The mother of all games

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

The mother of all games

#1 Post autor: unctio/ver »

Witam wszystkich bardzo ponuro.

Chciałbym zaprezentować przeróbkę pewnej dosowej gierki, w którą namiętnie młóciłem w dzieciństwie. Niedawno sobie o niej przypomniałem i postanowiłem stworzyć jej komodorowski odpowiednik.
Nie jest to stuprocentowa konwersja, bo ograniczona jest możliwościami C64. Jednak 386 (na którym chyba w to grałem dawno temu) jest tak ze 100x wydajniejszy, stad wiele uproszczeń, wielu rzeczy tez brakuje względem oryginału.
Całość mieści się w jednym pliku *.prg
Zanim go opublikuje, muszę jeszcze pousuwać trochę drobnych błędów (co jest już bardzo trudne ze względu na brak wolnego ramu), no i przede wszystkim uzupełnić grę o dźwięki, które są tu tylko symbolicznie (zresztą tak jak w oryginale).
Stąd moje pytanie – jest jakieś źródło – nazwijmy to – ciągów danych wpisywanych do Sida pozwalających na uzyskiwanie różnych efektów dźwiękowych ? – korzystałem tylko z przykładów zamieszczonych w oryginalnej instrukcji do C64 (nie mam pojęcia o programowaniu Sida).
Na razie obrazek z gry, niebawem plik.
Załączniki
scorchC64.JPG
scorchC64.JPG (17.98 KiB) Przejrzano 14209 razy

splatterpunk
Posty: 1457
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:04

#2 Post autor: splatterpunk »

Obrazek

Daj znać jak będzie gotowe, zagram se.

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#3 Post autor: kotrobot »

Się grywało.
Powodzenia!

Nie wiem, może tu znajdziesz odpowiedź:

http://codebase64.org/doku.php?id=base:sid_programming

Ale uwaga - chyba .PL jest (chwilowo?) zablokowane. Użyj TORa, etc.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

#4 Post autor: unctio/ver »

Ciekawa strona, szkoda, ze wcześniej jej nie znalazłem.
Co do Sida nie sądziłem, ze synteza dźwięku z wykorzystaniem zasobów tego układu będzie na tyle prosta, że po 17 latach uda mi się za pierwszym razem wygenerować jakieś piski i trzaski. Generatory rożnych fal, filtry, wzajemna modulacja, wszystko co potrzebne. Nie to co - nie przymierzając - np. w Atari : )
Najważniejsze ze giera praktycznie skończona. Ewentualne poprawki itp. nie są już możliwe - out of memory error.
Załączniki
scorchC64.rar
(24.05 KiB) Pobrany 348 razy

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 839
Rejestracja: 14 lip 2009, 01:17

#5 Post autor: wegi »

Kolo ale ty zdolniacha jesteś :!: <handshake> Tak sobie z rozbiegu portable robisz a ja to nad asteroidami rok kwękoliłem. Teraz już olej gry i zacznij dema robić - to większa satysfakcja i raj dla ducha :)

randall
Posty: 292
Rejestracja: 04 mar 2009, 19:37
Grupa: msl/esm

#6 Post autor: randall »

wow. jaram się, jedna z moich ulubionych gier :)
dlaczego tego jeszcze nie ma na csdb? autorze, wrzuć, niech świat zobaczy.

unctio/ver
Posty: 46
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:55

#7 Post autor: unctio/ver »

Kolejna wersja - poprawiona, przyspieszona, dodane trochę drobiazgów, obsługa joysticka, poprawione bronie, w szczególności moje ulubione - mirv i sandhog (działają jak pod Dos);
większość procedur napisana od nowa w asm.
Jednak C dla 6502 nadaje się tylko do złożonych działań na tablicach itp., co trudno było by zrobić w kodzie proc.

Tak z rozbiegu to tak do końca nie powstało, na co dzień używam współczesnych osmiobitowców, a za C64 wziąłem się z ciekawości jaki kod powstaje spod kompilatora (chociaż np. do świetnej optymalizacji avr-gcc to cc65 jeszcze bardzo daleko)

Dema - patrząc na komodorowskie dema mam wrażenie że już wszystko zrobiono, szczególnie produkcje ostatnich - powiedzmy - 10 lat powodują mimowolne rozdziawienie się szczęki :-)

Csdb – tak, tak zrobię.
Załączniki
scorchc64.rar
(20.2 KiB) Pobrany 416 razy

randall
Posty: 292
Rejestracja: 04 mar 2009, 19:37
Grupa: msl/esm

#8 Post autor: randall »

brawo, brawo. to chyba najlepsza konwersja ->C64 od czasu PoP. zasługuje na dużo ekspozycji (y)

bimber
Posty: 813
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:16
Grupa: arise

#9 Post autor: bimber »

świetna gierka!
przypomniała mi się pracownia w szkole średniej :D

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#10 Post autor: skull »

Całkiem obiecujące dzieło.
Mało w to grałem, ale na pewno ma klimat retro.
Bo pecet to zwykły banan...

Asthor
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2010, 15:28
Grupa: EXlusive ON

#11 Post autor: Asthor »


kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#12 Post autor: kotrobot »

A która wersja jest na CSDb? Ta świeża?
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Awatar użytkownika
skull
Posty: 760
Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:18
Grupa: samar

#13 Post autor: skull »

Jest na csdb, ale autora nie ma.
Bo pecet to zwykły banan...

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#14 Post autor: kotrobot »

Tajemniczy autorze, ujawnij się na CSDb! :wink:
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Asthor
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2010, 15:28
Grupa: EXlusive ON

#15 Post autor: Asthor »

Dodam od siebie, bardzo fajna konwersja! Na csdb jest wersja 1.1, czyli stara...

kotrobot
Posty: 2362
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:55
Grupa: URDAD

#16 Post autor: kotrobot »

Asthor, ale najnowsza wersja w tym wątku to właśnie 1.1. ;)
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

Asthor
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2010, 15:28
Grupa: EXlusive ON

#17 Post autor: Asthor »

kotrobot pisze:Asthor, ale najnowsza wersja w tym wątku to właśnie 1.1. ;)
Racja! :oops:

ODPOWIEDZ