Strona 1 z 1

The mother of all games

: 10 paź 2015, 22:05
autor: unctio/ver
Witam wszystkich bardzo ponuro.

Chciałbym zaprezentować przeróbkę pewnej dosowej gierki, w którą namiętnie młóciłem w dzieciństwie. Niedawno sobie o niej przypomniałem i postanowiłem stworzyć jej komodorowski odpowiednik.
Nie jest to stuprocentowa konwersja, bo ograniczona jest możliwościami C64. Jednak 386 (na którym chyba w to grałem dawno temu) jest tak ze 100x wydajniejszy, stad wiele uproszczeń, wielu rzeczy tez brakuje względem oryginału.
Całość mieści się w jednym pliku *.prg
Zanim go opublikuje, muszę jeszcze pousuwać trochę drobnych błędów (co jest już bardzo trudne ze względu na brak wolnego ramu), no i przede wszystkim uzupełnić grę o dźwięki, które są tu tylko symbolicznie (zresztą tak jak w oryginale).
Stąd moje pytanie – jest jakieś źródło – nazwijmy to – ciągów danych wpisywanych do Sida pozwalających na uzyskiwanie różnych efektów dźwiękowych ? – korzystałem tylko z przykładów zamieszczonych w oryginalnej instrukcji do C64 (nie mam pojęcia o programowaniu Sida).
Na razie obrazek z gry, niebawem plik.

: 11 paź 2015, 11:17
autor: splatterpunk
Obrazek

Daj znać jak będzie gotowe, zagram se.

: 12 paź 2015, 08:41
autor: kotrobot
Się grywało.
Powodzenia!

Nie wiem, może tu znajdziesz odpowiedź:

http://codebase64.org/doku.php?id=base:sid_programming

Ale uwaga - chyba .PL jest (chwilowo?) zablokowane. Użyj TORa, etc.

: 15 paź 2015, 14:51
autor: unctio/ver
Ciekawa strona, szkoda, ze wcześniej jej nie znalazłem.
Co do Sida nie sądziłem, ze synteza dźwięku z wykorzystaniem zasobów tego układu będzie na tyle prosta, że po 17 latach uda mi się za pierwszym razem wygenerować jakieś piski i trzaski. Generatory rożnych fal, filtry, wzajemna modulacja, wszystko co potrzebne. Nie to co - nie przymierzając - np. w Atari : )
Najważniejsze ze giera praktycznie skończona. Ewentualne poprawki itp. nie są już możliwe - out of memory error.

: 29 paź 2015, 21:06
autor: wegi
Kolo ale ty zdolniacha jesteś :!: <handshake> Tak sobie z rozbiegu portable robisz a ja to nad asteroidami rok kwękoliłem. Teraz już olej gry i zacznij dema robić - to większa satysfakcja i raj dla ducha :)

: 02 lis 2015, 20:53
autor: randall
wow. jaram się, jedna z moich ulubionych gier :)
dlaczego tego jeszcze nie ma na csdb? autorze, wrzuć, niech świat zobaczy.

: 02 lis 2015, 21:39
autor: unctio/ver
Kolejna wersja - poprawiona, przyspieszona, dodane trochę drobiazgów, obsługa joysticka, poprawione bronie, w szczególności moje ulubione - mirv i sandhog (działają jak pod Dos);
większość procedur napisana od nowa w asm.
Jednak C dla 6502 nadaje się tylko do złożonych działań na tablicach itp., co trudno było by zrobić w kodzie proc.

Tak z rozbiegu to tak do końca nie powstało, na co dzień używam współczesnych osmiobitowców, a za C64 wziąłem się z ciekawości jaki kod powstaje spod kompilatora (chociaż np. do świetnej optymalizacji avr-gcc to cc65 jeszcze bardzo daleko)

Dema - patrząc na komodorowskie dema mam wrażenie że już wszystko zrobiono, szczególnie produkcje ostatnich - powiedzmy - 10 lat powodują mimowolne rozdziawienie się szczęki :-)

Csdb – tak, tak zrobię.

: 03 lis 2015, 13:33
autor: randall
brawo, brawo. to chyba najlepsza konwersja ->C64 od czasu PoP. zasługuje na dużo ekspozycji (y)

: 03 lis 2015, 19:54
autor: bimber
świetna gierka!
przypomniała mi się pracownia w szkole średniej :D

: 03 lis 2015, 20:10
autor: skull
Całkiem obiecujące dzieło.
Mało w to grałem, ale na pewno ma klimat retro.

: 04 lis 2015, 06:40
autor: Asthor

: 04 lis 2015, 14:24
autor: kotrobot
A która wersja jest na CSDb? Ta świeża?

: 04 lis 2015, 15:17
autor: skull
Jest na csdb, ale autora nie ma.

: 04 lis 2015, 15:19
autor: kotrobot
Tajemniczy autorze, ujawnij się na CSDb! :wink:

: 04 lis 2015, 15:32
autor: Asthor
Dodam od siebie, bardzo fajna konwersja! Na csdb jest wersja 1.1, czyli stara...

: 04 lis 2015, 21:26
autor: kotrobot
Asthor, ale najnowsza wersja w tym wątku to właśnie 1.1. ;)

: 05 lis 2015, 14:56
autor: Asthor
kotrobot pisze:Asthor, ale najnowsza wersja w tym wątku to właśnie 1.1. ;)
Racja! :oops: