Strona 1 z 1

Voxel-owy sprite

: 09 wrz 2015, 21:58
autor: 8bit
Szukam jakiegoś programu PC/c64 :D w którym mógłbym jakiś obiekt o wymiarach sprita na c64 opisać jako vortex.
Kombinowałem z shape z apple2, ale one są tylko 2D.
Chodzi o to aby np. dokonać obrotu o 360' i stworzyć z niego np 256 faz które można by następnie użyć do wyświetlenia jako sprite 3D przez VIC-a.
Oczywiście nie na standardowym c64 a na rozbudowanym (16 MB RAM) co dałoby 256 faz dla 1 sprita.
Zna ktoś może taki program.
W ostateczności jakiś edytor sprite w którym szybko można by zrobić sprita w wielu fazach ruchu. :idea:

Re: Voxel-owy sprite

: 10 wrz 2015, 10:57
autor: comankh
8bit pisze:opisać jako vortex
jako co? xd

hobocti77, wymyśl jakiś gift to dostaniesz klatki :> co czym zresztą wspominałem u konkurencji che che.

Re: Voxel-owy sprite

: 10 wrz 2015, 14:22
autor: 8bit
comankh pisze:
8bit pisze:opisać jako vortex
jako co? xd

hobocti77, wymyśl jakiś gift to dostaniesz klatki :> co czym zresztą wspominałem u konkurencji che che.
Oczywiście chodziło o "voxel" :D
http://0fps.net/2012/09/18/turning-8-bi ... 3d-models/
A co do giftu to sława ci nie wystarczy? :D
Zresztą co ja ci mogę zaproponować. O ile jeszcze włożoną pracę mógłbym jakoś policzyć, to za chiny nie wiem na ile miałbym wycenić ci prześladowanie przez psychopatę i pewnie wywalenie z "ekskluzywnego klubu" z codziennymi walkami w kisielu :D
Zresztą nawet gdybyśmy się dogadali to na wyjazd do ameryki południowej by ci nie starczyło, więc nie chcę cię narażać :D

Re: Voxel-owy sprite

: 10 wrz 2015, 17:01
autor: comankh
8bit pisze:sława ci nie wystarczy
w nadmiarze.

Re: Voxel-owy sprite

: 10 wrz 2015, 17:12
autor: comankh
8bit pisze:Oczywiście nie na standardowym c64 a na rozbudowanym (16 MB RAM) co dałoby 256 faz dla 1 sprita.
tylko że to jest useless, niech mi ktoś przypomni w którym demie to było w przeciągu ostatniego roku (obracający się mario czy coś w ten deseń).

Re: Voxel-owy sprite

: 10 wrz 2015, 17:23
autor: 8bit
comankh pisze: tylko że to jest useless, niech mi ktoś przypomni w którym demie to było w przeciągu ostatniego roku (obracający się mario czy coś w ten deseń).
Oj tam ja nie chcę "obracać jednego mario" tylko zrobić ich kilka i do tego łatwo sterowalnego.
A jak się komu zachce obracać to po co 1 sprit-a jeśli może cały ekran ?

: 10 wrz 2015, 17:26
autor: comankh
whatev

: 11 wrz 2015, 13:40
autor: Nitro
Nie znam appki która z automatu zrobi to, co chcesz. Spróbuj może tego edytorka:
https://www.youtube.com/watch?v=PEFdaFchXYs
wczytujesz sprite, obracasz z klawiatury o kąt, robisz eksport itd.
Aby to jakoś wyglądało będziesz potrzebował z 4 sprite'y połączone, jeden ma żałosną rozdzielczość aby przedstawić obrót czegokolwiek innego niż kostki.

Kombinuj, dałem wędkę, nie rybę :)

: 11 wrz 2015, 17:52
autor: 8bit
Edytorek wygląda ciekawie, już go nawet odpaliłem.
Będę musiał pokombinować z konwersją.
Co do kilku spritów razem to z tego co zrozumiałem z timingów VIC-a to i tak chyba w linii pakują się na 2 razy w grupach do 4.
Zmiana banku sprita ma wyglądać tak.
ldx #scr ; bank bitmapy VIC
lda #nr ;numer fazy ruchu sprita
sta vicbank ;bank fazy sprita
stx vicbank ;powrót do bitmapy VIC

: 12 wrz 2015, 20:47
autor: Nitro
W jednej linii możesz wyświetlić do 8 sprite'ów.
http://cadaver.homeftp.net/rants/sprite.htm
http://codebase64.org/doku.php?id=base:sprites
Jeszcze dwa linki w temacie :)

Re: Voxel-owy sprite

: 29 paź 2015, 21:18
autor: wegi
comankh pisze:niech mi ktoś przypomni w którym demie to było w przeciągu ostatniego roku (obracający się mario czy coś w ten deseń).
krawall ?

: 22 lis 2015, 16:38
autor: comankh
nein.
nie gówniane animacje tylko voxelowy sprite z postacią mario.

: 22 lis 2015, 18:48
autor: kotrobot

: 22 lis 2015, 20:57
autor: kotrobot
Faktycznie było też coś z Mario, ale nie pamiętam tytułu.

: 23 lis 2015, 14:38
autor: comankh
nie to ale bdb przykład.

: 24 lis 2015, 08:51
autor: kotrobot
Ej, nikt nie pamięta dema z Marianem?