Skrypt forum został zaktualizowany
Wszelakie błędy, pytania oraz prośby o nową funkcjonalność zgłaszajcie w tym wątku

Voxel-owy sprite

Szukasz drobnej pomocy przy kodowaniu, albo chcesz przedstawić światu swoją gotową lub w trakcie realizacji produkcję? To właściwy dział.
Wiadomość
Autor
8bit
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 15, 2014 11:17 am

Voxel-owy sprite

#1 Postautor: 8bit » śr wrz 09, 2015 9:58 pm

Szukam jakiegoś programu PC/c64 :D w którym mógłbym jakiś obiekt o wymiarach sprita na c64 opisać jako vortex.
Kombinowałem z shape z apple2, ale one są tylko 2D.
Chodzi o to aby np. dokonać obrotu o 360' i stworzyć z niego np 256 faz które można by następnie użyć do wyświetlenia jako sprite 3D przez VIC-a.
Oczywiście nie na standardowym c64 a na rozbudowanym (16 MB RAM) co dałoby 256 faz dla 1 sprita.
Zna ktoś może taki program.
W ostateczności jakiś edytor sprite w którym szybko można by zrobić sprita w wielu fazach ruchu. :idea:

comankh
Posty: 1208
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

Re: Voxel-owy sprite

#2 Postautor: comankh » czw wrz 10, 2015 10:57 am

8bit pisze:opisać jako vortex


jako co? xd

hobocti77, wymyśl jakiś gift to dostaniesz klatki :> co czym zresztą wspominałem u konkurencji che che.

8bit
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 15, 2014 11:17 am

Re: Voxel-owy sprite

#3 Postautor: 8bit » czw wrz 10, 2015 2:22 pm

comankh pisze:
8bit pisze:opisać jako vortex


jako co? xd

hobocti77, wymyśl jakiś gift to dostaniesz klatki :> co czym zresztą wspominałem u konkurencji che che.


Oczywiście chodziło o "voxel" :D
http://0fps.net/2012/09/18/turning-8-bit-sprites-into-printable-3d-models/
A co do giftu to sława ci nie wystarczy? :D
Zresztą co ja ci mogę zaproponować. O ile jeszcze włożoną pracę mógłbym jakoś policzyć, to za chiny nie wiem na ile miałbym wycenić ci prześladowanie przez psychopatę i pewnie wywalenie z "ekskluzywnego klubu" z codziennymi walkami w kisielu :D
Zresztą nawet gdybyśmy się dogadali to na wyjazd do ameryki południowej by ci nie starczyło, więc nie chcę cię narażać :D

comankh
Posty: 1208
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

Re: Voxel-owy sprite

#4 Postautor: comankh » czw wrz 10, 2015 5:01 pm

8bit pisze:sława ci nie wystarczy


w nadmiarze.

comankh
Posty: 1208
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

Re: Voxel-owy sprite

#5 Postautor: comankh » czw wrz 10, 2015 5:12 pm

8bit pisze:Oczywiście nie na standardowym c64 a na rozbudowanym (16 MB RAM) co dałoby 256 faz dla 1 sprita.


tylko że to jest useless, niech mi ktoś przypomni w którym demie to było w przeciągu ostatniego roku (obracający się mario czy coś w ten deseń).

8bit
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 15, 2014 11:17 am

Re: Voxel-owy sprite

#6 Postautor: 8bit » czw wrz 10, 2015 5:23 pm

comankh pisze:tylko że to jest useless, niech mi ktoś przypomni w którym demie to było w przeciągu ostatniego roku (obracający się mario czy coś w ten deseń).

Oj tam ja nie chcę "obracać jednego mario" tylko zrobić ich kilka i do tego łatwo sterowalnego.
A jak się komu zachce obracać to po co 1 sprit-a jeśli może cały ekran ?

comankh
Posty: 1208
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#7 Postautor: comankh » czw wrz 10, 2015 5:26 pm

whatev

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1225
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 8:23 pm
Grupa: Black Sun

#8 Postautor: Nitro » pt wrz 11, 2015 1:40 pm

Nie znam appki która z automatu zrobi to, co chcesz. Spróbuj może tego edytorka:
https://www.youtube.com/watch?v=PEFdaFchXYs
wczytujesz sprite, obracasz z klawiatury o kąt, robisz eksport itd.
Aby to jakoś wyglądało będziesz potrzebował z 4 sprite'y połączone, jeden ma żałosną rozdzielczość aby przedstawić obrót czegokolwiek innego niż kostki.

Kombinuj, dałem wędkę, nie rybę :)

8bit
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 15, 2014 11:17 am

#9 Postautor: 8bit » pt wrz 11, 2015 5:52 pm

Edytorek wygląda ciekawie, już go nawet odpaliłem.
Będę musiał pokombinować z konwersją.
Co do kilku spritów razem to z tego co zrozumiałem z timingów VIC-a to i tak chyba w linii pakują się na 2 razy w grupach do 4.
Zmiana banku sprita ma wyglądać tak.
ldx #scr ; bank bitmapy VIC
lda #nr ;numer fazy ruchu sprita
sta vicbank ;bank fazy sprita
stx vicbank ;powrót do bitmapy VIC

Awatar użytkownika
Nitro
Posty: 1225
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 8:23 pm
Grupa: Black Sun

#10 Postautor: Nitro » sob wrz 12, 2015 8:47 pm

W jednej linii możesz wyświetlić do 8 sprite'ów.
http://cadaver.homeftp.net/rants/sprite.htm
http://codebase64.org/doku.php?id=base:sprites
Jeszcze dwa linki w temacie :)

Awatar użytkownika
wegi
Posty: 411
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:17 am
Grupa: ESM
Kontaktowanie:

Re: Voxel-owy sprite

#11 Postautor: wegi » czw paź 29, 2015 9:18 pm

comankh pisze:niech mi ktoś przypomni w którym demie to było w przeciągu ostatniego roku (obracający się mario czy coś w ten deseń).


krawall ?

comankh
Posty: 1208
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#12 Postautor: comankh » ndz lis 22, 2015 4:38 pm

nein.
nie gówniane animacje tylko voxelowy sprite z postacią mario.

kotrobot
Posty: 2211
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

#13 Postautor: kotrobot » ndz lis 22, 2015 6:48 pm

Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

kotrobot
Posty: 2211
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

#14 Postautor: kotrobot » ndz lis 22, 2015 8:57 pm

Faktycznie było też coś z Mario, ale nie pamiętam tytułu.
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.

comankh
Posty: 1208
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 12:10 pm
Kontaktowanie:

#15 Postautor: comankh » pn lis 23, 2015 2:38 pm

nie to ale bdb przykład.

kotrobot
Posty: 2211
Rejestracja: czw lis 06, 2008 1:55 pm
Grupa: URDAD

#16 Postautor: kotrobot » wt lis 24, 2015 8:51 am

Ej, nikt nie pamięta dema z Marianem?
Olo forum atakuje. Żadnej litości nie czuje.


Wróć do „Programowanie & Produkcje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości