę o dźwięki, które są tu tylko symbolicznie (zresztą tak jak w oryginale).
Stąd moje pytanie – jest jakieś źródło – nazwijmy to – ciągów danych wpisywanych do Sida pozwalających na uzyskiwanie różnych efektów dźwiękowych ? – korzystałem tylko z przykładów zamieszczonych w oryginalnej instrukcji do C64 (nie mam pojęcia o programowaniu Sida).
Na razie obrazek z gry, niebawem plik.
Chciałbym zaprezentować przeróbkę pewnej dosowej gierki, w którą namiętnie młóciłem w dzieciństwie. Niedawno sobie o niej przypomniałem i postanowiłem stworzyć jej komodorowski odpowiednik.
Nie jest to stuprocentowa konwersja, bo ograniczona jest możliwościami C64. Jednak 386 (na którym chyba w to grałem dawno temu) jest tak ze 100x wydajniejszy, stad wiele uproszczeń, wielu rzeczy tez brakuje względem oryginału.
Całość mieści się w jednym pliku *.prg
Zanim go opublikuje, muszę jeszcze pousuwać trochę drobnych błędów (co jest już bardzo trudne ze względu na brak wolnego ramu), no i przede wszystkim uzupełnić grę o dźwięki, które są tu tylko symbolicznie (zresztą tak jak w oryginale).
Stąd moje pytanie – jest jakieś źródło – nazwijmy to – ciągów danych wpisywanych do Sida pozwalających na uzyskiwanie różnych efektów dźwiękowych ? – korzystałem tylko z przykładów zamieszczonych w oryginalnej instrukcji do C64 (nie mam pojęcia o programowaniu Sida).
Na razie obrazek z gry, niebawem plik.