Strona 1 z 1

Edytor obiektów 3d

: 03 lip 2015, 09:46
autor: viper
Czy jest jakiś tool na pc do edycji był w 3d tak żeby można było później wyeksportować sobie wszystkie współrzędne ?

Re: Edytor obiektów 3d

: 03 lip 2015, 11:23
autor: splatterpunk
viper pisze:Czy jest jakiś tool na pc do edycji był w 3d tak żeby można było później wyeksportować sobie wszystkie współrzędne ?
Pewnie coś by się znalazło, ale swojego czasu szukałem odpowiedniej
aplikacji i nie znalazłem chyba nic odpowiadającego moim potrzebom.

W związku z tym sam zrobiłem sobie coś takiego pod Processing.org.

: 04 lip 2015, 22:17
autor: Nitro
Jutro spróbuję znaleźć i zamieścić kod z przykładem z mojego silnika 3D ładujący dowolne obiekty w formacie Lightwave - LWO.
Dużą zaletą takowego jest możliwość operowania na n-gonach zamiast na klasycznych trójkątach.

Re: Edytor obiektów 3d

: 05 lip 2015, 01:06
autor: comankh
viper pisze:wszystkie
czyli które?;]

: 06 lip 2015, 22:10
autor: viper
Wszystkie tj. i te widoczne i niewidoczne :)

Mi tylko chodzi o jakiś edytor
Przykładowo w swoich wektorach klasyczny sześcian mam zdefiniowany mniej więcej tak

Kod: Zaznacz cały

//dane scian szescianu

         //sciana1
         .byte 4//ilosc wierzcholkow
         .byte 0+1//kolor lini
         .byte 3,2,1,0//wierz
         //sciana2
         .byte 4
         .byte 0+1
         .byte 4,5,6,7
         //sciana3
         .byte 4
         .byte 1+1
         .byte 0,1,5,4
         //sciana4
         .byte 4
         .byte 2+1
         .byte 1,2,6,5
         //sciana5
         .byte 4
         .byte 1+1
         .byte 2,3,7,6
         //sciana6
         .byte 4
         .byte 2+1
         .byte 3,0,4,7

 //dane wierzcholkow szescianu
cubesrcx:
         .byte 50,256-50,256-50,50
         .byte 50,256-50,256-50,50
cubesrcy:
         .byte 50,50,256-50,256-50
         .byte 50,50,256-50,256-50
cubesrcz:
         .byte 50,50,50,50
         .byte 256-50,256-50,256-50
         .byte 256-50
Ogólnie to działa elegancko i nie ma z tym problemów ale żeby zdefiniować już sobie nawet jakieś litery to trochę trzeba się napracować a fajnie by było sobie coś opracować w jakimś edytorze i później tylko to zaciągnąć

: 07 lip 2015, 11:33
autor: comankh
a mapowanie i normalne to już fuj?:>

: 07 lip 2015, 16:37
autor: viper
Całą definicję bryły mam zawartą w w/w strukturze :)
@Nitro: Możesz podać coś więcej o lighwave'ie Z tego co się zorientowałem to ten program jest płatny

: 07 lip 2015, 18:41
autor: comankh
30 dni trial.
gdzies w zamierzchych czasach tłumaczyłem format na pl chlopakom z amnesty. jak mocno chcesz to poszukam.

format to iff

: 08 lip 2015, 08:19
autor: viper
Znalazłem coś takiego, chyba się nada
http://content.gpwiki.org/index.php/LWO

Za pośrednictwem tego forum chciałem się tylko zorientować w jaki sposób można sobie ułatwić definiowanie brył :)

: 08 lip 2015, 10:14
autor: comankh
na bank tłumaczyłem starsze.

do konwersji formatów - gdybyś potrzebował - polytrans, deep exploration (komercyjne)

: 08 lip 2015, 12:00
autor: viper
Zastanawiam się którą wersję najlepiej wybrać jak potrzebuję programu tylko do prostej edycji brył w 3d tak żeby wygenerować sobie tylko

punkty
PNTS 96
-0.5 -0.5 -0.5
0.5 -0.5 -0.5
0.5 -0.5 0.5
-0.5 -0.5 0.5
-0.5 0.5 -0.5
0.5 0.5 -0.5
0.5 0.5 0.5
-0.5 0.5 0.5
i ściany
POLS 64
FACE
4 0 1 2 3
4 0 4 5 1
4 1 5 6 2
4 3 2 6 7
4 0 3 7 4
4 4 7 6 5

Na wiki jest tego tyle że głowa mała :)
http://www.lightwiki.com/wiki/LightWave_History

: 08 lip 2015, 17:02
autor: comankh
5.5, lekkie