Skrypt forum został zaktualizowany
Wszelakie błędy, pytania oraz prośby o nową funkcjonalność zgłaszajcie w tym wątku

The mother of all games

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

The mother of all games

#1 Postautor: unctio/ver » sob paź 10, 2015 10:05 pm

Witam wszystkich bardzo ponuro.

Chciałbym zaprezentować przeróbkę pewnej dosowej gierki, w którą namiętnie młóciłem w dzieciństwie. Niedawno sobie o niej przypomniałem i postanowiłem stworzyć jej komodorowski odpowiednik.
Nie jest to stuprocentowa konwersja, bo ograniczona jest możliwościami C64. Jednak 386 (na którym chyba w to grałem dawno temu) jest tak ze 100x wydajniejszy, stad wiele uproszczeń, wielu rzeczy tez brakuje względem oryginału.
Całość mieści się w jednym pliku *.prg
Zanim go opublikuje, muszę jeszcze pousuwać trochę drobnych błędów (co jest już bardzo trudne ze względu na brak wolnego ramu), no i przede wszystkim uzupełnić grę o dźwięki, które są tu tylko symbolicznie (zresztą tak jak w oryginale).
Stąd moje pytanie – jest jakieś źródło – nazwijmy to – ciągów danych wpisywanych do Sida pozwalających na uzyskiwanie różnych efektów dźwiękowych ? – korzystałem tylko z przykładów zamieszczonych w oryginalnej instrukcji do C64 (nie mam pojęcia o programowaniu Sida).
Na razie obrazek z gry, niebawem plik.
Załączniki
scorchC64.JPG
scorchC64.JPG (17.98 KiB) Przejrzano 6628 razy

splatterpunk
Posty: 1451
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 8:04 pm

#2 Postautor: splatterpunk » ndz paź 11, 2015 11:17 am

Obrazek

Daj znać jak będzie gotowe, zagram se.

kotrobot
Posty: 2201
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

#3 Postautor: kotrobot » pn paź 12, 2015 8:41 am

Się grywało.
Powodzenia!

Nie wiem, może tu znajdziesz odpowiedź:

http://codebase64.org/doku.php?id=base:sid_programming

Ale uwaga - chyba .PL jest (chwilowo?) zablokowane. Użyj TORa, etc.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

#4 Postautor: unctio/ver » czw paź 15, 2015 2:51 pm

Ciekawa strona, szkoda, ze wcześniej jej nie znalazłem.
Co do Sida nie sądziłem, ze synteza dźwięku z wykorzystaniem zasobów tego układu będzie na tyle prosta, że po 17 latach uda mi się za pierwszym razem wygenerować jakieś piski i trzaski. Generatory rożnych fal, filtry, wzajemna modulacja, wszystko co potrzebne. Nie to co - nie przymierzając - np. w Atari : )
Najważniejsze ze giera praktycznie skończona. Ewentualne poprawki itp. nie są już możliwe - out of memory error.
Załączniki
scorchC64.rar
(24.05 KiB) Pobrany 177 razy

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 411
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:17 am
Grupa: ESM
Kontaktowanie:

#5 Postautor: wegi » czw paź 29, 2015 9:06 pm

Kolo ale ty zdolniacha jesteś :!: <handshake> Tak sobie z rozbiegu portable robisz a ja to nad asteroidami rok kwękoliłem. Teraz już olej gry i zacznij dema robić - to większa satysfakcja i raj dla ducha :)

randall
Posty: 291
Rejestracja: śr mar 04, 2009 7:37 pm
Grupa: msl/esm

#6 Postautor: randall » pn lis 02, 2015 8:53 pm

wow. jaram się, jedna z moich ulubionych gier :)
dlaczego tego jeszcze nie ma na csdb? autorze, wrzuć, niech świat zobaczy.

unctio/ver
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2015 8:55 pm

#7 Postautor: unctio/ver » pn lis 02, 2015 9:39 pm

Kolejna wersja - poprawiona, przyspieszona, dodane trochę drobiazgów, obsługa joysticka, poprawione bronie, w szczególności moje ulubione - mirv i sandhog (działają jak pod Dos);
większość procedur napisana od nowa w asm.
Jednak C dla 6502 nadaje się tylko do złożonych działań na tablicach itp., co trudno było by zrobić w kodzie proc.

Tak z rozbiegu to tak do końca nie powstało, na co dzień używam współczesnych osmiobitowców, a za C64 wziąłem się z ciekawości jaki kod powstaje spod kompilatora (chociaż np. do świetnej optymalizacji avr-gcc to cc65 jeszcze bardzo daleko)

Dema - patrząc na komodorowskie dema mam wrażenie że już wszystko zrobiono, szczególnie produkcje ostatnich - powiedzmy - 10 lat powodują mimowolne rozdziawienie się szczęki :-)

Csdb – tak, tak zrobię.
Załączniki
scorchc64.rar
(20.2 KiB) Pobrany 253 razy

randall
Posty: 291
Rejestracja: śr mar 04, 2009 7:37 pm
Grupa: msl/esm

#8 Postautor: randall » wt lis 03, 2015 1:33 pm

brawo, brawo. to chyba najlepsza konwersja ->C64 od czasu PoP. zasługuje na dużo ekspozycji (y)

bimber
Posty: 786
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 10:16 am
Grupa: arise

#9 Postautor: bimber » wt lis 03, 2015 7:54 pm

świetna gierka!
przypomniała mi się pracownia w szkole średniej :D

Awatar użytkownika
skull
Posty: 758
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 8:18 am
Grupa: samar

#10 Postautor: skull » wt lis 03, 2015 8:10 pm

Całkiem obiecujące dzieło.
Mało w to grałem, ale na pewno ma klimat retro.
Bo pecet to zwykły banan...

Asthor
Posty: 48
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 3:28 pm
Grupa: EXlusive ON

#11 Postautor: Asthor » śr lis 04, 2015 6:40 am


kotrobot
Posty: 2201
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

#12 Postautor: kotrobot » śr lis 04, 2015 2:24 pm

A która wersja jest na CSDb? Ta świeża?
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 758
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 8:18 am
Grupa: samar

#13 Postautor: skull » śr lis 04, 2015 3:17 pm

Jest na csdb, ale autora nie ma.
Bo pecet to zwykły banan...

kotrobot
Posty: 2201
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

#14 Postautor: kotrobot » śr lis 04, 2015 3:19 pm

Tajemniczy autorze, ujawnij się na CSDb! :wink:
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Asthor
Posty: 48
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 3:28 pm
Grupa: EXlusive ON

#15 Postautor: Asthor » śr lis 04, 2015 3:32 pm

Dodam od siebie, bardzo fajna konwersja! Na csdb jest wersja 1.1, czyli stara...

kotrobot
Posty: 2201
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

#16 Postautor: kotrobot » śr lis 04, 2015 9:26 pm

Asthor, ale najnowsza wersja w tym wątku to właśnie 1.1. ;)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Asthor
Posty: 48
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 3:28 pm
Grupa: EXlusive ON

#17 Postautor: Asthor » czw lis 05, 2015 2:56 pm

kotrobot pisze:Asthor, ale najnowsza wersja w tym wątku to właśnie 1.1. ;)


Racja! :oops:


Wróć do „Programowanie & Produkcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości